Ik wacht op schoenen voor morgenavond. We hebben een feestje en ik heb ze voor bij mn outfit. Heb ze maandag online besteld bij Invito omdat de filialen hier in Rotterdam alle drie mijn maat niet meer hadden maar de online voorraad was nog wel hoog was. Invito heeft ze dan ook maandag verzonden. Post NL zou dinsdag tussen 15.30 en 18.30 komen. Er moet worden getekend ervoor dus ik was om 14.30 thuis. Zijn ze dus al om 13.30 geweest! Woensdag was ik er niet dus zouden ze vandaag tussen 13.00 en 15.00 komen. Ben de hele dag thuis gebleven, dacht dan werk ik thuis en kan ik ze niet missen en doe ik erna wel boodschappen. Nu dus nog steeds niks.. Over een uurtje moet ik bij de opvang zijn om zoon op te halen, morgen ben ik werken. Kan denk ik wel fluiten naar bijpassende schoenen morgen op het feest . Word zo moe van PostNL. Laatst vergeten huisnummertoevoeging op het pakketje te zetten. Hebben ze het mee terug genomen. Er is slechts een A en een B, bij A hangt heel groot ons naambordje. Hoe moeilijk is het als bezorger het nummer en het naambordje te matchen aan de naam en het nummer op je pakket. Of gewoon aan te bellen en het te vragen. Keer hiervoor kwam de bezorger dus om 22.45 nog een pakketje brengen :/. En ik ontvang net wel via de brievenbus een pakket van de disneyboekenclub dat opengemaakt/gescheurd was (gelukkig zat alles er nog in).
kwestie van bellen en het verhaal uitleggen. dat je nú wil dat het pakket bezorgd word. het pakket zit dan waarschijnlijk gewoon in die bus van de chauffeur, desnoods nummer vragen vand e chauffeur. zelf ook wel eens meegemaakt, dan heeft postnl de chauffeur gebeld en kwam het pakket alsnog dezelfde dag aan.
na twee keer "niet thuis" word het pakket naar een afhaalpunt in de buurt gebracht, staat dat er niet bij op mijnpakket.nl? vaak worden de pakket daar al laat in de middag afgegeven, dus misschien kan je ze dan nog even bellen of het er al ligt? soms probeert een chauffeur die voor zichzelf rijd (tegenwoordig bijna allemaal) het s avonds laat nog een keer probeert.... succes hopelijk heb je wat aan mijn tips...
Had gebeld (fijn 45 ct per minuut) maar ze konden geen gegevens van de chauffeur geven. Ik ben welgeteld 6 minuten weggeweest net (opvang zit 1 straat hierachter) en nu staat er op de site opeens dat de chauffeur geweest is maar niet kon afleveren. Aangezien er geen briefje door de bus is gegooid geloof ik daar niks van. Enige optie is voor mij nu om voor 1,95 extra het af te halen bij de Cigo in het winkelcentrum hier. Slechte zaak dit weer zeg.
Dinsdag was storing bij PostNL in Rotterdam... Althans weet niet zeker of dit in heel R'dam was maar mijn pakketje stond op de app 14.30-16.30 en vervolgens ineens voor woensdag, maar hij is toch dinsdag geweest. Denk rond uur of 16, maar computersysteem lag plat dus bezorger moest alles van papieren lijst af bezorgen. Tijden en handtekeningen klopte dus niks meer van... en op de app staat pakketje nu als bezorgdatum onbekend, dus ze hebben systeem ook niet meer op orde gekregen geloof ik...
