Haarpijn dus. Ik heb er de laatste maanden zo’n last van. Het doet gewoon echt zeer. Van de zomer had ik mijn haren veel omhoog, in een knot en kwam het daar door. Denk ik in ieder geval. Maar nu heb ik het los en doe ik wat in mijn gezicht valt alleen losjes vast met een klein klemmetje. Gewoon met de groeirichting mee dus en er staat geen spanning op mijn haren. Maar man, ik heb er aardig pijn van. Helemaal los is geen optie ivm vreselijke pluis, haaruitval en een baby die momenteel alles grijpt wat ie in zijn handen kan krijgen. Iemand nog andere tips (behalve haren helemaal los dragen dus) om de haarpijn tegen te gaan?
Knippen Het gebeurd ook wel door het gewicht wat er aan hangt. Ik heb het zelf wel eens als ik een dagje eerder mijn haar had moeten wassen en het dan vast doe.
Haar wassen, haar in losse vlecht of los met slapen. Ik heb er ook vreselijk veel last van. Nu korter gedaan, zo'n 20cm eraf maar dat heeft niet geholpen helaas.
Nee, knippen is ook geen optie. Ik ben juist weer aan het sparen nadat ik er aan het eind van mijn zwangerschap een heel groot stuk af heb laten knippen. Toen het veel langer was had ik er overigens helemaal geen last van. Vreemd.
Ja losse vlecht werkt hier ook en extra wassen. Wanneer ik een dag langer niet was dan normaal dan heb ik zon pijn.
Dat is wel gek inderdaad... Heb je door hormonen een dikkere bos gekregen misschien? Dik haar is vaak garantie voor haarpijn bij opsteken, net als te lang haar.
Ons huis is 1 en al vrouwen haren.... Zelfs als het uit de was komt zitten er soort van klitjes op. Dochter heeft dan ook haar tot haar kont en onmogelijk veel. En ik heb ook super veel maar valt ook super veel uit...
Ik heb sowieso al een gigantische bos haar, maar in de zwangerschap is het nog dikker geworden inderdaad. Misschien is dat het inderdaad.
Heb dit nog niet gehoord, maar ik koppel het bij mij ook vaak aan te weinig slaap en een verlaagde weerstand. Maar ik heb daar geen wetenschappelijk bewijs voor
Dan is dat het Je haar groeit in een andere richting dan hoe jij de staart maakt (sowieso gaat alles wat onder de staart hangt al naar boven). Hoe meer gewicht je in een elastiek houdt, door lengte en dikte, hoe sneller je haarpijn hebt.
Ik heb momenteel een hele droge hoofdhuid waar ik ook last van heb (jeuk joh, ik was al bang voor luizen), dus ik was het minder vaak, maar misschien dat dat juist weer meer haarpijn veroorzaakt.