Gewicht baby te laag??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mb90, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Heej,

Ons dochtertje is 7 maand en ik maak me (hopelijk onterecht) een beetje zorgen over haar gewicht....

Ze woog bij de geboorte 2,910 kilo.
    Nu weegt ze ongeveer 6.700 kilo
    Lengte weet ik niet.

Is dit niet wat weinig voor een baby van 7maand?

Ze eet ook echt niet veel, maar 4maaltijden op een dag en dan nog eet ze niet alles op. Heb al geprobeerd om meerdere kleine maaltijden te geven of meer tijd tussen te laten en grotere porties maar niets lukt.

2. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    In je cb boekje vind je achterin de curves, daar kan je zien op welke lijn je dochter zit. Bij 7mnd is dat voor een meisje ongeveer 7,8kg, dus je dochter is inderdaad aan de lichte kant. 6,7 is ongeveer -1,5 qua curve.

MAAR: het hangt allemaal af van de groei van je dochter tot nu!! Dus als ze haar eigen lijn volgt, is het in orde, maar als ze ineens in afgevallen zou ik het cb/ha bellen.

En als je je zorgen maakt, zou ik sowieso het cb bellen. Zij hebben de groeicurve van je meisje en kunnen meteen zien of ze haar eigen lijn goed volgt.

3. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik geloof niet dat ze te licht is in de zin van slecht. Ze was al licht bij de geboorte en als ze fijn met de curve meegroeit is er niets aan de hand.

4. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    De vorige keer bij het cb zei ze dat haar gewicht wat onder de lijn gegaan was, maar nog niet om zorgen over te maken.

Dit is geleden van 5 mei. En toen woog ze 6.320

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Mijn dochter zat van begin af aan met lengte en gewicht op de min2 lijn. Vanaf 6/7 maanden kwam er verandering in. Vooral het gewicht, lengte bleef achter.
    Laatste meting, met 11 maanden, zat ze qua lengte op min1 en gewicht was bijna gemiddeld.
    Ik zou me nu dus nog geen zorgen maken, kan nog veranderen.
    Mijn dochter woog met 7 maanden een halve kilo zwaarder dan jouw dochter, vind ik best meevallen. Maar ik weet de lengte van jouw dochter natuurlijk niet.

6. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Lengte was vorige maand 63cm...

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Zolang ze haar eigen lijntje volgt zou ik me niet druk maken, ze is ook met licht gewicht geboren en dit zal langzaam toe nemen.

8. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik maak me ook wel eens zorgen om het gewicht van mijn dochter (nu met 16 maanden nog geen 9 kilo) maar zij was ook heel licht bij de geboorte (2300 gram) en ik denk meestal maar zo: ze is gezond, vrolijk, energiek. Het zal ook wel een beetje haar bouw zijn. Ze is namelijk wel vrij lang. Gewoon kijken naar hoe ze verder is. Mij lijkt het niet echt te weinig hoor wat jouw dochter weegt.

9. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Danku, ben wat gerustgesteld nu.
    Hoor in de omgeving altijd maar hogere gewichten en was bang dat ons kindje te licht is.
    Ook omdat ze dus echt niet veel wil eten.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Zolang ze haar lijn volgt is er echt niks aan de hand. Mijn dochter van 2 weegt net 10 kg, dat is echt niks bij sommige leeftijdgenootjes, maar zo is haar gewicht nou eenmaal. Ze was 3235 bij de geboorte, ook niet heel licht, maar op de curve zit ze altijd tussen -1 en -2. Qua lengte wel gemiddeld trouwens. De arts heeft altijd aangegeven dat zolang ze haar eigen lijntje volgt en niet opeens enorm gaat pieken of dalen, er geen reden is tot zorg.

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Mijn zoon is nu met 8 maanden net over de 7 kilo. Ook geen zwaargewicht. Maar niet te licht. Volgt mooi zn eigen lijntje.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn dochter was bij de geboorte 2920 gram en was met 6 maanden 8 kilo maar ook al 70cm. Onze dochter volgde haar eigen lijntje en ondanks lichtgewicht geboren groeide ze toch snel in gewicht en lengte.
    Ik wil je trouwens helemaal niet onzeker maken, als jou kindje zijn eigen lijntje volgt is dat helemaal prima. En of dat nou op de - lijn is, de + lijm of op het gemiddelde lijntje dat maakt niks uit als het zijn eigen lijntje volgt met groeien is dat ok.
    Als je je zorgen maakt zou ik een keer extra naar het weeguurtje gaan, kun je het in de gaten houden voor je eigen gemoedsrust.

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Als ze het lijntje maar goed blijft volgen is er niets aan de hand.
    Als die gaat afbuigen kun je je zorgen gaan maken.

Onze dochter woog met 6,5 maand 5900 gram en haar lijn begon toen af te buigen, maar uiteindelijk is het toch goedgekomen en is ze met bijna 2 jaar 11 kilo

14. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Zolang ze der eigen lijn volgt is dat prima.
    Mijn jongste zoontje is zelfs afgevallen niet veel maar wel iets maar omdat hij een vrolijk actief mannetje is wat goed poept en plast maken zich geen zorgen. Maar tis wel iets wat we in de gaten moeten houden,. Lang verhaal maar hij loopt in de kinderpoli bij de ka en logopedie. Vanwegen kma en het slechte drinken.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Meid maak je niet druk pas als de lijn echt afbuigt moet je je zorgen maken eerder niet.

Ik heb twee grote lange jongens en 1 klein slank bijna dun meisje.

De jongens waren met 7 maanden rond de 9 kilo terwijl mijn meisje net de 6 gepaseerd was. En nog steeds hoor de de grootste Is nu 5 en met zijn 125 cm en 25 echt geen kleintje. De middelste het dametje met bijna 3 84 cm en 10,5 kilo de kleinste met bijna een jaar Is 78 cm en 9,7kilo

16. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    zoals zo vele al zeggen zolang ze gezond is en haar eigen lijntje volgt is het prima. hier ook een lichtgewicht. mijn dochter is net 1 jaar en weegt ong. 7,2 kilo, maar vlot haar eigen lijntje en ontwikkeld zicht prima dus ik maak me er niet druk om.

Deel Deze Pagina