Hoi allemaal, Ik zoek lekkere recepten met courgettes. Onze courgetteplanten doen het namelijk erg goed. Wat ik al regelmatig maak is: -courgettesoep -gevulde courgette met o.a. tomaat en spekjes -gegrilde groente met gorgonzola -pasta met tomatensaus en extra courgette Kom maar op met die recepten! Groetjes juffie
http://www.lowcarbchef.nl/recept/ge%C2%ADvul%C2%ADde-cour%C2%ADget%C2%ADtes-met-to%C2%ADnijn/ Dit heb ik een tijdje terug gemaakt. Was erg lekker!
Met aubergine en paprika in grove stukken en dan met rundervinken in de oven beetje olie en kruiden erover
ik vul ze: snij de courgette doormidden in de lengte en hol ze iets uit. Bak wat gehakt rul, met de restjes courgette, tomaten, kruiden, watever je maar in huis hebt, beetje paneermeel en geraspte kaas erover en 25 min in de oven.
Mijn favorieten met courgette zijn: Pasta met room, gebakken spekjes en courgette Pizza met o.a. courgette als beleg Ratatouille
Courgette in plakjes snijden, dan zout erop strooien en even laten liggen. Al het vocht wat eruit komt weg deppen met keukenpapier. Zonnebloemolie in een pannetje doen, als het goed heet is dan ga je de plakken courgette erin bakken/frituren. Daarna goed laten uitlekken. Dan pak je een nieuwe pan en daar doe je een heel klein laagje water in (ect heel weinig want je hebt het alleen nodig voor het stomen van de courgette), een paar geperste knoflooktenen en de plakjes courgette. Over de courgette strooi je nog een beetje zout, zwarte peper en kerriepoeder. Dan de deksel op de pan en laat je allen 30 min stomen. Daarna eten met rijst.
Gehakt rullen, daar knoflook en gepelde tomaten bij. 15 minuten laten sudderen, dan 2 courgettes in stukjes + provlencaalse kruiden erbij en 10 minuten sudderen In een ovenschaal om en om prutje met laagje aardappelschijfjes. Eindigen met aardappelschijfjes. Dan iets van room culinair oid en geraspte kaas erover en 15 minuten in de oven op 200 graden
De courgette in hele dunne plakken grillen en dan op een pizza met tomatensaus, buffelmozzarella of geitenkaas, pijnboompitjes en balsamicoazijn. Of een salade met gegrilde courgette, aubergine, paprika en dan met olijfolie, balsamicoazijn, cherrytomaten pijnboompitten en basilicum.
Wij eten ook regelmatig courgette van onze planten. De favorieten hier: courgette met tomaat, ui, knoflook, kaas, peper en italiaanse kruiden in de oven. Lekker met rijst. Dunne courgette plakjes bakken met een klein beetje zout. Daarna in de koelkast bewaren. Lekker op brood met kaas of zuivelspread o.i.d. En verder gaat het natuurlijk ook door de macaroni en lasagne. Of met allerlei groenten grillen in de oven.
uithollen. spekjes bakken, uitje en erbij, restjes van het uithollen er door, kuipje kruidenroomkaas er door. pijnboompitjes roosteren, deel fijnhakken en er door doen. dan bakken in de oven en de rest van de pitjes eroverheen strooien. en ik weet dat mijn oma de courgette's altijd extra groot liet worden en ze vervolgens inmaakte in zoetzuur