Keizersnede, zwaar getild

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kweenie, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Goedemorgen,

Sjeeesss..domme gans dat ik ben.
    12 dagen geleden een KS gehad en ik til vanmorgen zo mijn dochter van 13 kilo uit de eetstoel. Ze haalde even flink t bloed onder mn nagels vandaan dus ik dacht niet na....

Ik voelde t in mijn rug, dus daar zal ik wel wat spierpijn krijgen.
    In mijn buik voelde ik niets. Niets voelen knappen of zo. Nu wel iets buikpijn maar dat is van de schrik denk ik. Ik tilde haar ook niet heel hoog op of zo.

Iemand soortgelijk iets mee gemaakt? Moet ik de verloskundige hierover bellen?
    Ik denk zelf dat t wel meevalt (wat buikwond betreft) anders doet het toch echt pijn? Maar goed, ik ben wel een tikkie ongerust. Zou het veel kwaad kunnen?

Xxx

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hmm, het is niet geod natuurlijk. Maar zou je geen zorgen maken, zolang het niet trekt van binnen of er een rode vlek ontstaat ofzoiets (bloeding) dan zal het wel los lopen..neem aan dat je niet met je buik tilt maar meer met je rug ;)

Heb hier ook na de ks getild..moest wel...dochter moest toch schone kont en kon nog niet op de commode komen. Bed verschonen wilde ze echt neit......commode is voor schone kont.

Dus moest wel....en zei weegt 30kg....

Heeft ook niets opgeleverd, gewoon goed opletten hoe je tilt....En echt denk niet dat dit bij jouw een probleem is hoor!

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoi, dank voor je reactie. Doet me goed.
    T is ook het hele gedoe eromheen.
    Ik wilde een dag eerder uit het ziekenhuis. Dat mocht maar niet van harte.
    Ik wilde geen extra kraamzorg (man nog thuis op dag 9 en 10). Nou ja, dat was mijn keuze maar men vond het niet heel verstandig.
    Doe rustig aan, doe niet te veel, 6 weken niet tillen en zware huishoudelijke taken.... Pas op, pas op, pas op....

En ondertussen voel ik me eigenlijk heel goed (nou ja, nu dus ff iets minder) alleeen heel moe. En ik ga ook echt wel heel braaf me houden aan niet te zwaar tillen. Maar het kan toch ook zo zijn dat je je al eerder prima in staat acht iets meer te doen?

Nou ja, ik schrok dus wel even enorm vanmorgen.
    Maar als ik lees dat jij zelfs 30 kilo kon tillen.....

Rest van de dag doe ik wel even extra voorzichtig... :)
    Xxx

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nah...er moet toch gestofzuigd worden..mijn man moest gaan werken (ben net voor de feestdagen bevallen en kon geen vrij krijgen) Kreeg wel extra kraamzorg..maar ik heb een ontsteking gehad waardoor ik helemaal lam lag....Na eens kijken bijna 2,5 week kon ik weer bijna alles hoor....Tis maar net hoe je je voelt.

Ik kon/wilde/mocht al na 3 dagen naar huis uit ziekenhuis! Maar ik wilde niet, want mijn jochie mocht niet.....

Iedereen geneest anders..als je je goed voelt gewoon rustig doen...natuurlijk niet je kindje hele dag dragen enz hahaha, of 4x gaan stofzuigen en dweilen....of hele dag in de auto....maar alles met mate en rustig aan.....luister naar je lichaam en dat fluit je vanzelf terug hoor!

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je moet je er niet druk over maken :) Als ik het zo lees ben je gewoon heel vlot en goed hersteld, dan kun je prima een keer iets zwaars tillen.

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb bij mijn 2e keizersnee ook af en toe gewoon mijn oudste dochtertje getild. ZIj woog toen rond de 12-13 kilo, schat ik, en wilde toch ook af en toe met mama knuffelen e.d.
    Ik voelde me goed, liep na 2 weken alweer naar de winkels en terug, dus je lijf geeft zelf ook een hoop aan! Doe de rest van de dag een beetje rustig, dan komt het wel goed...
    En nog gefeliciteerd met je kleine, he?

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Thanks meiden. Nu net (na 6 dagen niet) wel weer ineens bloed en slijmverlies.
    Maar de dag verliep dan alsnog ook aardig actief dus dat zal ook wel kunnen kloppen.

In elk geval, wederom, weer fijn om te lezen dat er meer zo rond de 2 weken wat actiever waren. T is natuurlijk ook niet niks (wie beweert dat wij niet echt bevallen zijn moet t ook maar eens proberen...wellicht weinig pijn vooraf maar de nasleep achteraf poei....). Maar goed luisteren naar je lijf is ook in dit geval dus weer het belangrijkste.

Xxx

Deel Deze Pagina