Ik snap dat dat erg frustrerend is maar het tijdvak wat aangegeven wordt is een indicatie en niet verplicht om tussen die tijden het pakket af te leveren. Als de koerier de ene dag meer pakketten dan de andere dag heeft dan kan die tijd helaas afwijken. Ook een adres- of huisnummertoevoeging hoeven koeriers niet zelf uit te gaan zoeken, wordt dit door een bedrijf of firma niet op een pakket genoteerd dan wordt er naar het huisnummer toegelopen wat op het pakket staat, woont de begunstigde daar niet dan is de koerier niet verplicht om verder te zoeken naar het juiste adres, ze hebben wel meer te doen. Als je de post belt en een nummer van een chauffeur vraagt dan zijn die niet verplicht dat te geven, dat zijn privé gegevens en die mogen ze niet doorspelen. Als op internet staat dat een koerier bij je langs is geweest maar je hebt geen briefje in de bus gekregen dan kun je daarover een klacht indienen of bellen. Ik snap dat het soms frustrerend kan zijn maar vergeet niet dat die koerier naast jullie adres, ook vaak nog 180 andere adressen per dag moet doen, dat ze zich helemaal het licht uit de ogen rijden en niet iedereen tevreden kunnen stellen. Mijn man is pakketkoerier in loondienst en rijdt voor Post.NL, hij vertrekt om 06:30 en komt met veel geluk rond 19:00 thuis en meestal veel later, hij moet rond de 180 adressen per dag met gemiddeld 220 pakketten en werkt zich helemaal kapot voor echt een minimaal salaris. Als een goede koerier zijn route kent zoals mijn man, dan weet hij heus wel waar iemand ongeveer woont, iemand die vaak dingen besteld, mijn man kent zijn route op zijn duimpje dus als mw Janssen bv op huisnummer 155 B woont en er staat eens geen B op een pakketje dan weet hij wel wie het is en waar het afgeleverd moet worden dus die doet daar niet moeilijk om maar in principe mag hij het pakketje terug laten gaan.
Goh het valt me mee dat die bezorger het pakketje niet in jullie tuin heeft achtergelaten. Mijn laatste pakket hebben ze op het balkon gesmeten toen we niet thuis waren.
Het is 1,95 extra omdat ik alleen in de ochtend kan ophalen. Als je geen geld betaald ligt het er pas na 16.00uur en dat ree ik niet. Erg jammer. Ik weet dat vertragingen enz kunnen voorkomen. Maar eerst is hij er 2uur te vroeg en vandaag heb ik voor Jan l*l zitten wachten. Klantenservice kost 45 cent per minuut en dan zeggen ze alleen maar wat er precies op de website vermeld staat. Bezorgers doen alsof ze geweest zijn, maar een briefje in de bus, ho maar. Oftewel: Bezorger zou tussen 13 en 15 komen. Haalt hij niet. Om 16.45 komt er op de website te staan dat hij vertraagd is maar nog wel klimt. Ondertussen durf je niet te douchen/boodschapje te doen, bang het te missen en om 17.45 staat er: kon niet afleveren want er was niemand thuis. Mooi dat er niemand aan de deur geweest is. Dat het briefje ontbreekt bewijst dat maar weer.
We hebben geen balkon en geen tuin voor. Heb idd bij ons vorige huis mijn lenzen een keer in de sneeuw gevonden :s
Hier vorige week ook problemen. 1 pakje was 2 uur te vroeg,het andere pakketje hebben ze afgeleverd bij de buren terwijl we thuis waren.we hebben het busje zien staan maar de buren krijgen ook wel vaker pakketjes.zit je dan thuis te wachten. Ondertussen je schoenen binnen?
Hier heeft PostNL een pakket kwijt gemaakt :x Had het begin september verstuurd. Ontvanger nog altijd niets binnen. PostNL heeft onderzoek gedaan maar kan het nergens vinden. Ik heb het aangetekend verstuurd en dacht dat dat goed was. nou niet dus, had ik het maar verzekerd moeten versturen want volgens de voorwaarden heb ik nu nergens recht op... daaaaaag pakketje :x
Daarom laat ik pakketten altijd op het werk bezorgen, daar is altijd iemand aanwezig, nog een bijkomend voordeel wij zijn een postnl pakketpunt, en hoef ik dus niet per se zelf aanwezig te zijn.
Aangetekende pakketten zijn toch tot een waarde van 500,00 verzekerd? Of was je pakket meer waard? Site van PostNL : "Aangetekend pakket Extra zekerheid bij versturen van pakketten Bij aangetekende verzending is de inhoud van uw pakket tot maximaal 500 euro verzekerd tegen verlies of beschadiging. Dat geeft rust en een veilig gevoel. Zo heeft u meer zekerheid bij het versturen van een pakket binnen Nederland."