Haarkleur

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 24 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn man was donkerbruin met vleugje rossig , nu kaal:)
    Ik ben donkerblond met natuurlijke highlights: mijn haar wordt snel lichter door de zon.
    Oudste zoon heeft dat ook sterk; in de winter is zijn haar donkerbruin en zijn huid licht, in de zomer is zijn haar ineens goudblond en is zijn huid donkerder dan zijn haar. Heel apart!
    Jongste zoon is witblond.
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.052
    4.256
    113
    Hier een goede mix. Mijn zoon heeft de dikke bos van mijn man maar de kleur ( rossig) van mij. Mijn dochter heeft het dunnere haar van mij maar het blonde van haar vader maar krijgt er nu steeds meer een rossige gloed in. Beide kinderen hebben mijn bruine ogen. ( Man en zijn familie hebben blauwe ogen, mijn vader ook, mijn moeder heeft ook bruine ogen)
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Nee hier 4 blonde koppies. Wij waren vroeger ook blond, nu tegen het bruine aan. De oudste 2 worden nu wel donkerder.
    Onze zoons hebben blauwe ogen, de meiden groen-bruin.
     
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Bijzonder wat genen doen. Bij jouw kindje kan het nu dus ook alle kanten opgaan. Leuk! En vooral spannend:)
     
  5. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Bij ons hebben ze alle 3 heel licht blond haar. Zelfde haarkleur als wat ik had/heb. De oudste 2 hebben donker bruine ogen, echt héél donker. En de jongste heeft licht blauwe oogjes. (Hebben de jongens nooit gehad!) Ik heb licht bruine/groene ogen. En partner heeft hele lichte groene ogen.
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bekijk bijlage 614269
    Mijn dochter is knalrood haha.

    Wij hebben allebei (licht)bruin haar. Mijn vriend heeft wel een rossige baard en mijn zusje heeft dezelfde haarkleur als mijn dochter dus het zit wel ergens. Ik denk niet dat haar haarkleur nog zal veranderen als ik naar mijn zusje kijken.

    Ben heel benieuwd welke kleur onze zoon zal gaan krijgen.
     
    Tuttebella, NiVa0230 en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Oh wauw! toch een tikje jaloers hier op die kleur hoor. :D Had het echt wel leuk gevonden, een kindje met rood haar.
     
  8. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Mijn man heeft bruin haar en ik ben donkerblond (als kind was ik blond).
    Mijn oudste was ook altijd blond, maar dat wordt nu steeds donkerder, ik denk dat het uiteindelijk donkerblond wordt. Mijn jongste is rood geboren en is dat nu nog steeds, maar het wordt wel minder fel en ze heeft er goudblonde plukken doorheen. Ik gok dat dat ook zo blijft.
     
  9. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier van alles wat. Ik heb bruin haar, man donkerblond. Oudste dochter heeft ook blond haar en mijn jongste?
    Zie de foto van @Flamingooo ; zo rood dat het niet roder kan :roflmao:
     
  10. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wij allebei donkerblond tot bruin en kinderen twee blond en eentje roodharig...
     
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik heb zelf bruin haar en bruine ogen en mijn man heeft blauwe ogen en donker blond haar. Onze kinderen hebben allemaal bruine ogen en donker haar (kleur wel wat variërend van licht bruin tot midden bruin)
    Ik had een kindje met blauwe ogen wel leuk gevonden!
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn vriend heeft donkerbruin haar en ik boven op donkerblond en halverwege word het naar de puntjes toe steeds lichter.

    C & N hebben allebei lichtblond haar.
     
  13. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik heb donkerbruin haar, mijn man is donkerblond/rossig.
    De oudste heeft donkerblond haar, de middelste neigt naar lichtbruin en de jongste heeft hoogblonde krullen. Waar hij die vandaan heeft is mij een raadsel.

    Ze hebben alledrie mijn oogkleur (groen).
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Ik heb heel donkerbruin haar met bruin/groene ogen. Mijn man heeft blond haar met blauwe ogen.
    Onze dochter is blond met héle donkere bruine ogen. Onze zoon is blond (al speur ik soms een bruine ‘ondertoon’) met blauwe ogen.
     
  15. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Ik ben bruin, mijn man donker blond en mijn zoontje licht blond.
    Mijn man was als kind ook lichtblond en mijn oma zei laatst dat mijn vader (is Surinaams) als kind ook blond was.
    Dus geen idee welke kant het uitgaat...
     
  16. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Onze oudste is donkerbruin geboren, na een paar maanden is dat grotendeels uitgevallen en blond haar voor terug gekomen, hij heeft blauwe ogen.
    De jongste werd ook met donkerbruin haar geboren, werd na een paar maanden ook een stuk dunner en kwam blond haar voor terug.
    Afgelopen najaar tijdens de chemo is alles uitgevallen en nu sinds een paar weken gaat alles weer groeien. Ze begon met hele donkere wenkbrauwen, nu gevolgd door donkere haartjes.
    Ze heeft trouwens ook blauwe ogen die nu met het donkere haar er heel mooi uitspringen, maar toch moet ik wel wennen, ze lijkt totaal niet meer op het meisje van een jaar geleden.

    Man is blond met groene ogen. Ik ben donker blond met blauwe ogen. Als kind was m'n haar ook een stuk lichter.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Man en ik zijn beide midden/donkerbruin.

    Zoon en dochter kwamen er met zwart haar uit. Zoon is nu lichtblond. Dochter nog midden bruin.
     
  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Mijn dochtertje is roodblond met grote blauwe ogen.
    Net als ik.
    Mijn man heeft donker haar met groen bruine ogen.
    @Flamingooo mijn meisje werd net zo rood geboren als jouw dochter. ❤️
     

    Bijgevoegde bestanden:

    NiVa0230 vindt dit leuk.
  19. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ja man en ik zijn allebei donker. Oudste is heel donker en de jongste is blond? Wordt nu wel steeds donkerder maar donkerblond nu zeg maar.
    En echt zilver kleur ogen. De oudste heeft hazelkleur ogen. Man en ik allebei groen. Man meer groen bruin, ik groen blauw.
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    In ons gezin niet maar in bij ons thuis wel. Vader had zwart haar, moeder blond en mijn zus bruin en ik heel blond.

    Van alles wat haha
     

Deel Deze Pagina