Zwangerschapshaptonomie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rce86, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hai,
    Een vriendin van mij raadde mij aan om naar zwangerschapshaptonomie te gaan. Ik dacht dat het een beetje zweverig was, maar mijn vriendin verzekerde me dat die vrouw waarbij ik een afspraak heb absoluut niet zweverig is.
    Nu ga ik er de 22ste heen.. ben erg benieuwd?

Wat ziin jullie ervaringen met zwangerschapshaptonomie?

Liefs

2. Maria Anna

18 jan 2008
    73
    0
    0
    Ik vind het heel erg leuk, vooral omdat het samen met je partner is. Je krijgt allerlei oefeningen om met z'n tweeën te doen.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    Hier nog een fan. Ik doe het al een tijdje en vind het echt super. Zeker ook voor mijn vriend die op deze manier echt al een band met de baby krijgt. Het is echt niet zweverig, juist relaxed en niet massaal. Voordeel vind ik ook dat het echt een uur over jou gaat. Persoonlijk hoefde ik niet in een klas waar je allemaal problemen van anderen te horen krijgt. Ik kan haptonomie echt aanraden.

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    @Maria Anna: wij zijn precies even ver!

5. Jocelijne

Jocelijne Lid

10 dec 2008
    83
    0
    0
    IT
    Schotland
    ik heb ooit eens een film gezien op youtube van iemand die dus met dat zweverige ging bevallen ... nergens had ze last van! geen kreuntje geen kickje! pfff... daar teken ik wel voor hoor

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hmm.. op die manier vind ik haptonomie ineens heel aantrekkelijk klinken ;)

7. Maria Anna

18 jan 2008
    73
    0
    0
    He poema wat leuk, jij bent dus ook 29 janurari uitgrekend.

8. Lorelei77

Lorelei77 Lid

21 apr 2008
    46
    0
    0
    Sorry, maar ik vind het wat tegenvallen. Superaardige vrouw hoor, maar ik had liever wat concretere tips gehad. Al kan dat natuurlijk ook te maken hebben met de persoon die wij hebben, mss heb jij wel iemand die het heel anders doet!

Ik heb iig niet het idee dat ik duidelijk weet waar ik op af ga (voor zover je dat ooit kunt voorspellen bij een bevallling!).

9. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Dan hoop ik inderdaad dat mijn vrouw mij wel wat concrete tips gaat geven i.v.m de bevalling, want dat is de reden dat ik het wil doen!

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn vriend en ik wilden dit ook gaan doen, maar volgens die vrouw waren we al te laat (was een cursus van 6 bijeenkomsten). Ik was toen 28 weken. Echt jammer :(
    Nu vraag ik me af of ik misschien alsnog 1 of 2 bijeenkomsten zou kunnen afspreken. Gewoon los, zonder cursus. Of zou dat te weinig zijn om er echt iets aan te hebben?

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik heb er supergoede ervaringen mee! Ik ga nu weer naar dezelfde haptonome. Wat ik fijn vond was dat ik niet in een groep hoefde maar dat ze alle aandacht had voor mij en mijn partner.
    Wat ik er vooral aan heb gehad:
    -contact maken met ons kindje (helemaal geweldig!)
    -oefeningen waarbij ik met minder rugpijn in bed lag en veel meer kon ontspannen
    -goede ademhalingsoefeningen waar ik toevallig bij mijn eerste bevalling heel veel aan heb gehad! (had heel snel persweeen en moest ze opvangen, ik was zooo blij dat ik daar technieken voor had geleerd)
    het was NIET zweverig! Trouwens, je kunt natuurlijk ook zelf aangeven dat je bijvoorbeeld meer met ademhaling wilt doen. Je moet bedenken wat jij nodig hebt. Tegen het eind van mijn zwangerschap gaf ik ook aan dat ik me echt goed wilde voorbereiden op het fysieke werk, en dat was prima.

succes!
    Amber

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    @maria anna klopt ook hier leven we naar 29 januari toe! Spannend he, komt steeds dichterbij.

Qua hapto sluitbok me aan bij Amber; ik heb er ook allleen maar fijne ervaring mee ligtber denk ik wel aan wie je hebt.

Deel Deze Pagina