Haarprobleem

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door chanti1990, 29 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hallo,

Mijn dochter van 5,5 jaar oud heeft maar erg weinig haar. Het groeit wel (wel heeeeel langzaam) maar ik moet het kort houden omdat het zo ontzettend dun is dat je haar hoofdhuid er door heen ziet.
    Het haar breekt snel af en het meeste haar haalt de lengte aan de onderkant niet eens.
    Ik heb het idee dat ze het loose anagen hair syndroom heeft. Je kunt namelijk zo een pluk eruit trekken zonder dat ze er wat van voelt. De haarzakjes houden het haar niet goed vast.
    Als ik haar haar borstel heb ik vaak een hele pluk haar in de borstel.
    Ik ben een tijdje terug met haar naar de huisarts geweest maar die wuift het weg, pas als ze hele kale plekken heeft mag ik terug komen.
    Zelf vind ze het moeilijk, ze is een echt meisje meisje en wil heeel graag lang haar.
    Dit weerhoudt me er ook van om opnieuw naar de huisarts te gaan en door te zeuren. Ik wil namelijk niet dat dit een ding voor haar wordt. Ik wil haar er niet steeds mee confronteren.
    Dáárom ben ik zelf al een tijdje van alles aan het proberen. Natuurlijke shampoo's en trucjes (nat haar niet borstelen, satijnen hoeslaken/kussensloop, geen staartjes, speciale kam etc). Maar helaas maakt het nog weinig verschil.
    Er zijn veel shampoo's te koop wat zou helpen bij mensen met dunner wordend haar. Maar dit durf ik niet te gebruiken omdat ik nergens kan vinden dat het ook bij kinderen te gebruiken is.
    Daarom dit berichtje.. Misschien heeft iemand de gouden tip?
    Iemand misschien een dochter met hetzelfde probleem? Ik hoor het graag .
    Ik voeg nog even een voorbeeld foto toe van hoe het bij mijn dochter er ook uit ziet.

Bijgevoegde bestanden:

• lah20.jpg
      lah20.jpg
      Bestandsgrootte:
      72,6 KB
      Weergaven:
      147
  2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ja hier. Mijn dochter van 6 heeft enkele maanden geleden de diagnose loose anageen hairsyndroom gekregen. Doorverwezen via huisarts naar dermatoloog en dmv microscopisch onderzoek de diagnose gesteld.
    Fijn om te weten wat het is maar helaas weinig tot niets aan te doen. Dermatoloog gaf aan dat de meeste kinderen er omstreeks de puberteit overheen groeien.
    We zouden een lotion kunnen gebruiken maar die gaf bijwerkingen als duizeligheid en hartkloppingen en was niet bewezen dat het wat zou doen dus wij hebben besloten het niet te doen.
    Voor mn dochter is het wel fijn dat ze nu weet waarom haar haar niet groeit, het heeft nu een rede

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    20171027_151508.jpg
    Zo ziet het eruit, bijna 6.5 en langer dan dit is het nooit geworden.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.261
    113
    Ik zou toch nog een keer naar de huisarts gaan en dan maar door laten verwijzen. Zitten er niet toevallig 2 op 1 post zo dat de ander kan kijken?

Deel Deze Pagina