vanaf 6 maanden oud heeft mijn zoontje heftige schimmel infecties gehad. echt heel vaak open billen.pfff. nu is hij 2 jaar 9 maanden oud en over 2 weken precies 1 jaar lang zindelijk. al een tijdje ook snachts slaapt hij zonder luier. we zijn dus van luiers af, plassen in de luier in de nacht doet hij al lang niet meer.maar hij heeft nog steeds luieruitslag, op puntje van piemel en tussen zijn billen.rondom zijn gatje is het echt vresselijk.ik smeer 2 keer per dag schimmelzalf. maar het blijft gewoon zitten!!!! hoe komt dat nou? kan het zijn dat het door pampers billendoekjes komt?want ik maak hem nog steeds schoon met billendoekjes. heeft iemand zoiets meegemaakt dat het weg ging na het stoppen met billendoekjes? wat kan ik doen om van luieruitslag af te kunnen komen. of is dat iets anders dan schimmel infectie? hij zweet snachts best veel, zou het door zweten komen? wie weet raad? alsvast bedankt voor de reacties!
Wat zegt de huisarts ervan? Er zijn verschillende cremes, sommige schimmels zijn niet gevoelig voor de ene, en wel voor de andere. Dus misschien kan hij de andere creme voorschrijven. Hoe lang smeer je die zalf al? Heel erg lang schimmelzalf smeren lijkt me niet effectief, de schimmel is dan al lang resistent geworden. Aan de andere kant kan een lange adem nodig zijn om schimmels uit te roeien. Je kunt ook nog Gentiaan Violet proberen, dat is een natuurlijk middel dat soms heel effectief is en vaak wordt gebruikt bij spruw (=candida=schimmel). Doordat het daar (tussen de billen bijv) niet makkelijk droogt en zeker als hij veel zweet, is er ook een klimaat dat perfect is voor schimmels. Daartegen helpt alleen om veel bloot te lopen zodat de "wind" er lekker bij kan Verder, als het schimmels zijn, moet je ook heel hygienisch met andere dingen omgaan: kleding doeken etc heet wassen en meer dan dagelijks wisselen etc. O ja, kan ook slim zijn om je zoontje voor zijn interne weerstand probiotica te gaan geven, dat moet je wel een tijd volhouden.
Vocht werkt schimmel en uitslag in de hand, dus dat lijkt me aannemelijk. Als je zoontje wil kan je hem af en toe in zijn blootje laten rondlopen zodat het goed droogt. Maar ik zou ook stoppen met de billendoekjes en gewoon toiletpapier gebruiken of een nat washandje. Je kunt ook op zoek naar doekjes zonder ´troep`. Kies voor ondergoed van 100 katoen. Heeft hij een syntetisch dekbed? Dat kan ook makkelijk gaan broeien, beter is wol of dons. Anders toch nog even de huisarts raadplegen?
mijn meisje heeft ook n hele tijd last gehad van een schimmel infectie , we hebben miconazol , nystatine en ketoconazl geprbeerd, de eerste 2 werkten niet voldoende dus ging ik ten einde raad naar een vervanger van de HA , en die gaf ons ketoconazol , dat wertke perfect verder idd heel hygienisch werken en misschien probiotica proberen ? en opletten met suikers
ja we zijn erg hygienisch. echt blote billen laat ik hem niet lopen maar wel met luchtige broeken en/of onderbroekjes. maar snachts zweet hij. ik ben oplettend met suikers. hij krijg geen snoep chocola etc. micanozol gebruik ik. ik kreeg ook hyrocortozal met micanozol n keer voor geschreven. ik wist niet dat je ook andere soorten schimmelzalf heb. ik zal zeker vragen aan HA.
Vind van die dekens ook wel goeie tips, misschien hoeft hij 's nachts niet zo te zweten maar ligt hij te warm/broeierig? Er zijn ook fijne katoenen dekens natuurlijk (babytijd ), die kun je ook in een dekbedhoes stoppen natuurlijk. Je moet hem na het schoonmaken natuurlijk ook heel goed droogdeppen met een schone katoenen doek (heet wassen natuurlijk) EN nog verder op laten drogen voordat je de schimmelzalf smeert he. En waarom mag hij niet blootlopen? Het is maar voor een tijdje, om van die schimmels af te komen. Misschien kun je ook nog wat maizena proberen erop te strooien, dat houdt ook nog een tijdje droog.
hij zweet niet van de warmte of van dekbed hoor. als het lichaam wil slapen moet de temp omlaag komen.hij hft overdag 37,3 ongeveer en dat koelt hij af in het begin van de avond en daarom zweet hij.ook zonder dekbed, ook toen hij onder katoen laken slaapzak toen hij jonger was. daar kan ik helaas niets aan doen. hij zweette toen met afgelopen de kerst verwarming kapot was en zijn kamer enorm koud werd.
met blote billen wordt hij lui qua zindelijkheid en wil dan geen broek meer aan. hij is erg bewust als ik hem zo laat lopen dan wil hij geen broek meer aan of vergeet hij broek uit aan doen om te plassen. het gaat weg en ik blijf 2 weken smeren maar als ik stop dan is het weer op binnen 1 week. alles wordt ook eerst strijkijzer. maar misschien probiotika in combi met een nieuwe schimmelzalf zal het helpen.
