teleurgesteld in mijn eigen familie.

Discussie in 'De lounge' gestart door Porsche, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hey meiden

Moet even mijn hart luchten hoor.

Met een bepaald persoon in mijn naaste familie heb ik geen contact meer. Toen het nog vers was gaf iedereen mij gelijk en stond men achter mij
    Nu twee jaar later en er nooit meer over gesproken te hebben is iedereen het weer vergeten behalve ik!
    Nu is het zo dat mijn naaste familie vaak familie dagjes weg organiseren en wij iedere keer zeggen wij gaan graag mee mits die ene persoon ook mee gaat! Dan blijven we lekker thuis

Echter nu dus ook binnenkort word er weer wat leuks georganiseerd en die persoon komt ook en dus komen wij niet
    het gaat om een diner maar dan met 10 personen dus zal die persoon altijd zien of horen
    Wat me zo kwetst is dat de rest van de familie zich er niet mee bemoeid en het geen eens erg lijkt te vinden dat wij als gezin er niet bij zijn.
    Het is niet de eerste keer ...
    Pfffff voel me even heel verdrietig

2. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Ik weet niet waarom je niet wil gaan, maar ik heb zelf zoiets van je bent volwassen en gedraag je daar ook naar.
    Als je een trouwdag of begrafenis hebt dan zeg je toch ook niet ik kom niet als die en die komt.

Ik heb zelf schoonouders die zo zijn en ik ben het zo zat dat rekening houden met wegens een vete.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tja weetje voor sommige mensen zijn dingen af gedaan en gaan weer verder ook al wat het een vervelende ruzie of wat. Wat kan ik niet uit maken uit je post.

Vorige week vierde mijn vader zijn 65 verjaardag in een zaaltje en zelfs twee zussen die al jaren ruzie hebben waren daar en weet je hoe dat komt. ZE zetten zich er over heen voor de lieven vrede en dat geef ik jou hier in ook mee.

Wat er ook is gebeurt voor sommige kan het afgedaan zijn en gaan verder met leven. De een kan je niet uit nodigen en niet de andere dat kan niet. Dus kiezen ze er voor om toch beide kampen uit te nodigen.

Als je geen verdere problemen wilt dan zal je er toch over heen moeten zetten en het laten voor wat het is.

Andere hoeven niet steeds mee te kiezen. Ook familie niet.

4. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als je er zo mee zit dat je niet meer bij familie uitjes kan zijn zonder die persoon, zou ik mezelf eroverheen zetten en gewoon gaan. Je hoeft niet met die persoon te praten of er pal naast te gaan zitten.

Aan de andere kant is het misschien een goed moment om het eens bij te gaan leggen. En als je dat niet wil, dan niet. Maar je kiest er zelf voor om weg te blijven, terwijl die persoon van te voren misschien niet eens informeert of jullie wel komen omdat hij of zij toch wel gaat. Of het kan zo zijn dat als hij of zij weet dat jullie komen, die persoon thuis blijft :p

Ik vind dat je je familie niet moet betrekken bij jullie vete, zij hebben naar mijn mening prima gehandeld door beide partijen uit te nodigen.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    je kan toch gewoon mee gaan? Ik neem aan dat jullie beide volwassenen zijn en jullie je ook zo gedragen.

Ik vind het een beetje kinderachtig

6. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ben het met bovenstaande eens.

Jullie ruzie is niet hun ruzie en je kan niet met iedereen rekening houden, hoe vervelend ook voor jullie. Ik zou daar ook geen rekening mee houden als ik iets zou organiseren en zou verwachten van die personen dat ze zich erover heen zetten en zich volwassen gedragen en anders maar niet komen.
    Laat je plezier niet bederven en ga gewoon, gedraag je volwassen. Je hoeft echt niet naast diegene te gaan zitten.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tja, je zadelt nu je familie met jou probleem op zeg maar... natuurlijk weten we niet precies hoe en wat, maar sommige mensen kunne iets 'vergeven' en sommige niet, dus zoals ik er nu tegen aan kijk (weet de situatie niet exact) mag jij niet oordelen hoe jij familieleden nu na 2 jaar ermee omgaan, mensen veranderen ook... hebben spijt... etc.

8. Porsche

Porsche Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie
    Nou de persoon is zo egoïstisch denkt alleen maar aan zich zelf jaren lang heeft hij andere en ook mij pijn gedaan

Sommige reacties vind ik wel een beetje raar als iemand ruzie met jou maakt ga je toch ook niet als eerste sorry zeggen et

9. KimK

KimK Niet meer actief

Ik heb geen contact met mijn broer. Maar toen mijn ouders laatst een diner organiseerde ben ik daar bij geweest. Ik kies ervoor om geen contact met mijn broer te hebben maar waarom moeten mijn ouders partij kiezen? Ik als volwassen vrouw maak die keuze maar ik zal niet tegen iemand zeggen ja kies maar ik of hij? Beetje onvolwassen gedrag vind ik!

10. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik geef je familie groot gelijk dat ze zich er niet mee bemoeien. Jij hebt een keuze gemaakt om niet te komen als die andere persoon komt. Daar heeft de rest van de familie niets mee te maken lijkt mij. Ik vind dat ze het juist goed doen door iedereen uit te nodigen en dan is het aan jou om wel of niet te gaan!

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Jullie kiezen er zelf voor om "lekker thuis te blijven".
    Verwacht je dan dat je familie die persoon ook hun leven bant? Ze kunnen jou wel gelijk geven in die ruzie maar dat betekent niet dat zij het contact willen verbreken of diegene willen afstoten/kwetsen door niet uit te nodigen

12. Porsche

Porsche Niet meer actief

Dus doordat die persoon bepaalde dingen heeft gedaan die niet Door de beugel kunnen
    Zou ik nooit naar familie dingen kunnen gaan ... dat klopt dan toch niet?
    Of zie ik het echt verkeerd?

13. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Misschien moet iemand als eerste de verstandigste en volwassenen zijn?! Jij zit er blijkbaar mee dat je dan niet overal bij kan zijn..

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zet je er over heen voor je zelf niet voor de gene waar je de problemen mee hebt.

Stel het is je broer waar je problemen mee hebt je ouders leven nog moeten ouders dan een keuze maken tussen twee kinderen.

Dat is pas ego.

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Je ziet het echt verkeerd, want jij kiest ervoor om niet te gaan. Je zou ook wel kunnen gaan en bij die persoon uit de buurt blijven of negeren.

Ik weet natuurlijk niet waar het over gaat, maar als het niet om misbruik oid gaat lijkt dit me een logische benadering

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

doordat jij er een probleem mee hebt, kan je familie nooit meer compleet zijn . Precies hetzelfde maar dan andersom.

Dit is een keuze die jij moet maken .

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    tja, dat werkt toch iets gecompliceerder, maar wederom, omdat je de details van de situatie niet geeft is het natuurlijk voor ons ook lastig om het met je eens te kunnen zijn (want dat wil je graag ;))

18. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Niemand hier heeft het er toch over dat je sorry moet zeggen? Kun jij de reacties wel raar vinden maar als je goed leest zie je dat de meeste reacties hetzelfde zeggen, namelijk: wees de verstandige en zet je er voor een avond of dag overheen.

Uit jouw berichtje trek ik de conclusie dat jij er vooral mee zit. Ga dan voor jezelf en je familie, niet voor die ander.

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Het lijkt er op dat je zelfs hier wilt dat jouw kant wordt gekozen en dat iedereen achter je staat. Zo werkt het niet.
    Je kan niet verwachten dat je familie het contact met die andere verbreekt omdat jij daar problemen mee hebt:(

20. Jenny1980

Jenny1980 Niet meer actief

Ik snap je wel een beetje hoor. Het is zo makkelijk gezegd om de verstandigste te zijn. Maar als je echt gekwetst bent, dan zou het mij ook niet lukken hoor. Of het er dan leuk op wordt, waarschijnlijk niet... Kun je misschien wat meer details geven over wat er gebeurt is? Misschien kunnen we ons beter inleven dan?

Deel Deze Pagina