Haarborstel + een ander haarvraagje.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamavanLieverd, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik zoek een haarborstel voor mijn dochter. Ik heb nu een borstel met zacht varkenshaar voor haar en die is op zich prima, maar met klitten of haar borstelen om het te vlechten oid, eigenlijk net wat te zacht. En voordat iemand zegt “tangle teezer”, die heb ik 1, maar daarvan gaat ze dus keihard huilen. En eerlijk, ik snap het, want ik vind hem zelf ook veel te hard op mijn hoofdhuid. Ik snap niet zo goed waarom iedereen hem zo geweldig vindt... Ik zoek dus een handzame borstel, die iets beter ontwart en ook een goede hulp is bij iets in de haren doen.

    Mijn andere vraag gaat over een pony bij laten groeien, hoe doe je dat zonder dat het er suf uitziet qua speldjes (sowieso weet ik niet of ze er al aan toe is, we zijn nu pas net aanbeland in de fase dat ze een staart laat zitten ;)).
     
  2. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik heb gewoon een eenvoudige borstel van Kruidvat voor onze dochter. Gebruikte eerst alleen een kam, maar dat gaat nu niet altijd meer.
    Door behandelingen is haar haar pas weer sinds april gaan groeien en zit ze nu op een lengte dat het net voorbij haar oren is, maar ik vind een pony eerlijk gezegd echt niet mooi, dus die wordt hier niet bewust geknipt (binnenkort komt voor de 2e keer de kapper), wil alles op gelijke lengte proberen te krijgen.
    Nu zet ik het wat vast met speldjes, maar er springt ook nog heel veel tussenuit.
    Ook doe ik met regelmaat van die staartjes aan elkaar vast maken. Geen idee hoe het heet, maar zal zo even een foto opzoeken zodat je weet wat ik bedoel.
    Vind het ook best wel eens lastig, ze is ruim 2,5 maar qua haar ziet ze eruit alsof ze net baby af, dus ik probeer er altijd wel wat leuks van te maken. :)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Zo zit het vaak, na wat oefenen heb ik het nu s morgens in 10 minuutjes gedaan terwijl zij een filmpje kijkt.
    Bekijk bijlage 640691
     
    Vero0504, gitaartje, MomK en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Alweer mooie haartjes hoor.
    Zijn ook zat peuters die het nog niet eens zo lang hebben.

    Hier heeft ze al best lang haar, ik mag er alleen niks mee, dus heb er meestal alleen een knipje in, daar vraagt ze zelf om.
    Heel soms mag ik een staart of vlechtje maken. Alleen invlechten lukt me helaas niet goed genoeg in de tijd dat ik eraan mag zitten.
     
    MamavanLieverd en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ja klopt! Zit een kindje bij haar op de creche die heeft nog minder haar dan M. inderdaad.

    Ik ben bewust heel snel weer begonnen met speldjes en staartjes in, in de hoop dat ze het dan zou accepteren en dat lijkt tot nu toe redelijk te werken, maar het is en blijft een peuter. :roflmao:

    Jammer dat jij er niet zoveel mee mag doen. Ook niet als je d'r even voor een filmpje zet of afleid met wat (lekkers) te eten?
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Het krult wel wat, dat helpt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MomK, MamavanLieverd en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Dan kom ik net tot een gewoon vlechtje of een staart. Dan is ze er weer klaar mee. Zonder filmpje is het alleen het knipje :roflmao:
     
    MamavanLieverd en Olifantje1991 vinden dit leuk.
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Wat een leuk meisje, met een leuke haartjes!! :)
     
    MamavanLieverd en Fristi2012 vinden dit leuk.
  10. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik ga ook maar zo’n simpele borstel proberen dan denk ik ;).

    @Fristi2012 Mijn dochter heeft hetzelfde haar, ik denk iets meer krul en langer (maar ze is ook al 4). Zou zo een foto van mijn dochter kunnen zijn, denk dat ze ook qua gezicht op elkaar lijken. Grappig :).

