Volgens mij ligt het ook aan welke genetische eigenschappen jou eicel en het zaadje van je man bij zich hebben gedragen. Zo is mijn zus donkerblond en ben ik rossig geworden. Ook kunnen twee blanke mensen een kind krijgen met een veel donkerder huidskleur en soms moet je dan een aardig eindje terug in je stamboom om de verklaring te vinden. Een kleur kan dus generaties lang niet meer voorkomen en jouw kind kan het in 1 keer wel hebben. Zo kunnen (in mijn geval) twee zussen geheel niet op elkaar lijken. Groetjes
Qua haren weet ik het niet, maar qua ogen toch zeer zeker wel hoor. Voorbeeldje: mijn schoonouders hebben 6 kinderen, 4 meiden en 2 jongens. ma heeft bruine ogen pa heeft felblauwe ogen. 2 zonen en 3 dochters hebben bruine ogen (bruin van ma, blauw van pa= bruin) 1 dochter heeft blauwe ogen; (blijkbaar heeft ma bruin/blauw en bij haar blauw doorgegeven.. samen met het blauwe gen van pa werd dat dus blauw). Deze dochter heeft dus 2 blauwe genen (anders krijg je dus nooit blauw. Zij trouwt met een man met bruine ogen. Zij krijgen 2 dochters. 1 met bruine ogen (bruine gen van papa en blauwe gen van mama) en 1 dochter met blauwe ogen (blauwe gen (blijkbaar aanwezig) van papa en blauwe gen van mama). Een andere dochter heeft dus bruine ogen (bruin van ma en blauw van pa=bruin) en is getrouwd met een man met bruine ogen. Zij hebben een dochter met bruine ogen.... (bruin van mam en bruin van pap) en een zoon met blauwe ogen.... (blauw van mam en blijkbaar heeft pap óók een blauw gen). Zouden zij nog een kind hebben gekregen dan zou het ook best kunnen zijn dat ze nog 1 met blauwe ogen hadden gekregen... weer recessief blauwe gen met recessief blauw gen.... maar dat wil nog niet zeggen dat blauw dan domineert.... En Hummel: Ciatlin is nog maar 4 maanden oud. Dan is er nog helemaal niks te zeggen over de definitieve kleur van de ogen. Pas met een jaar of 4 staat het echt volledig vast.
mijn man heeft bruin haar en groene ogen ik heb bruin haar met bruine ogen en onze dochter: rood haar(met bruin/blond) en blauwe ogen ze hebben mij altijd verteld na 3 jaar veranderen ogen niet meer.. ik heb tot mijn 5 jaar blauw gehad en blond haar en mijn dochter nu 5 gaat met de kleur van haar ogen naar de groene kant. haar haar was de eerste jaar spier wit maar als snel rossig en rood haar wimpers en wenkbrauwen zijn nog wit.
Leuk onderwerp Mijn exman (de vader van me twee oudste meiden) en ik zijn beide blond. Mijn oudste dochter is rossig. En mijn middelste is net zo blond als haar vader De vader van Danischa is braziliaans, maar toch is danischa blond....tegen rossig aan... Dus dat wil niet zeggen dat zwart overheersend is Danischa dr vader heeft pikzwart haar en is licht getint.
Van mij mag ze zo blijven hoor Mooi tintje mag ze wel hebben, maar ze hoef nie persee haar pa zijn looks te hebben ...
mijn man heeft bruin haar en groene ogen ik heb bruin haar met bruine ogen en onze dochter: rood haar(met bruin/blond) en blauwe ogen ze hebben mij altijd verteld na 3 jaar veranderen ogen niet meer.. ik heb tot mijn 5 jaar blauw gehad en blond haar en mijn dochter nu 5 gaat met de kleur van haar ogen naar de groene kant. haar haar was de eerste jaar spier wit maar als snel rossig en rood haar wimpers en wenkbrauwen zijn nog wit.
Leuk onderwerp Mijn exman (de vader van me twee oudste meiden) en ik zijn beide blond. Mijn oudste dochter is rossig. En mijn middelste is net zo blond als haar vader De vader van Danischa is braziliaans, maar toch is danischa blond....tegen rossig aan... Dus dat wil niet zeggen dat zwart overheersend is Danischa dr vader heeft pikzwart haar en is licht getint.
Van mij mag ze zo blijven hoor Mooi tintje mag ze wel hebben, maar ze hoef nie persee haar pa zijn looks te hebben ...
Ik heb het pas ook uitgezocht, omdat ik eigenlijk geen liever rood harige kindertjes wil.. (maar als het wel zo is wil ik ze nog graag hoor ) Maar haar kleuren die dominand zijn zijn de volgende: zwart is dominand over alle kleuren bruin over blond, en rood Blond over rood Maar het ligt aan de kleur genen die je bij je draagt, mijn ouders waren rood en bruin, ik heb bruin maar draag ws wel het rode gen bij me en mijn man(zelf zwart) zijn vader is ook rood en moeder zwart, dus die twee kleuren draagt hij bij zich. als je dit gaat combineren (er is hier een schemaatje voor) dan hebben wij 25% kans op een rood harig kindje... en 50% kans op zwart en 25% op bruin. dus je weet het toch nooit echt helemaal zeker. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben... succes