waarom al zo vroeg op de fiets met je kleintje??

Discussie in 'De lounge' gestart door mona23, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Ik was vandaag op de hyves aan het kijken van iemand, kindje is een half jaar en staat er een foto op van het kindje op de fiets :$ Leuk om even uit te proberen stond erbij..

Ik snap dit echt niet, waarom niet die 3 maanden wachten tot het wel veilig en goed is.

Zo ook hier in de straat, ook zo'n kleintje al voor op de fiets.

Ik had dit totaal niet, wachte netjes tot onze zoon goed kon zitten..

2. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    en als dit kindje gewoon goed kon zitten? mijn zoontje kon dit namelijk met een half jaar ;) en dan bedoel ik ook goed zitten, dat ze zelfs of cb uit zichzelf zeiden hij mag gerust mee op de fiets

3. mona23

mona23 Niet meer actief

er is toch niet voor niks een waarschuwing dat het pas kan met 9 maanden, moet niet denken aan dat nekje

4. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Hier ook meneer zit zelf en kreeg "groen licht" van cb

en hij vind het geweldig

5. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    en nee ga niet uren fietsen soms klein rondje maar meer ook echt niet rustig opbouwen

6. tulip

tulip Niet meer actief

die negen maanden slaan ook nergens op eigenlijk he??? Lichaampjes kunnen geen klokkijken. Het gaat erom dat het rugje sterk genoeg is om de schokken van de fiets aan te kunnen. Als je kindje kan zitten dan kan dat. Je kan zolang fietsen als dat het kindje zelfstandig kan zitten zonder om te vallen.

Hier was dat pas met 10 maanden 5 minuten.
    maar wat ik bedoel te zeggen: als je met een kindje van 9 maanden wat niet kan zitten gaat fietsen dan ben je in principe fouter bezig dan met een kindje van een half jaar dat wel kan zitten.

Ik krijg wel de kriebels van mensen die zeggen; ja, hij kan nog niet zitten, maar gewoon even lekker vastgesnoerd.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben 't wel met je eens hoor Mora. Isabelle zag écht goed stevig met 6 maanden, maar geen haar op m'n hoofd die er aan dacht om met haar te gaan fietsen. Bij Milan hetzelfde. Ik heb beide keren volgens mij tot een maand of 10 gewacht, liever het zekere voor het onzekere nemen. De eerste 6 maanden konden ze ook niet mee op de fiets, dus die paar maanden langer wachten maakt dan ook niet meer uit.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat is wel helemaal erg zeg! :$ Gebeurt dat serieus, ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zo onvoorzichtig met hun kinderen omgaan... :(

Anyway, ik denk dat er een groot verschil zit tussen goed stevig kunnen zitten op de grond of in een stoel of wat dan ook en op de fiets zitten, met al die hobbels in de weg enzo, dat vereist volgens mij wel iets meer van een kindje dan goed kunnen zitten.

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja hoor Linda dat gebeurt! Ik ken nl ook zo iemand.

Ik snap dat niet, dat arme rugje en nekje. gewoon zielig.

10. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Thirza ging met 4 maanden al mee op de fiets:D (ok, zij zat in de maxicosi in de babymee).
    Maar voorop in een zitje? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik zag laatst ook zo'n jong kindje op de fiets, die kon nooit ouder zijn dan Thirza. En ik vond het hoofdje er nog wiebelig uit zien ook:$.

11. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    lekker belangrijk, is toch niet jou kindje? als het kindje al goed kan zitten dan is het toch niets mis mee..ieder eigen verantwoordelijkheid..sorry maar ik vind dat je zulke dingen niet moet veroordelen van ''jeetje dat ze dat doen'' als het kan dan kan het! er is geen babyboekje dat precies zegt wanneer het kan.. me zoon kon al zitten @ 6 maanden ...

