Haarkleur

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 24 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Hier beiden bruin haar en zoon blond.
    Ikzelf had blond haar tot mijn derde jaar. M'n vriend kreeg bruin jaar toen hij 6 was, daarvoor ook blond.

    Bij zoon denk ik een paar jaar dat zijn haren donkerder worden maar tot nu toe denk ik altijd fout. Bij zijn hoofdhuid is zijn haar altijd donkerder maar dat wordt dus altijd mooi blond.
    Nu is hij 6 jaar dus ik ben benieuwd.
     
  2. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Mijn man is van Marokkaanse komaf ikzelf ben Nederlandse en heb donkerblond haar. Onze oudste zoon had donkerbruin haar bij geboorte en heeft nu donkerblond haar. Jongste zoon was bijna zwart bij geboorte en is nu superblond. Ook kwa ogen verschil, oudste heeft bruine ogen en jongste is van blauwe ogen nu naar groen/bruin gegaan. Dochter is 9 weken, nu nog donkerbruin haar, ben benieuwd hoe het er over een aantal maanden uit ziet.

    Bekijk bijlage 615595
     
  3. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Mijn man heeft donkerblond haar, en mijn natuurlijke kleur is peper en zout. Wij hadden beiden als kind lichter haar. Onze zoon is witblond.
     
  4. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Mijn man en ik hebben beide donkerbruin haar. Ik al van kleins af aan maar mijn man was tot ongeveer de kleuter leeftijd heel blond.

    Onze oudste was tot de kleuter leeftijd blond en wordt steeds donkerder, nu donkerblond.

    De middelste werd geboren met hele donkere haren en is altijd donkerbruin gebleven.

    De jongste is nu een half jaar en minder donker dan de middelste maar veel donkerder dan de oudste :roflmao: we wachten in spanning af...
     
  5. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

    Ikzelf was donkerbruin geboren. Werd daarna steeda blonder. Spierwit rond een jaar of 7 en daarna werd t weer donkerblond. En in de pubertijd licht bruin. Is er veel zon dan lichten er weer plukken op en lijkt t alsof ik goudenblonde plukken heb laten verven.

    Mn kinderen zijn half surinaams. Vader echt zwart haar. Mn oudste heeft donkerbruin haar. Maar de andere twee lichtbruin met een gouden gloed. En dat veranderd echt elk half jaar ook van zomer naar winter en andersom.

    Ook heeft de oudste stijl haar en de andere twee krulletjes. De ene echt pijpenkrullen de ander golfjes.

    En hun huidskleur is zelfs allemaal anders. Allemaal getint uiteraard maar de oudste is donkerder dan de andere twee.

    En toch echt allemaal vd zelfde papa en mama hihi. Ik vind t geweldig.
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Mijn man is donkerblond.
    Ik heb bruin haar.

    Oudste heeft min of meer mij kleur (zij het net een tint lichter) en de jongste is middenblond, was echt lichtblond/rood achtig toen ze heel jong was maar dat wordt steeds iets donkerder.

    Qua ogen hebben ze allebei mijn mans kleur (blauw). Mijn kinderen zijn half Tunesisch maar dat zou je niet kunnen zien aan de buitenkant... Maargoed, ook niet zo gek met een vader die er absoluut niet noord-Afrikaans uitziet.
     
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Ik had een buurmeisje dat half Antilliaans is. Bij haar was dat precies zo - dan had ze een lichte huid en dan was ze ineens een stuk donkerder om vervolgens na een paar maanden weer een lichte huid te hebben etc. Zo bijzonder om te zien!
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  8. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Heeft met de groei vd huid te maken. Maken ze een groeispurt dan rekt de huid dus in sneller tempo uit en wordt t lichter. Dat duurt dan weer even voordat t pigment is bijgetrokken. Hihi. Al onze drie zijn ook superwit geboren, terwijl ons zoontje die te vroeg is geboren en overleden een donker huidje had, bijna als zn vader.
     
