Ik heb vandaag zelf een fruithap voor Isa gemaakt. Ik vroeg me alleen af, hoelang kun je zoiets bewaren? Ik heb het nu in de koelkast gezet, ik dacht zelf aan morgen nog en daarna niet meer??
Het ligt er een beetje aan welk soort fruit je gebruikt zelf vind ik dat banaan dezelfde dag gegeten moetr woroden omdat het de dag erna helemaal bruin is. Maar in principe is het dan ng wel goed alleen verkleurd, Denk dat het kwa bederven best de volgende dag nog kan
Ik bewaarde de zelfgemaakte ( en die in potjes ook) een dag en niet langer. Verkleurde banaan is niet erg natuurlijk, banaan zet zich om in suikers, dus dat kan helemaal geen kwaad, alleen word er vaak gedacht dat hij niet goed meer is( niks is minder waar. het ligt er echt aan waarmee je de fruithapjes klaar maakt, met liga of zonder liga. dus de volgende dag kan nog wel, maar idd de dag daarna gewoon weggooien ( of kleinere porties maken)
Ik weet eigenlijk niet of je fruit kan invriezen zonder dat de vitamientjes verloren gaan. Ikzelf maak gewoon elke dag een vers fruithapje. Het lijkt me geen kwaad kunnen om een eventueel restant de volgende dag te geven als je het afgesloten in de koelkast hebt weggezet. Mmmm....niet echt antwoord op je vraag geloof ik Kwebbel
in principe kan je het wel bewaren maar ik ben er niet zo voor ivm gistings proces wat er op gang komt maak liever elke dag vers maar dan kleinere hoeveelheid
Even geen antwoord op je vraag, maar meer een wedervraag, hoe maken jullie de fruithapjes zelf, wat doe je erin?? gr. Sarina
Mijn moeder maakte voor mij ook altijd fruithapjes Sientje. Van een weet ik het recept nog wel. Banaan prakken, sinaasappel uitpersen en een liga er doorheen verkruimelen en klaar is kees. Ik lust het nog steeds!
volgens cb richtlijnen met 6mnd mag je je kleine bijvoeden maar daar zijn de meningen over verdeeld beter is het wel voor eventuele allergieën die je kan kweken bij je kleine of darm problemen omdat de darmpjes nog niet goed volgroeid zijn maar veel mama's geven hun kleintje al met 4 mnd dat was voorheen de richtlijn van bijvoeden zie ook http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=8301
In principe is het toegstaan vanaf 4 maanden maar wordt dit afgeraden het CB probeert het vol te houden tot 6 maanden oim geen bijvoeding te geven ivm allergie ontwikkeling.
Sientje, je kunt ook gewoon verschillende soorten fruit met de staafmixer pureren en klaar is kees. Mandarijn, banaan en peer of appel met kiwi, iets met liga erdoor (je hebt vanaf 6 maanden liga tweede stap) etc etc.. Kwebbel
Zoek eens op rapley. Ik heb namelijk nooit gepureerd en gelijk stukken gegeven. (sorry, beetje kort, slapend kind op de arm)