Vorige week dinsdag zwikte ik mijn enkel voor de zoveelste keer (chronisch instabiel). Maar door een ongelukkige val die ik daardoor maakte schoot mijn knieschijf van zijn plekkie af. In een schrikreflex heb ik die toen eigenlijk meteen weer op zijn plek geduwd. Toch door manlief naar de SEH gebracht en na foto's etc met een mooi drukverband om mijn knie en enkel huiswaarts.Woensdag moet ik op controle komen bij de chirurg voor mijn knie en enkel. Nu na een week kan ik nog steeds niet normaal lopen. Mijn knie doet vooral aan de binnenzijde zeer en die pees/spier boven mijn knieschijf is ook nog boos Hoelang kan je last hebben van zoiets? En hoe groot is de kans op herhaling?
er is een kans dat je kniebanden zijn verekt of gescheurd, daar kan je lang last van hebben. als je veel last hebt dan even bellen en overleggen?
ik heb zelf last van knieschijf luxatie.... als ik de trap op loop fiets en loop etc gebeurt het... ik heb een voetbal knie gehad op me 16e en sinds dien loop ik met het feit dat me knieschijf zich zelf der uit laxeert... heel pijnlijk is het... heb ook een gescheurde kruisband gehad daardoor... en heb ook geen kraakbeen meer door de traumas aan me knie... weet niet hoe het bij jou is maar als het goed is als het niet al te vaak gebeurt is...
Hey meid, ik heb het ook gehad (al vaker sub-luxaties dat hij er bijna uitschiet maar meteen weer terug schiet zeg maar). Toen ik zwanger was van mn oudste zoontje schoot hij eruit en ging niet meer terug. Heb toen 112 gebeld want was alleen thuis en mijn man zat in het buitenland (heel fijn want er moest een ruitje ingetikt worden en alles ahum). Heb toen een roesje gehad en toen hebben de ambulancebroeders hem weer teruggezet. Hier duurde het ook wel een tijdje voordat ik weer normaal kon lopen, heb ook fysiotherapie gehad en loop wanneer ik me wat onzeker voel wat betreft mn knie zo nu en dan met een knieband die de knieschijf op z'n plek houd.
Ik heb het een paar jaar terug ook gehad en niemand die kon helpen terug duwen (ikzelf had daar te veel pijn voor). EHBO in pretpark (daar gebeurde het) niet, ambulance niet, gezondheidscentrum niet... Lang verhaal kort: klein tikkie door orthopeed in het ZH, 3,5 uur later!!! Ik moest een maand in een spalk, omdat er een spierscheur zat. Nadat de spalk eraf was heeft het 2 weken geduurd voordat ik weer normaal kon lopen en buigen.