sinds 6 maanden ben ik moeder van een mooie vrolijke dochter. voordat ik zwanger was houd je rekening met de nadelen van een kindje. het is niet alleen maar zonneschijn. nu dat aimée is geboren kan ik er niet meer weg denken ze hoort er helemaal bij. ik wil er ook niet kwijt, maar ja soms? vanaf dag 1 heeft ze altijd doorgeslapen heeft nooit nachtvoedingen gehad. ze kreeg om 23.00 laatste fles en kwam om 6.00 uur weer. overdag slapen doet ze weinig. ze wilt alles ontdekken. ze slaapt nu overdag 4keer een halfuurtje en 's avonds gaat ze om 19.00 naar bed tot morgen 7.00 uur. eigenlijk bof ik ontzettend, maar ik moet zo wennen aan het moeder gevoel. ik werk 3 dagen in de week en daarnaast moet het huishouden gedaan worden etc. ik ben doordat ze zo weimnig slaapt overdag de hele dag met haar bezig. ik heb helemaal geen tijd voor me zelf meer en dat vind ik vermoeiend, daarnaast slaap ik s'nachts heel slecht. ik hoor elk geluidje van haar. nu heeft ze een periode dat ze je wilt voelen als ze gaat slapen. dus nu moet ik bij haar blijven als ze slaapt? ik vind het reuze vermoeiend en maar die roze wolk van geluk gaan bij mij gepaard met donderwolken. hebben meerdere moeders er last van. moeder zijn is toch heel anders dat ik dacht. heel heel zwaar! ze zeggen dat met 6 maanden het ergste is geweest, maar ik heb gewoon moeite met alles te combineren/ ik ben een poetser dus ik wil alles heel schoon hebben, maar ja als Aimée daar anders over denkt kom j energens aan toe.
Goh meid. Mijn zoontje is 3 maanden en ik vind het ook best pittig, maar niet zo als jij geloof ik. Lijkt me tijd worden dat jij iets voor jezelf gaat doen, want je lijkt geleefd te worden, zodat je niet meer aan jezelf toekomt. Kan je niet lekker gaan sporten of een andere hobby doen als je kleine 's avonds in bed ligt? Of gewoon eens een dagje met een vriendin weg, terwijl je man of oma of oppas bij je kindje is. Enne.... wat dat poetsen betreft.. goed is goed genoeg he. Wat vandaag niet kan komt morgen wel.
Hoi hoi, Het is ook best zwaar en wennen hoor het eerste kindje. Had ik ook. Mijn dochters slapen/sliepen ook niet langer als half uurtjes. Ikzelf neem haar dan mee en zet haar in de wipstoel, dan ziet ze me toch bewegen. Soms leg ik haar gewoon in de box en af en toe laat ik haar even na het slapen liggen/spelen in bed. Zo strak als voor je kindje er was krijg/hou je je huis helaas niet, heb ik gemerkt en ben ook iets losser geworden met het huishouden. Het is een beetje aanpassen, maar dan went het wel hoor. Komt goed ...
Ik werk maar 12 uur, dus ik heb tijd genoeg, ik maak schoon als Steven in bed ligt. Maar ook wel als hij gewoon beneden is, hij moet ook leren dat ik even wat anders aan het doen ben. Maar ik vind het wel een moeilijk als hij niet wil slapen, maar dan heb ik eerder zoiets van, kon hij maar zeggen wat er was. Maar met Steven is het veeeel leuker, ik wist van te voren niet wat het was, en hoe het ging, kon me bijna niet voorstellen. Maar vanaf de 1e minuut dat hij op m'n buik lag dacht ik; jij bent ons kereltje en wij gaan ons leven met jou delen.
Het is idd zwaarder dan je je kan voorstellen... maar het is vooral de overgang van geen kind naar opeens een kind want nu bij de tweede, appeltje eitje. Ik kan nu ook veel meer genieten want ik zit al in het baby-kleine kindjes ritme. Ik vind het nu ook niet meer erg dat alles in het teken staat van de kids, als ik bij ze wegben voel ik me ook letterlijk niet compleet. Ik vond de eerste 6 tot 8 mnd van de eerste zwaar daarna was het eigenlijk alleen nog maar genieten en nu bij de tweede geniet ik voor 200% vanaf dag 1
eerlijk gezegd vind ik het veel makkelijker als ik me had voorgesteld ik had het zwaarder voorgesteld als het was.. cailynn slaapt bij ons op de kamer in dr eigen bed we hebben ook maar 1 slaapkamer.. dus ze slaapt erg goed.. wel merk ik asl ik niet rond mijn normale tijd in bed lig.. 10-10.30 word ze wakker net of ze weet dat ik er niet ben... maar veder ja ik krijg mn huis ook niet echt schoon is het mn man niet die een zooi maakt s het cailynn wel.. marja ben er nu aan gewent... ik denk dt dat erbij hoort.. je ruimt het op voordat je naar bed gaat en ja de volgende dag na 5 min s het weer ene rommel overal speelgoed.. maargoed dat hoort erbij