Haarpermanent ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnidee, 18 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik speel al jaren met de gedachte om een keer een permanent te zetten, in de hoop op een bos grove krullen. Maar ben bang dat het niet mooi uitpakt en m’n haar zwaar zal beschadigen. Iemand ervaring hiermee?
    Ik heb zelf half lang haar met een lichte slag.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wilde ik ook, maar de kapper gaf aan dat dat niet bestaat van die grove krullen en dat het altijd kleine krulletjes worden.

Snap niet waarom grof niet zou kunnen, je zou zeggen dat als ze dat spul in je haar doen en dit om een MEGAROLLER draaien je grove krullen krijgt, maar misschien dat een kapster dat kan beantwoorden?

3. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja precies, met die kleine krullen krijg je echt zo’n jaren 80 look ben ik bang haha

owly vindt dit leuk.
  4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Ik denk er ook aan sinds enkele
    Dagen

mijn kapster zegt dat het wel
    Kan.

Linnidee vindt dit leuk.
  5. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Ik heb al bijna 10 jaar permanent. Ik ben eerst van lang haar naar een strakke boblijn gegaan. Toen ik het gedoe met een stijltang zat was heeft mijn kapster vriendin er een permanent in gezet. Resultaat bij mij was een mooie bos met krullen. Sindsdien laat ik elk half jaar een nieuw permanent zetten. De eerste week zie ik er uit als een poedel (wat alleen mij opvalt schijnbaar) en daarna kalmeert de boel. Ben er altijd superblij mee geweest. Weinig werk eraan en zit heerlijk!

Had vlak voor de lockdown het idee gekregen om ze er weer eens een keer uit te laten groeien en terug te gaan naar een strakke bob. Toch weer een keer proberen. Helaas loop ik nu al weken met halve uitgroei en halve krul :roflmao:.

Maar als de kappers weer mogen ga ik eerst die strakke bob proberen. Staat t me niet aan, laat ik zo weer een permanent zetten.

Linnidee vindt dit leuk.
  6. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Klinkt leuk! Heb je misschien een foto?

Linnidee vindt dit leuk.
  7. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Wel even m’n gezicht geblurrt :cool:.

Bijgevoegde bestanden:

Neuzeke, MinnieMouse94, Marsepein en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.793
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit is echt mooi!
    Héél anders dan toen ik ooit jong was en m'n haar liet permanenten :oops:

Ik zelf heb er dus niet zo'n hele goed ervaring mee @TO, maar ik denk dat het grote verschil is dat ik toen behoorlijk lang haar had en Patatje hierboven het een heel stuk korter heeft.
    Door de jaren heen heb ik m'n haren op diverse lengtes gehad.
    Hoe korter ik het heb, hoe mooier het gaat krullen (doet het bij mij zodra het nat is).
    Lang haar is natuurlijk ook veel zwaarder dan kort haar, waardoor krullen sneller uitzakken.
    Denk dat dat is waar jouw kapster op doelt.
    Kortom: stuk eraf dus eerst ;)

Edit: o sorry, zie nu dat m'n reactie meer is gericht aan @Devilschase dan aan TO :oops:

Ik heb geen beschadigingen van het permanenten @TO.

Linnidee vindt dit leuk.
  9. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Lijken echt natuurlijke krullen, zou niet denken dat dit een permanent is.

10. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    449
    229
    43
    Vrouw
    Mensen zijn ook echt verbaast als ik ze vertel dat mijn krullen niet echt zijn :roflmao:.

Ik heb ook ooit een permanent gehad met haar over m’n schouders. Denk zo rond m’n 14/15e. Dat zou ik noooooooit meer doen.

Stiekem denk ik serieus dat als ik m’n krullen eruit heb dat ik binnen 2 maanden toch weer een permanent wil. We gaan het zien. Ooit.... als het weer mag :roflmao:.

11. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Ik heb vroeger weleens headlines laten zetten. Een soort van permanent, maar dan met wat grovere krul.
    Ik heb even een linkje op internet gezocht met meer info erover

https://www.haarshop.nl/blog/2015-03-jetting-in-je-haar

Het is inmiddels wel meer dan 15 jaar geleden denk ik. Sinds een paar maanden ben ik nu de curly girl methode aan het volgen en daarvan gebukt meer krul/slag dan ik met de headlines had.

Toen ik 17 was heeft m’n moeder een keer permanent bij me gezet. Met veel te kleine wikkels. Ik leek wel een poedel, wat heb ik gehuild :cry:. Ik heb mijn haar heel lang alleen maar opgestoken gehad.

Linnidee vindt dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Eerlijk, ik wist geeneens dat het nog bestond dat permanenten. Ja bij oude dametjes ;)
    Mijn eerste permanent kreeg ik toen ik 14/15 jaar was, begin jaren 90, was echt helemaal in de mode, iedereen liep met een permanent. De eerste week vond ik het echt vreselijk, ik voelde me echt een schaap met dat strakke permanent maar na een week begon het juist heel mooi te vallen en ben het tot zeker mijn 22ste wel blijven doen en toen was ik er klaar mee en mijn haar is na al dat permanenten nooit meer stijl geworden terwijl het daarvoor wel stijl was maar zal mogelijk ook hormonaal zijn want mijn zoon van 17 jaar heeft nu ook een kop met krullen. Jullie brengen me wel op ideeen haha. Als ik het doe doe ik het wel als ik een keer vakantie heb en niet naar school en werk hoef. Wel leuk ieder geval.

Linnidee vindt dit leuk.
  13. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar deze post! Vroeger idd vaak permanent gehad!
    Ik heb mij ook weleens afgevraagd wat to zich afvraagt, waarom kan je geen grote wikkels gebruiken ipv kleine?

Anouk2005 en Linnidee vinden dit leuk.
  14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik zou graag zulke krullen/slagen willen, maar ik geloof niet dat dit via een permanent kan.

Bijgevoegde bestanden:

Linnidee vindt dit leuk.
  15. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja dat zou toch moeten kunnen. Ik ga als de kappers weer open zijn maar eens bellen denk ik om te informeren.

16. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Jaaaa zo inderdaad!

17. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik heb mijn haren vaker met het grofste permanent laten behandelen. Ik heb super stijl en dun haar. Ik krijg dan wel krullen zoals jij volgens mij bedoeld. Als ik na het douchen mijn haren kam (als ze nat zijn) en er dan niks mee doe, dan heb ik slag en een klein beetje krullen. Als ik spul er in stop (mouse) dan krijg ik veel krullen. Bij mij zakt het er dus wel snel uit. Dat komt omdat ik zo stijl haar heb (en er in de ochtend weinig tijd aan spendeer). Vlak voor de lockdown wilde jk weer krullen laten zetten maar is er niet meer van gekomen (mijn schoonzus is kapster).

Linnidee vindt dit leuk.
  18. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.709
    113
    Vrouw
    Ik heb toen ik een jaar of 20 was een permanent gehad. Ik heb van mezelf stijl en dun haar. Eerste keer merkte ik er na een dag al niks meer van. Toen mocht ik het gratis nog een keer laten doen. Toen merkte ik iets meer maar echt krul was het niet. Ik had wel meer volume in mijn haar dus dat vond ik wel fijn. Maar bij mij was het verder dus niet echt een succes.

Linnidee vindt dit leuk.
  19. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Dit is, vermoed ik, echt het resultaat van een goede krultang. Heb zelf geen ervaring met permanent (heb van mezelf een flinke bos haar/krullen). Mijn schoonzus is jaren werkzaam geweest als kapster in het hoogste segment. Haar visie: neem nooit een permanent, super slecht voor je haar en het resultaat is inderdaad kleine krulletjes. Ieder zijn ding natuurlijk. Succes!

ButterflyPassion en Linnidee vinden dit leuk.
  20. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Als je zelf al een slag in je haar hebt kunnen je ook kijken wat de cg methode wat voor je doet. Kan even duren maar mijn haar zit echt veel beter/krulliger

Linnidee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina