In 1 van mijn vorige topics gaf ik aan hoe goed onze dochter de flessen van 200 cc opdronk. Nou nu is ze verkouden en hoest heel erg. Dit gaat al een week aan. Bij de ha geweest maar longen waren schoon. Nu gaat ze echter steeds slechter drinken. Laat per fles wel 50 cc staan. Ze draait dan ook haar hoofd weg en wil niet meer wordt ook boos wanneer ik het weer aanbied. Dit gaat al meer dan een week aan en wordt steeds meer. Wat zullen jullie doen? Ze is nu 4 maand.
Er vanuit gaande dat ze 5? Flessen krijgt is het echt geen ramp als ze tijdelijk wat laat staan. Ze hoeven maar de helft te drinken van wat ze normaal gesproken drinken zegt mijn arts altijd. Dan drogen ze zowieso niet uit. Ze heeft gewoon tijdelijk even wat minder trek, jij ook als je ziek bent toch? Ik zou niks doen. Gewoon lekker je kindje volgen en vooral niet gaan opdringen. Als ze 150 per fles wel opdrinkt krijgt ze meer dan genoeg vocht binnen om niet uit te drogen.
Ja dat dacht ik zelf ook al. Ze heeft verder geen koorts ofzo. Alleen vind het zo gek dat ze wel minder verkouden is maar met de dagen slechter gaat drinken. We laten haar ook maar want er een strijd van maken heeft geen zin.
Hier was dat rond die leeftijd ook, verkouden maar ook in combinatie met de 4 maanden sprong. Veel kindjes drinken rond die leeftijd wat slechter. 5x 150cc is helemaal niet slecht hoor! Hopelijk is ze snel weer helemaal opgeknapt.
misschien zolang ze zo verkouden is overdag vaker kleinere voedingen geven bijv. 120/150 cc iedere 2,5-3 uur.(wel onder de 1000 cc blijven per dag) de melk zorgt er vaak voor dat ze meer slijm produceren en dit moeten ophoesten, waardoor ze een soort verstopt en vol raken. Verder kan het niet zoveel kwaad, goed blijven kijken of er voldoende plas luiers zijn!
Als ze last heeft van het slijm zou je ook na elke fles even een slokje water kunnen nageven, zodat de melk uit haar mond en heel is.
Is bij mijn dochter op t moment ook. Al n week verkouden, drinken ging in t begin vrij goed, dronk 150 van 180 op. Heeft nu wel sinds gisteravond half 10 maar 70cc op. Wil ook heel veel slapen. Mn dochter is nu ruim 5 maanden oud.