Mijn dochtertje is nu 4 jaar en zeurt me het hoofd gek dat ze oorbellen wil Maar ze is echt een bangerik Ik heb haar ook gezegd dat het pijn doet en dat ze dan moet huilen maar zij zegt dat ze dan niet gaat huilen maar lachen Ook denk ik dat als ze 1 oorbel heeft ze de andere niet meer wil vanwege de "pijn" Wat zouden jullie doen? Met haar naar de juwelier gaan of ondanks het gezeur toch nog maar even wachten?
Misschien kan ze eens kijken hoe het in zijn werk gaat. De mijne (3) wou ook. Tuurlijk weet ze niet het verschil tussen pijn en pijn, maar ik heb het gewoon gedaan. Hier schieten ze beide oren tegelijk dus in een keer eraf. Even huilen en daarna was ze heel trots. Iedereen moest ze zien. Nu wil ze zelf nog meer. Maar daar wachten we maar mee tot ze 14+ is.
je kan ook een juwelier zoeken die 2 oren tegelijk doet. dan huilt ze wel maar is wel klaar. en hoeft niet nog een keer. als je het echt niet uit haar hoofd krijgt.
Een vriendinnetje van Esmee had ook oorbellen gekregen dus Esmee moest ze ook. Het even aangekeken en na 3 weken " zeurde" ze er nog over. Samen filmpjes gekeken op You Tube wat ze dan doen.. Ze wou toen nog. Ben met haar naar de juwelier gegaan, daar hebben ze de oorbellen geschoten en ze gaf geen kick. Ze is er nog elke dag blij mee. Ze heeft ze nu zo'n 6 weken dus bijna andere oorbelletjes in!
Mijn oudste wou ook al een jaar oorbellen. En sinds een paar weken heeft ze ze dan ook. Ik heb bewust gezegd tegen de juwelier, beide oren, tegelijk doorprikken. Was even tranen, en nadien zo trots dat ze ze had. Alleen het wisselen van de oorbellen blift nu nog wel spannend, maar gaat wel steeds beter
Toen ik een jaar of 20 terug perse oorbellen wilde en de eerste er in zat, heb ik alles bij elkaar gegild en mijn andere oor vastgehouden en geroepen: die andere gaat er niet in... Gelukkig ben ik toen in de houdgreep gehouden en is die andere er ook nog ingeknalt Als ze het graag wil, zou ik het denk ik wel laten doen, maar wellicht een optie om ze idd tegelijk te gaan schieten?
hier doen de juweliets het vanaf 6 jaar. je zou er èèn kunnen bellen hoe of wat. Maar als ze het graag wil why not? alleen dan wel 2 oren tegelijk inderdaad
Het doet ook geen zeer meer.. Wordt er zo ingeschoven.. (heb bij juwelier gewerkt) Als je 2 kanten tegelijk wilt doen moet je zorgen dat 2 mensen dit doen anders kunnen de oorbellen 'scheef' gezet worden
Bij de claires 'schieten' ze niet met zo'n pistooltje, maar hebben ze een apparaatje wat de pinnetjes door het oortje drukt. Veel minder pijnlijk, veel kleintjes geven helemaal geen kick. Ook doen ze daar 2 oren tegelijk, zodat ze er in 1 keer vanaf is. Het door het oor drukken is ook veel beter dan het 'schieten'
Onze meiden hebben ook al oorbellen sinds ze 2,5 jaar zijn. Ze wilden dit ook heel graag. Wij zijn ook naar een juwelier gegaan waar ze met 2 personen de oorbellen erin schieten. Ze zijn er nog steeds alle 3 heel blij mee.
schieten is ook al heel lang afgeraden door de GGD. In delen met kraakbeen mag al helemaal niet meer geschoten worden.
Mijn nichtje (toen 5) wilde ook graag oorbellen, was volgens haarzelf helemaal niet bang. Tot haar eerste oorbelletje zat, de 2e durfde ze niet meer. Ze heeft toen weken met 1 oorbelletje gelopen, tot ze op gegeve moment zei dat ze nu de 2e wel durfde Mijn zusje durfde wel gaatjes te laten schieten (met 5jr), maar heeft ze jaren lang niet durven wisselen. Doet ze nu nog maar sporadisch.(16jr)
Volgens mij doen de meeste nu wel 2 oren tegelijk toch? Bij mij dochter deden ze t ook in ieder geval, die heeft ze nu sinds 2 mnd (is 5 jaar). En anders als je t zelf nog niet zo vind, tegen haar zeggen dat ze t mag als ze 5 is? Dan weet zij waar ze aan toe is en beseft ze t misschien iets meer als nu?