puckababy en omhoog kruipen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marike, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Heeft iemand een ervaring/idee/tip hoe ik mijn mannetje vast kan leggen in bed? Hij kruipt namelijk omhoog in zijn puckababy. Dit doet hij door zijn benen omhoog tedoen. of zo wilt te draaien met zn hoofd dat zn lichaam mee gaat. Dit is wat ik gezien heb. Ik wil hem een soort van vastleggen, maar aan de onderkant is weinig ruimte. En hoe strak ik hem ook onder de deken stop hij krijgt het toch nog voor elkaar.
    Echt bang dat hij omrolt ben ik niet, maar is het verstandig om alvast hem die puckababy af te wennen? En hoe doe ik dat?
    ervarings deskundigen gevraagd :)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Eehhm maar wat is er zo erg aan dan dat ie naar boven kruipt in zn bed? En vast leggen in bed word zeeeeeeeeer afgeraden...

Je kan proberen of het lukt zonder puckababy..
    Eerst ene arm eruit... Afwisselen met de andere arm en dan beide armen eruit..

3. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Dan krijgt hij het koud en word hij eerder wakker...Zijn beentjes voelen altijd helemaal koud aan. Ik doe hem al sokjes aan, want anders word hij wakker met ijskoude voetjes...
    Verder heeft hij een rompertje en een shirtje aan in bed. Als ik hem een broekje aan doe heeft hij het denk weer te warm met de dekens over zich heen. Of zijn er mama's die hun kind in een puckababy hebben liggen en helemaal aangekleed?

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar hoelang blijft ie onder de dekens? Want als dt niet lang is kan je hem
    Toch gewoon een broekje aandoen...

5. Herrie28

Herrie28 Lid

11 feb 2012
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ons meisje kruipt ook omhoog, niet bij elk slaapje maar zie het toch regelmatig. Ze heeft een romper en shirtje aan, maar als ze omhoog kruipt heeft ze altijd haar beentjes nog warm.
    We willen nu ook proberen zonder puckababy. Ik kreeg het advies om met 1 slaapje (welke ze het beste slaapt) te beginnen zonder puckababy en als dat goed gaat het volgende slaapje zonder puckababy.
    Ik ben nu net begonnen met 1 slaapje zonder te doen.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou een ingebakerd kind ook echt niet vastleggen. Weet je dat dat hardstikke gevaarlijk is? Stichting wiegedood adviseert ook om tijdig inbakeren af te bouwen. Inbakerproducten - Producten veilig/onveilig deel1 Wij hebben dochter ook in een puckababy gehad, heel kort, na een week of 3 was het bij ons echt niet meer nodig. Ja natuurlijk bewoog ze haar handjes nog weleens, maar niet zo heftig als die eerste weken. Met 8 weken sliep zij gewoon zonder bewegingsbeperkend slaapzakje.

7. Fieniemienie

27 mrt 2012
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kind slaapt ook in een puckababy en kruipt ook steeds omhoog en wurmt zich onder de deken vandaan. Laatst heb ik via marktplaats de snoozzz slaapwikkel gekocht, hiermee kun je je kind fixeren. Denk dat ik dat ga proberen binnenkort, met of zonder puckababy, dat moeten we nog even uittesten (hij slaat altijd de speen uit z'n mond waardoor we er 's nachts voortdurend heen moeten). Fixeren kan naar mijn idee geen kwaad zodra ze oud en sterk genoeg zijn. In de puckababy heeft 'ie overigens wel een pyjamabroekje aan en romper met lange mouwen en ligt onder 2 dunne dekentjes.

8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon kroop ook altijd omhoog, ook in z'n puckababy. Wij hebben hem al vrij snel hoog in z'n bedje gelegd en het bedje hoog opgemaakt.
    Dit kan uiteraard alleen als je kindje met z'n hoofd hoog blijft liggen.

In de puckababy heeft ons zoontje zich nooit naar beneden gewurmd en hij is nooit met z'n hoofd naar beneden gaan liggen, maar ik weet niet hoe jouw kindje dat doet.

Toen hij eenmaal in een gewone slaapzak sliep ging hij z'n hele bed door, dat heeft een tijdje geduurd, maar nu blijft hij weer redelijk normaal liggen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Maar waarom zou je je kind fixeren in bed? Serieus, in de ouderenzorg en verstandelijk gehandicaptenzorg is het principe dat je in 2013 niet meer mag fixeren, en dus ook niet in bed vastleggen met de zweedse band, maar mensen leggen nog wel hun kind vast met een zweedse band, terwijl ze in hun bedje geen enkel gevaar lopen. Ze liggen in een spijlenbedje en kunnen er niet uit vallen of klimmen. Waarom zou je het doen?

Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.heetkamp.nl/images/kl_109-0999_IMG.JPG

10. Fieniemienie

27 mrt 2012
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fixeren, evenals inbakeren, kan helpen om rust te brengen in bed. Uiteraard alleen verantwoord met daarvoor bestemde middelen. Suusjeuh, dat Zweedse tuigje dat jij aanhaalt, is absoluut iets heel anders dan de Snoozzz!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Bij mij lag ze helemaal aangekleed en dan op warme dagen met alleen een laken erover om toch strak in te kunnen stoppen. Je moet het zelf ervaren goed blijven voelen. Die van mij had het veel te koud zonder. Met koude dagen had ik er een lakentje en een dun dekentje over.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Het principe is pressies hetzelfde, de ene band om het matras, de andere om het middel. Om te voorkomen dat iemand zelf kan gaan zitten, uit bed klimmen of omhoog/omlaagkruipen in bed. Het verbaasd me gewoon dat er zoveel en zo makkelijk gefixeerd en beperkt word bij kindjes. Ik lees overal puckababy's, snooz's, paco's etc.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

In de ouderenzorg en met name bij dementerenden wordt het steeds meer afgeschaft en wordt er gezocht naar alternatieven. Die zijn voor een baby dan in de vorm van andere bakerzakjes/doeken....

14. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    De reden dat wij de puckababy zijn gaan gebruiken is omdat onze zoon eigenlijk een echte buikslaper is. Maar de eerste maanden wordt buikslapen afgeraden. Op z'n rug was hij veel te onrustig om goed te slapen. Dan moet je de afweging maken tussen buikslapen of inbakeren. Wij hebben voor inbakeren gekozen en dan specifiek voor de puckababy omdat hij daarin nog een behoorlijke bewegingsvrijheid had.

Deel Deze Pagina