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier mocht fynn van de kinderarts meer op de fiets met 7 maanden. letwel hij kon zelfstandig gaan zitten en liep al langs de tafel. en daar zit nu net het verschil.
    het gaat om de kracht die er in de spieren zit de meeste kindjes hebben deze kracht pas met 9 maanden en sommige zelfs nog later.
    fynn had dit heel erg vroeg al maar was overal snel mee (liep met 9 maanden los)

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik zou het ook nooit voor de 9 maanmden doen, hier trouwens met 10 maar was ook winter. Ikvertrouw het gewoon niet. En waarom zou je. Ja het is heerlijk fietsen, en 'meneer vindt het geweldig' oke allemaal waar misschein. Maar ten eerste kun je toch maar een paar minuten en ten tweede je vergeeft het je nooit als er wat gebeurd dat je niet even gewacht hebt.

Zag in de vakantie op de Veluwe mensen met een heel kleintje voorop, brandend heet, hobbelige bospaden, en een plek waar ze minstens 20 minuten voor gefietst moesten hebben. Onverantwoord.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik deed dat met 7 mnd ookal hoor met beide dochters..... ze konden al stevig zitten en hun hoofdje stevig houden en alle kanten op draaien.... ik zie het probleem niet eigenlijk? tenzij een kindje nog niet zelfstandig kan blijven zitten en het hoofdje steeds naar achter valt of opzij!

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Zo zag ik een tijd geleden iemand door de straat fietsen bij ons, met een heel klein kindje voorop de fiets. Die moeder ondersteunde het nekje met haar hand tijdens het fietsen....

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ook hier geldt: ieder kind is anders.
    Voor sommige kinderen kan het met 6 mnd, voor andere is 9 mnd nog veel te vroeg.
    Ongetwijfeld zijn er ouders die het te vroeg doen (of die hun kind te vroeg naar een volgende autostoel overzetten, of andere dingen doen die beter zijn van niet), maar ik ga er maar van uit dat ook deze ouders het beste voor hebben met hun kind.

En als een kind op welke leeftijd dan ook sterk genoeg is om zelf te zitten, zie ik niet waarom het niet op de fiets zou mogen. En zie ik al helemaal niet waarom iemand anders zich daarover gaat opwinden. Heb je het ook aan de moeder in kwestie zelf gevraagd waarom ze dat nou deed?

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

O hou op, schei uit. Familie fietste ook al met hun kindje toen die 6 maanden was, hing helemaal in dat zitje.
    Doodeng! Maar luisteren? Ho maar.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar fietsen met een kind wat nog niet kan zitten, lijkt me toch niet het beste voor het kind?

Ik heb het ook gevraagd aan de verschillende ouders ( ja niet eens 1 stel, maar gewoon een paar).
    Antwoord: het is zo makkelijk, het gaat sneller dan met de auto door de stad.

19. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Mijn dochter zat met 6 maanden ook al voorop. Ook een snelle kon al zelf gaan zitten kruipen en met 7 maanden liep ze langs de bank en tafels en stak al over. Mijn zoontje was veel later die zat met 8 maanden voor op de fiets. Maar hij deed alles ook 2 maanden later als zijn zus.

Wat ik nu ga zeggen klinkt mischien heel hard. Maar als je om de veiligheid van je kindje denkt kan je beter niet gaan fietsen. Ik heb hier in de omgeving een verhaal gehoord dat een kindje van 1 1/2 zijn nek had gebroken. Zat voor op de fiets was op de rol in slaap gevallen en door zo´n stomme verkeersdrempel nekje gebroken. Dus dan is 9 maanden ook nog te jong.

Ik wil alleen maar zeggen gebruik je gezonde verstand en maak een beslissing die voor jou goed voelt. Als moeder ken je je kind het beste en weet je heel goed wat ze wel en niet aan kunnen.

Tanna

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Waarom vraag je het haar niet op hyves?

Misschien heeft ze er wel helemaal geen weet van, alhoewel ik dat wel naief zou vinden.
    Maar misschien is haar kindje zo sterk dat het al goed op de fiets kan en wie weet heeft het kindje voor de foto even in het fietszitje gezeten, maar is er verder niet mee gefietst.

Deel Deze Pagina