hoi..hoi ik ben 31 weken zwanger,en heb sinds vorige week dat ik s'avonds een erg ''strakke'' buik heb. het is geen harde buik,maar het gevoel dat mn buik enorm gespannen staat,het zitten kan ik dan ook alleen maar kaarsrecht en zit ook niet op mijn gemak,ik kan het niet heel goed omschrijven ik kan er niks over vinden op google. ik heb dit niet elke dag maar wel vaak,en ook op b.v een zondag als ik niet veel gedaan heb. weten sommige van jullie hier misschien meer van? groetjes kelly
Misschien toch een harde buik? Is dit niet hoe een harde buik voelt dan? Toen ik zwanger was had ik precies dat gevoel en heb altijd begrepen dat dat de harde buiken zijn.
ik heb wel een paar harde buiken per dag zeg maar,die voelen toch anders en die trekken na ong. 30 sec. weg. dit blijft een paar uur zeg maar. t vervelende is dat ik t best moeilijk kan omschrijven hahaha ik heb echt zo'n gevoel van..pff wil ik nou zitten lopen liggen of? snappie? hahaha maar toch thnx voor je antwoord
Heel herkenbaar.. Heb er ook last van en heb geen idee waar het van komt.. En nee, ik weet ook niet hoe je het beter kunt omschrijven haha
ik ga dinsdag naar de verloskundige..ben benieuwd wat ze zegt. ik zal t hier wel posten,misschien heeft t wel n naam
Had ik ook totdat het kindje indaalde. Waarschijnlijk dat je kindje daar tegen aan gaat liggen. Ik kon ook op een gegeven moment alleen kleine beetjes eten omdat ik zo snel vol zat.
Hallo, Ben nu 34 weken en heb hetzelfde als wat jij beschrijft. Heel gespannen buik alsof die op knappen staat en heb het gevoel dat de baby heel hoog zit. Het schijnt dat dat ook zo is en zoals Moslimaatje al zegt moet, met name dat laatste, wegtrekken als je baby in gaat dalen. Dat heb ik ook gehoord. Soms kunnen dan ook de klachten van zuurbranden wat minder worden. Succes allemaal, Meeuw
ja idd,het kindje zit wel hoog,ik voel de billetjes tegen mijn ribben. ik ben ook een ietsje te goed eter hahaha..ik kan beter wat kleinere beetjes eten dan ineens een heel vol bord! ik zal er vanaf morgen eens extra op letten. thnx voor de antwoorden
Ha ha, vergaat mij al net zo, elke keer neem je je voor om minder te eten of in ieder geval kleine beetjes tegelijk en elke keer ga je weer de mist in. Daarna ben je er misselijk van en breekt het op. Dan heb je weer even je lesje geleerd en ben je een paar dagen braaf en daarna begint het van voren af aan ......hoop dat jij je er beter aan kan houden dan, is wel zo fijn. Succes
hier ook, bij mij dus in combinatie met buikpijn hoog in de buik en stom genoeg, ook op zondag vaak . Mijn verloskundige gaf aan dat het de groei is. Ik heb dan echt het gevoel of is mijn buik te klein als het ware. De baby ligt bij mij ook hoog, tegen de ribben aan.
Sja laatste loodjes zullen we maar zeggen, rustig aan en nog even genieten van je baby in de buik en dan op naar een echte kennismaking met je baby. Kijk er erg naar uit. Succes allemaal, Meeuw
Ik heb daar ook last van, vooral s'avonds. Het lijkt dan net of de kleine lekker met de billetjes tegen mijn ribben aanligt en dan is het helemaal hard aan de bovenkant. En dan heb ik het ook gigantisch zuur, wordt er gewoon misselijk van. En inderdaad kleine beetjes eten, maar ik ga ook steeds de mist in Gisteravond heb ik voordat ik ging slapen een bakje vanille vla gegeten, en ik moet zeggen dat het wel iets geholpen heeft. Melk helpt op zich ook wel. @ meeuw: Ik kan ook niet wachten tot de kennismaking met de kleine, ik ben zo benieuwd. Maar ik geniet ook nog wel van me buik hoor, die harde trappen af en toe vind ik toch echt bijzonder.
Ik had dat gevoel al toen ik nog niet zo lang zwanger was. Als ik hetzelfde voel hoor hahaha. Ik voelde het zo alsof ik mijn buik heel erg uithou. (jezelf dikker zou maken) je buik word dan strakker, alleen doe je het dus niet zelf. Ik vond dit ook niet heel erg aangenaam, maar heb er de laatst tijd eigenlijk ook geen last meer van. Als je bij de vk hoort wat het precies is wil ikhet ook wel graag weten. Ik ben benieuwd
ik heb het ook elke dag. soms de hele dag soms alleen s' avonds. ik ga dan liggen dat vond de gyn de beste remedie of kaarsrecht zitten met mijn arm op de bovenkant van de bank. ruimte maken zullen we maar zeggen. maar ik lig elke dag om tussen 7 en 8 uur op bed om deze reden. het is even niet anders. en nee het zijn geen harde buiken die heb ik ook geregeld en zijn nog harder.
nou,ik ben bij de verloskundige geweest vanmorgen en vertelde t haar. ze vertelde me dat het r allemaal bij hoort,de buikwand word steeds dunner en gevoeliger. dus een soort groeipijn zeg maar. en als je net gegeten hebt komt er meer druk op te staan. groetjes kelly