Haarpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 12 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Wie heeft de tip?

Ik had vroeger altijd lang en héél dik haar! Na het dragen van een staart of knot bijna altijd haarpijn.

Ik had kort haar de laatste jaren, maar ben het weer aan het laten groeien. Daar werken die lockdowns wel aan mee....
    Nog steeds is mijn haar enorm dik!!

Nu heb ik soms een aantal dagen haarpijn, terwijl ik mijn haar helemaal niet vast heb. Staart of knot kan nog niet. Soms wel met een schuifspeldje uit mijn gezicht. Dan doet het al zeer van dat speldje. Maar dus ook als er niks in zit.

Is daar iets aan te doen? Of zou kort knippen weer de enige optie zijn?

2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.364
    8.867
    113
    Vrouw
    Zou het niet helpen als je het door een kapper wat laat uitdunnen? Dan is het misschien minder zwaar en heb je misschien hopelijk minder last.

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Dat deed ze normaal ook altijd, toen het nog kort was.
    Maar omdat ik het nu wil laten groeien en de bovenlagen nog korter zijn als de onderkant, is het niet mooi om het uit te dunnen gaf ze aan. Want daarmee wordt het toch ook korter.
    Als er straks eenmaal een fatsoenlijk model in zit, kan dat wel weer ;)

Maar ga het zeker nog eens aankaarten hoor! Zodra ze weer open zijn, lig ik voor de deur :)

4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.364
    8.867
    113
    Vrouw
    Succes, hoop dat je iets vind wat helpt!

liefkleintje vindt dit leuk.
  5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Herkenbaar.. ik heb ook heel dik haar..
    maar ik ben 4 jaar geleden zo’n 23 kilo afgevallen en sindsdien is het veel minder vol! Scheelt zo ontzettend veel..
    ik heb ook snel haarpijn.. had ik als kind al.. naar de kapper gaan was altijd huilen en ik moet nu nog moeite doen om me in te houden..
    dat haren tutten etc met vriendinnen heb ik altijd overgeslagen :roflmao:
    Laatste jaren gaat het dus stukken beter.. verder is het door de pijn heen bijten..
    Heb ook geen andere tips..

6. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik vind altijd vlechten minder pijnlijk dan staart of knot, heb je dat geprobeerd? En dan niet strak tegen je hoofdhuid vlechten, dat is vreselijk pijnlijk vind ik, maar wat losjes.

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Helaas is mijn haar door nog veel te kort voor. De onderste laag is net op schouderlengte, maar de hele bovenkant nog niet. (Dit klinkt alsof ik echt een héél raar kapsel heb, haha!)

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Wat een ellende! Fijn dat het nu wat minder is. Ik zou best een kilo of 3 willen afvallen (lukt nog niet echt, maar ben ook niet te zwaar), maar denk niet dat mijn haar daar dunner van wordt.

Heb jij lang haar?

lovemy2kids vindt dit leuk.
  9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    ja ik heb lang haar… en ook regelmatig last van haarpijn..
    Maar er zijn ergere dingen op de wereld denk ik dan maar… het is geen ondraaglijke pijn ofzo

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Haha, dat zeg ik ook niet ;)
    Heb clusterhoofdpijn, dus weet helaas maar al te goed wat helse pijn is. Ik vroeg ook om tips, zei niet dat het ondraaglijk is

11. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    oww maar zo bedoelde ik het niet hoor! bedoelde dat het voor mij geen ondraaglijke pijn is en ik daarom maar denk “er zijn ergere dingen op de wereld”.
    maar ik geloof echt wel dat het voor andere anders kan zijn!

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Sorry... dan heb ik het verkeerd gelezen ;)
    Ik vind het vooral jammer, haha! Wordt mijn haar eindelijk wat langer en krijg ik elke keer haarpijn.

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Aftellen tot het wat langer is en dan laten uitdunnen?
    En anders iets van onzichtbare gel om je haren tot die tijd uit je gezicht te halen? Geen idee of dat bestaat hoor, ik gebruik dat soort producten niet.
    Zelf gebruik ik alleen nog maar van die telefoonkabel elastiekjes (ja meerdere anders houdt het niet) voor een knot of staart. Tenzij ik ga sporten, dan gebruik ik meerdere normale elastiekjes en dan direct na het sporten mijn haar los ivm haarpijn.

Verder zou ik als ik jou was, nooit meer je haar kort knippen om dit probleem in de toekomst te voorkomen. :p

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Ik heb zelf heel dun haar, maar lang. Ik heb ook altijd heel snel haarpijn dus geen idee of uitdunnen gaat helpen. Wat bij mij helpt is dan weer vaker een strakke staart in doen om te wennen. Op de een of andere manier zijn denk ik m’n haarzakjes ofzo gevoelig als ze een andere richting op moeten dan ze gewend zijn.

Deel Deze Pagina