Aangetekende brief ontvangen, maar er niet voor getekend

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavj2008, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Hoi meiden,

Mijn vriend heeft een aangetekende brief gekregen van zijn werkgever (waar hij momenteel een conflict mee heeft). Nu is deze brief door de postbode gewoon door de brievenbus gegooid en is er dus niet getekend voor ontvangst.
    Heeft dit gevolgen voor mijn vriend of zijn werkgever? Zo ja, wat? En moeten wij hier nog mee terug naar het postkantoor of kunnen we het gewoon zo laten?

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    kans dat er eenzelfde brief alsnog aangetekend bezorgd word, dat had mijn man ook..
    en zo niet, dan heeft ie geen brief gehad toch

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    volgens mij heeft dit geen gevolgen.
    het enigste wat nu zou kunnen zijn is dat je vriend beweerd dat hij de brief nooit ontvangen heeft...
    het is wel een hele slordige fout van de postbezorger trouwens!

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Dat is dom van die postbode.
    Je kunt nu gewoon die brief wegflikkeren wn ontkennen dat je hem ooit ontvangen hebt.
    Je hebt er immers niet voor getekend.:D
    Maar of je er verder iets mee opschiet...

5. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Zit er een zegel op dat deze aangetekend verzonden is? of staat het alleen op de brief?

Ik weet niet wat het conflict is. Maar aangetekend versturen is een manier van dossiervorming. De inhoud van het conflict wordt er waarschijnlijk niet anders van. Maar als jullie nog wel on speaking terms zijn met de werkgever zou ik aangeven dat je niet voor de brief hebt getekend, maar dat hij wel ontvangen is.

6. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Het is inderdaad een hele domme fout van de postbezorger. Er was ook niemand thuis, dus misschien had ie geen zin om hem weer mee te nemen en heeft hem gewoon door de bus gegooid haha.
    Maar hij heeft deze brief ook via de mail en via de gewone post gehad. Is het dan verstandig om hem weg te gooien?
    Het gaat overigens over een officiele waarschuwing, waar hij het absoluut niet mee eens is, dus we willen eigenlijk bezwaar aantekenen. Ook omdat zijn werkgever geld heeft ingehouden, terwijl hij in de ziektewet zit.

7. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Er zit wel een zegel op dat de brief aangetekend verzonden is. Het conflict is een heel lang verhaal, heb het hierboven kort aangegeven waar de brief over gaat.

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Als hij hem ook via de mail en de gewone post heeft gehad heeft het weinig zin om te zeggen dat je nooit een brief hebt gekregen denk ik.
    1 brief is mss nog geloofwaardig, maar ook nog 1 via de gewone post en per mail trapt niemand in.
    Dus denk dat het weinig zin heeft om je druk te maken om de aangetekende brief die zo is afgeleverd door de postbode.

Succes en hoop dat je vriend er uit komt.

9. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Het gaat de werkgever erom dat hij zeker weet dat jouw man de brief ontvangen heeft. Hoe die brief uiteindelijk bezorgd is, doet er niet toe. De werkgever heeft een bewijsje dat hij de brief aangetekend verstuurd heeft, dat is voldoende. Of je man moet gaan ontkennen dat hij de email en gewone post ook niet ontvangen heeft.....Hij hoeft niets te doen dus.

Tenminste, als hij het niet eens is met de inhoud van de brief, is het wel handig als hij (schriftelijk) hier op reageert.

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zou het niet erger maken dan dat het conflict al is. zoals eerder geschreven, de werkgever stuurt het alleen maar aangetekend op zodat hem niet verweten kan worden dat hij nooit een brief heeft verstuurd.
    Als je vriend toch al bezwaar wil maken tegen de inhoudelijke situatie kan hij het beter op een nette manier doen door bv. hulp van buitenaf in te schakelen (rechtsbijstand oid) dan te doen alsof hij geen brieven heeft gehad.

11. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Bedankt voor de reacties.
    We waren ook niet van plan om de brief te negeren, maar was ff benieuwd hoe het zit als je een aangetekende brief krijgt, waar je dus niet voor getekend hebt.
    Maar we gaan zeker een bezwaarschrift sturen en hij is ook lid van de FNV waar we gisteren al een afspraak hebben gehad. Dus we hebben ook hulp, zodat het van onze kant volgens de regels gaat. Volgens de medewerker van FNV staan we heel sterk, omdat de werkgever dingen verwacht en doet die wettelijk niet mogen/kunnen.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Buiten het conflict om zou ik zeker ook even een klacht neerleggen bij Postnl. Kun je meteen even vragen of er ècht niet voor de brief getekend is, voor hetzelfde geld heeft de postbode zelf een krabbel gezet, ik heb dat al vaker gelezen.

Succes!

Deel Deze Pagina