Hulp Slaapkamer indeling 350×200cm

Discussie in 'De lounge' gestart door Langmuts, 21 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Hulp gezocht!

Hoe deel je een kleine slaapkamer in die ook geschikt is voor een tiener/volwassene?

De kamer is 350×200 dus niet heel praktisch :confused:

De deur zit aan de 200 cm kant en het raam er recht tegenover.

Alvast bedankt voor het mee denken!:thumup:

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou misschien zoiets doen:
    https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59151271/

En deze voor het raam zetten, met de korte kant er tegenaan. Voordeel van dit exemplaar is dat er geen grote houten plant voor het raam komt. Daar zou ik dus op letten als je een hoogslaper uitzoekt.

Dan houd je nog genoeg ruimte in de lengte over voor een grote kledingkast.

Tegenover het bed kun je dan een boekenkast kwijt. Onder het bureau een verrijdbaar ladeblok,

Verder een zeer goede bureaustoel, zodat je er ook lekker in kunt zitten voor langere tijd.

Langmuts vindt dit leuk.
  3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Mijn zoon heeft zo'n kamer. Voorheen had hij een hoogslaper, maar dat was altijd zo'n gedoe met opmaken. Nu een bed, bureau van 2 meter lang en een kast erin. Lichte kleuren, waardoor het alsnog ruim oogt.

Bijgevoegde bestanden:

Langmuts vindt dit leuk.
  4. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Dankjewel! Ik vraag me alleen af of een hoogslaper wel praktisch is in tijden van een relatie? En zou de kamer niet kleiner ogen?

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zus heeft jarenlang een hoogslaper gehad, als tiener, en had in die tijd nog geen vriendjes die kwamen slapen.

Je zou ook voor een opklapbaar bed kunnen kiezen:
    https://www.misterbed.nl/concept-horizontaal-opklapbed?gclid=EAIaIQobChMI9Meck8uX3gIVVofVCh2KrQ8tEAQYAyABEgLqcPD_BwE#product-4816
    Of
    https://www.vidaxl.nl/e/8718475964865/vidaxl-slaapbankframe-staal-zwart-180x20090x200-cm?gclid=EAIaIQobChMI9Meck8uX3gIVVofVCh2KrQ8tEAQYBSABEgJ7VvD_BwE

En dan een wat kleinere kledingkast met een niet te breed bureau (als er op de kamer gestudeerd moet worden)

Langmuts vindt dit leuk.
  6. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Thnx!

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Oh vreselijk! Mijn jongste heeft nu ook ongeveer die afmetingen en ik ben blij dat we gaan verhuizen en hij een veel grotere kamer krijgt.

Als wij in dit huis zouden blijven, zou mijn vriend iets op maat maken. Een bed zodat het wél over de breedte van de slaapkamer past. Een matras past namelijk wel, maar een bedombouw net niet... en dan de kledingkast naast de deur en eventueel een tv aan de muur met verstelbare beugel.

Maar dan heb je het wel over een leeftijd van een jaar of 13/14 wanneer we dit zouden doen.

Nu staat er een speelgoedkast naast de deur, half hoogslaper met speelgoedruimte eronder en de kleding in onze kamer. Hij is nu 4 :)

Langmuts vindt dit leuk.
  8. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik zie deze kamer niet als een probleem hoor! Er zou een boxspring passen van 2 meter,die heeft geen ombouw nodig. .(En wat je zegt, een bed op maat maken kan ook altijd nog,heb ik vaker gedaan)
    Ik was alleen benieuwd naar hoe een ander dit aan zou pakken. Een andere kijk erop is altijd fijn :)

Dank voor je reactie!

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb ook kleine kamers. Twee van mijn kinderen hebben daarom een hoogslaper. Het bureau dan onder de hoogslaper.

Wat ik ook een keer heb gezien was het bed onder het raam. En dan links een flink bureau, waarvan het blad helemaal over het (voeteneinde van het) bed heen kwam. Dus dat kwam tot aan het raam. Op dat stuk boven het bed stond dan een tv en playstation. En dan boven het bureau planken. Rechts is dan plek voor een kledingkast. Dat vond ik ook wel praktisch.

famofthree, Zonnestralen en Langmuts vinden dit leuk.
  10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Bedoel je nou voor volwassenen of een kinderkamer? Want nu ben ik het even kwijt.

11. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    In principe een kinder/tiener kamer, maar ik houd graag alvast rekening met de toekomst, ben niet van plan te gaan verhuizen. . ;)

12. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat grappig om te lezen, deze kamer was voor ons 1 van de hoofdredenen om te verhuizen namelijk :D
    Fijn dat jij er prima mee uit de voeten kan, scheelt toch een hoop in het woongenot.

Langmuts vindt dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.482
    113
    Ik zou onder het raam een bed maken, van 2 meter bij 90 cm. Dan heb je nog genoeg ruimte voor een kast en bureau met stoel.

2littlemonkeys en Langmuts vinden dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben zo'n kleine kamer (nog iets kleiner) en slapen daar zelf in ;). Er past alleen een bed in (kamer is 1,80 breed en ons matras is 1,60) en onze kleding ligt op zolder.

Langmuts vindt dit leuk.
  15. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Wij hebben geen vaste trap naar zolder, anders was dat ook nog een optie inderdaad!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja dat is wel een must inderdaad ;). Zat er bij ons ook niet in toen we het huis kochten, heeft mijn man erin gezet, ideaal!

Langmuts vindt dit leuk.
  17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant

Hier is dat geen kleine kamer;)
    Het is hier de een na grootste kinderkamer.

Er staat in:
    Een bed overdwars voor het raam. (Kamer is 198 breed. Bed matrasmaat 190. Past net. En kind kan er nog jaaaaaren in)
    Tegen de lange deurloze muur staat haar bureau.
    De muur met deur: speelplek met trofastkast. Muur kopsekant: kledingkast.

Ze heeft een halfhoogslaper gehad. Maar wilde zelf graag een laag bed.

Onze kleinste kamer is 2*2:)

Langmuts vindt dit leuk.
  18. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Ik vind het altijd het meest ruim overkomen als je de ramen vrij houdt, dus geen hoogslaper. Je zou voor een twijfelaar kunnen kiezen, Maisons du monde is Frans en heeft veel bedden van 1,90 lang, misschien ook een optie als je kind niet heel lang is. Verder heb je van Ikea trones schoenenkasten die je bijvoorbeeld aan de muur bij het voeteneind kunt doen, nemen nauwelijks plek in, zijn ondiep en vallen niet op. Wij gebruiken ze overal voor. Ik zag op Pinterest dat ze ook veel gebruikt worden in kleine slaapkamers.

Langmuts en iMoeder vinden dit leuk.
  19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar waarom dan een twee persoonsbed? Dat ben ik echt niet van plan voor mijn kinderen hoor. Dat kunnen ze mooi zelf kopen als ze op zichzelf gaan / gaan samenwonen. En waar ze dan seks hebben moeten ze zelf maar uitvogelen. :p

20. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Hier bijvoorbeeld in een babykamer

Bijgevoegde bestanden:

Langmuts vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina