antibiotica en pijnstillers met zwanger worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door liselotje, 8 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Dames
    Ik heb even n aantal vraagjes...

Ik heb vorige week een antibioticakuur van 7 dagen genomen vanwege voorhoofdholte ontsteking en daarvoor pijnstillers en wel brufen bruis..dit alles was voor miin vruchtbare periode..maar nou komt het...

Ik ben nou ongeveer 5 dagen klaar met mijn laatste pil van de antibio...en sinds gisteren word de hoofdpijn weer steeds erger dus de ontsteking is niet weg...maar ik wil eigenlijk helemaal geen nieuwe kuur of pijnstillers maar t word steeds erger en ben bang dat ik niet zonder kan..maar is t werkelijk zo slecht voor de vrucht en het eventueel zwanger worden?
    Ik zit namelijk in de 11de ronde en ik wil elke maand goed benutten...
    Dus ik zal voor mijn eigen gezondheid wel moeten maar wil het eigenlijk niet vanwege een eventuele bevruchting dus kan t echt kwaad om het te nemen?

Vraag 2:
    Normaal heb ik altijd mijn eisprong maximaal op dag 16 en nu zit ik op dag 20 en nog niks kan dit ook eventueel met de antibiotica te maken hebben?

Sorry voor t lange verhaal maar zit maar te tobben wat ik nu moet doen :(

Alvast bedankt voor het antwoorden...

groetjes liselotje ;)

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Liselotje,

Doordat je antibiotica hebt geslikt kan je cyclus tijdelijk wat van slag zijn: deze kan korter of langer zijn dan anders. Het mooiste zou zijn dat je zwanger wordt, op het moment dat je lekkerder in je vel zit. Meer dan eens zien we ook wel dat moeder natuur het heft in handen neemt en je niet zwanger wordt op het moment dat dit niet het geval is. Wat van pijnstillers mag ook tijdens de zwangerschap is paracetamol. Daarvan mag je er twee tegelijk nemen en maximaal 6 op een dag. Ook moet er tijdens de zwangerschap soms antibiotica gegeven worden: amoxicilline, welke in principe geen kwaad kan voor de baby.
    Als de klachten toch blijven, zou ik weer contact opnemen met je huisarts, want ermee rond blijven lopen is ook allesbehalve een pretje. Wat sowieso goed is om je weerstand op te krikken, FLORADIX, een drank vol vitaminen en mineralen, verkrijgbaar bij apotheek en diverse drogisterijen. Het smaakt wel een beetje apart, maar het is erg goed spulletje.

Lonneke

Deel Deze Pagina