    @Olifantje1991 Ik vind dat ze al een mooie bos heeft hoor, ik ken ook kindjes die echt minder haar hadden op die leeftijd. De dochter van een goede vriendin had ook weer vrij snel een flinke bos haar na de chemo terug, zij was wel wat ouder, dus had ook een flinke bos al voordat ze haar haren kwijtraakte.
    Ik vind een pony ook niet echt wat (hoewel ik het bij jonge kindjes nog wel schattig vind), maar mijn dochter heeft een zware vorm van autisme, dus wat in haar haren laten zitten, ging al niet toen ze 1 was (en toen had ze al veel haar. Met die staartjes is wel een leuke oplossing, maar ik betwijfel of mijn dochter dat in laat zitten. Ik heb nog even, want de laatste keer heb ik haar pony redelijk kort geknipt (ook knippen is hier een uitdaging, haha).
     
    Olifantje1991 en Fristi2012 vinden dit leuk.
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Wauw, wat is het alweer lang geworden!
     
  12. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Vind het al knap dat je zulke staartjes mag maken van haar, mijn dochtertje van 3 heeft haar tot haar billen en nog krullen ook maar elke dag is het drama met kammen. Het huis is te klein en ze heeft zoveel en lang haar wat echt aandacht nodig heeft maar mevrouw gilt de hele boel bij elkaar.
    En ik zie echt zelden meisjes van net 3 met zulk lang haar als dat zij heeft, het groeit zo bizar snel want iets meer dan een jaar geleden was het tot haar schouders en nu al tot haar billen als het nat is want anders krult het.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik heb het heel lang met een kam gedaan. Babylotion erin en kammen maar. En later van die antiklit spray voor droog haar en daarna kammen.

    Sinds ze zelf kunnen borstelen, gebruiken ze een tangle teezer.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Dat is toch hartstikke mooi? :) Mijn dochter van bijna 8 heeft ongeveer dezelfde hoeveelheid haar. :roflmao:
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  15. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63
    Hier ook gewoon een simpel klein borsteltje van de wibra. Kan ik prima haar haren mee borstelen, ze is 2,5 jaar (haren tot aan d'r schouders en iets krullend). Ze woelt nogal in bed waardoor de achterkant sochtends net een suikerspin is. Als ik de plukken die ik borstel aan de bovenkant vasthoud (ik hoop dat je snapt wat in bedoel haha) dan is het qua pijn ook minder omdat je dan echt door de klitten heen moet. Maak het vaak wel iets nat met water. Met behulp van een filmpje kijken kan ik het ook nog leuk invlechten of opvlechten of gewoon in een staart doen, super leuk!
     
  16. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Qua haarborstel kan ik echt de wet brush aanraden. Mijn dochter zat ook altijd te klagen als ik haar haar borstelde dat het pijn deed (ze heeft een tijdje veel aan haar haar gesabbelt, dus echt veel klitten), dus uiteindelijk vanwege de goede reviews toch maar deze borstel gekocht. En echt, hij doet wat hij beloofd, we hebben een stuk minder 'ruzie' bij het kammen van haar haar.
    https://www.bol.com/nl/p/wetbrush-original-borstel-1-st/9200000058169606/?bltgh=iiKGzx8s035I7WbAg9dJ4A.1_13.19.ProductPageUrl

    En wat betreft haar haren ben ik de afgelopen jaren ook nooit verder gekomen dan een staartje of een snelle vlecht (toen ze nog jonger was zo'n half staartje), speltjes, haar banden e.d. bleven nooit lang zitten, ze haalde het er meteen uit. Toevallig mocht ik afgelopen week haar haren een invlechten met 2 vlechten, ze vroeg daar zelf om (ze is nu 5.5 jaar). Dus ook dat wordt hier vanzelf beter :thumup:
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier een borstel van zenner met ook een ontklit functie. Tis gewoon een "normale" varkenshaar borstel met plastic pinnetjes er in. Super fijn ding, knalroze deze dus dat helpt ook.

    Voordat ik ga borstelen spray ik t wel eerst in met kruidvat antiklit spray. Meiske heeft al lang haar, komt bij de schouderbladen ondanks de knipbeurten. Ik had zelf ook superlang haar maar niet van die mooie krulletjes.

    Die mooie krulletjes maken t wel wat lastiger voor dr. Ik had al aandelen antiklit spoeling en die spray is fantastisch.

    Voor bijzondere dingen gebruik ik trouwens een toupeerkammetje. Stijve haren krijg je nog wel wat klitten mee weg, de kunststof punt kan je mooi plukken mee oppakken. Ik vind die metalen punten zo verschrikkelijk.
     

Deel Deze Pagina