Als je Probiotica gaat geven is ABC Dophilus van Solgar echt het beste wat je kunt krijgen. Is speciaal voor kinderen. Verder kan het ook zijn dat het helemaal geen schimmel is maar iets anders. Misschien even door laten verwijzen naar een dermatoloog om andere zaken uit te sluiten. Tja en verder denk ik dat blote billen toch nu even het beste is (ook 's nachts in bed). Dan maar even een potje bij de hand houden als ie vergeet te plassen. Of even tijdelijk stickerbeloningsysteem invoeren als hij goed onthoud om te plassen. Succes ermee.
hahah als hij op blote billen loopt gaat hij wel makkelijker op po hoor. met broek onderbroek aan is meer werk. dus ik wil niet dat hij het makkelijk aanwent. als hij geen broek aan heeft neemt hij zijn po overal mee(zo was het in het begin van zindelijkheid) en zit gewoon op po, als een beginnende zindelijk kindje. ik wil juist dat hij nu gewoon naar wc gaat en zelf zijn broek laat zakken en weer aan trekken. het zou dus verwarrend zijn. beloning krijgt hij af en toe voor nacht zindelijkheid. snachts met blote billen zou hij kou vatten. en dat is ook niet de bedoeling dat hij zo leert slapen. het probleem is is dat het altijd weer terug komt. ik heb natuurlijk tot nu toe van alles gedaan. inc blote billen toen hij jonger was. het is misschien daarom hij zo vroeg zindelijk geworden is. ik ga wel n afspraak maken bij HA en vragen om probio en een andere schimmelzalf. ik wist niet over resistent worden van schimmel. echt niet.
bij mijn kinderen werkte Weleda billenbalsem heel erg goed! (maar het werkt natuurlijk niet bij schimmel). vervelend voor jullie zeg!
Daar zat ik ook aan te denken...misschien is het geen schimmel dit keer en raakt het gewoon heel erg geirriteerd als er twee maal daags een anti-schimmel crème op wordt gesmeerd.
als ik stop(wanneer het weg is doe ik dat) dan komt het weer terug en wordt steeds erger.en dan begin ik weer en het wodt minder. zo gaat het echt heel lang dus. misschien is het irritatie van doekjes wat daarna infecteerd raakt en zo gaan we weer.
Probiotica lijkt me dan erg belangrijk, want overal zitten mogelijke bronnen van schimmels, je kunt haast niet voorkomen dat hij ermee in aanraking komt, maar zijn weerstand zou ervoor moeten zorgen dat het niet steeds zo makkelijk aanslaat.. Hij kan ook inwendige candida hebben dat het steeds terugkomt - als het idd schimmel is. Niet alle huisartsen zijn voor probiotica helaas, dus laat je niet afschrikken. Je moet het sowieso zelf halen hoor. Gentiaan violet is toch ook een idee hoor, lees maar eens over.
Hier precies hetzelfde gehad! Cremes van de HA werkten niet of nauwelijks. Tegen de kapotte billetjes, het klinkt heel stom, maar maizena!! Dat was het enige dat hier goed hielp. Gewoon net als talkpoeder erop en dat een paar dagen lang bij het verschonen van elke luier, na 3 dagen waren haar billetjes weer als nieuw Bij ons bleek het ook helemaal geen schimmeltje te zijn, maar wel veel cremes voor gehad aangezien de HA dat in eerste instantie wel dacht...
himmm,misschien is het geen schimmel?maizena is wel lastig zonder luier maar kan wel kijken of het lukt.
gister heb ik jel vr irritatie op gedaan rond zijn anus, vanochtend was het beter en volgens de HA was er helemaal niks aan de hand. het is dus geen schimmel. hij zei wel; als het weer terug is moet ik weer komen zodat hij het wel ziet. zoals het nu is is het dus helemaal goed. ik maakte volgens hem teveel open zodat zijn darmopening te voorschijn komt en dat is gewoon roder maar zo hoort het. ben zo stom geweest weer!!! voortaan geen micanozol.ik heb ook n stapel was handjes gekocht, schoonmaken doe ik voortaan met n hyrofiel was handje en met gewoon water.
Hier ook goede ervaringen met maizena. En na het plassen/poepen even spoelen met warm water (onder de douche of met een fles en bidet oid) en dan goed droog deppen met katoenen doek
pamper doekjes kunnen ook wel degelijk reactie geven. Shannon hebben we de eerste maanden schoongemaakt met watjes/water en beetje olie. Nu kan ze dan tegen 1 soort doekje van de action (gele verpakking) en de hele dure natusan met niets erin, maar die is ook amper meer te krijgen.. ze heeft op kdv dus ook haar eigen doekjes. Inderdaad dus washandjes en niet teveel poetsen want ook dat kan het erger maken. maizena werkt hier bij welke irritatie dan ook , ook al een tierelier en bepanthene bij colin dus ta dat is ook kind afhankelijk.