  9. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik ben geboren met pikzwart haar. Dat is steeds wat rossiger geworden. Mijn haar is koperbruin en wordt in de winter wat roder en in de zomer meer goud. Mensen vroegen al sinds ik 2 ben of mijn moeder mijn haar verfde.. dat hoor ik nog steeds :eek: ik schaar mezelf ook wel meer onder de 'gingers' dan een andere haarkleur!

    Mijn ene zusje heeft het haar a la Yolanthe Cabau van Kasbergen, echt prachtig donkerbruin en mooie krullen
    Mijn andere zusje is donkerblond.
    Pas als je ons naast elkaar ziet, zie je in kleine dingen dat we zusjes zijn, maar anders ook niet.

    Mijn dochter is geboren met donkere haren, maar dit wordt steeds lichter. Ze zit nu in een (vind ik) mooie donkerblond, met een grauwe onderlaag ofzo.

    Mijn partner is engels, dus blond en een rossige baard, dus ik had stiekem de hoop op een rossig kindje, want dat vind ik zo schattig en puur omdat ik zelf ook trots ben op mijn eigen haarkleur!
    Wie weet wat de 2e gaat doen!
     
  10. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Man nu donker bruin , als kind blond. Kleur ogen blauw. Ik zelf nu licht bruin/donker blond vroeger als kind spierwit/blond. Ogen : groen.

    Onze kinderen zijn alle 3 met heel donker tegen het zwarte aan geboren. De eerste klein beetje haar geboren snel alles kwijt en lang kaal en kwam dus spierwit terug. Nu is hij donker blond en in de zomer “gewoon” blond. De middelste had wat meer haar ook tegen het zwarte aan en werd heel snel licht en was spierwit nu gewoon blond in de zomer zal hij wel weer stuk lichter worden. De jongste werd echt met een bos haar geboren en nu nog steeds op zijn licht plekje na ook super donker heel benieuwd of hij ook zo blond wordt.
    Alle 3 blauwe ogen.

    Oh en wel grappig ik zelf heb mega dik haar mijn hele familie trouwens beide kanten. Vriend veel maar dun haar. Mijn oudste en middelste hebben ook echt dat hele dikke haar. Vooral van de oudste nooit verwacht. Die heeft nu het dikste haar.

    Ik ben contra van mijn ouders haha. Beide ouders donker/zwart haar donkere ogen. Donkere huid type snel bruin (wel gewoon blank). Ik zelf heel licht , lichte ogen.

    Maar zelfde met huidskleur trouwens. Een collega van mij heeft een donkere vader en een blanke moeder. Hij heeft 3 broers/zussen. Alle 4 zijn ze totaal verschillend echt van gewoon blank tot heel heel donker qua huidskleur. Bizar eigenlijk zelfde ouders en zo verschillend.
     
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Grappig al die verschillen in haarkleur en oogkleur.

    Hier ook wel verschillen. Man en ik beide donkerblond, man grijsbruine ogen en ik bruine ogen.
    2 kinderen, een bruine ogen en een blauwe ogen. Qua haarkleur een lichtblonde die steeds donkerder word, dus die gaat naar het donkerblond van ons. En een met rossig haar.
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik heb zwart haar. Man blond. Dochter had zwart en nu bruin. Zoontje nog steeds zwart, maar niet meer zo zwart als toen hij net geboren was.
     
  13. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Ik ben licht blond met licht blauwe ogen, jongens ook allebei. Jongste nog iets witter dan de oudste.
    Mijn man heeft als enige in ons gezin bruine ogen en zwart haar. Blijkt dus niet altijd dominant te zijn in de genen ;)
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het bruine gen is wel dominant, maar als je man de blauwe genen doorgeeft dan wordt het toch echt blauw :)

    Hier heeft mijn man bruin en haar en bruine ogen, ik blond haar en blauwe ogen. We hebben 2 kinderen, de een is net als ik en de ander net als mijn man :)
     

Deel Deze Pagina