Ocherm... ons manneke is verkouden... niezen en hoesten en een snotterig neusje (klinkt snotterig) Wat kan ik daar het beste mee doen? Ik heb wel neusspray in huis. Mannetje heeft verder geen koorts ofzo. Alvast bedankt! Groetjes Cyntje78
mijn mannetje is al sinds november af en aan verkouden ik baal er echt een beetje van, vooral zijn hoestbuien breken mijn moederhart! Wat bij ons in het assortiment zit: - lepeltje babyluuf in een pannetje heet water oplossen en dat onder het hoofdeind van het bedje zetten - otrivin neusspray als zijn neus te verstopt zit om te drinken - kamertje goed luchten, iedere dag ramen open (als baby beneden is) - bisolvon druppels voor babies als hij last heeft van vastzittend slijm - bedje hoofdeind stukje omhoog zetten zodat het slijm makkelijker naar beneden kan
doorgesneden ui onder het bedje zetten, houdt de slijmvliezen open! stinkt wel, maar werkt als een dolle!
inderdaad ui en het hoofdeinde flink verhogen zodat z'n neus niet helemaal volloopt. En misschien even goed stomen in de badkamer, douche op warmste stand zetten en in de badkamer gaan staan zodat alles lekker open gaat. Succes!
Hier ook voor het eerst... Wat ik heel erg goed vind; suppo's met eucalyptusolie (100% natuurlijk), maar helpt goed! En verder kreeg ik deze tip van de KA; I.p.v. voorzichtig te druppelen met die kleine flesjes fysiologisch water; eens goed doorknijpen. Het snot wordt daardoor echt weggespoeld, ze slikken het in en het komt gewoon via de pamper terug naar buiten. Leuk vinden ze het niet, maar spoelen is écht heel goed. Ook voor volwassenen! Sterkte, ik weet ondertussen ook hoe vervelend en zielig het is!
Ik sluit me aan bij de uien-tip, het is echt al heel oud (zelfs mijn overgrootvader gebruikte het volgens mijn oma!), maar werkt super. Als mijn zoontje neusverkouden is, ligt er een ui op z'n kamer.