Tandartsverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Pisam, 10 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Eigenlijk heb ik vrijwel nooit iets bijzonders met m'n gebit, dus gekozen voor de tand 250 bij Menzis. Je raadt het al... Vreselijke kiespijn en vandaag een wortelkanaalbehandeling gehad. Kosten hiervan schijnen nogal flink te zijn en ik heb zojuist mijn verzekering nog opgehoogd van 250 naar 500. Meer met het oog op dat het jaar nog maar net is begonnen en wie weet wat er nog komen gaat. Echter, nu vraag ik me af, kan het zijn dat deze behandeling dan ook nog grotendeels vergoed gaat worden? Valt dit dan al onder de nieuwe verzekering? Zou mooi zijn, al ga ik er niet van uit...

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Even geen antwoord op je vraag hoor, maar weet je zeker dat het nodig is om op te hogen?

Ik heb ook altijd tot 250 gehad. En nooit torenhoge rekeningen gehad, wel meerdere wortelkanaalbehandelingen.
    Ik kreeg volgens mij 80% vergoedt tot een maximum van 250 euro.

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Wij zitten ook dit jaar bij Menzis en ik heb vorige week het vrijwillig eigen risico van mijn man nog verwijderd. Dat is nog gewoon verwerkt en ingegaan per 1 januari 2019.

4. Pisam

Pisam Niet meer actief

Zat even te zoeken op Google en vond dat het al snel €400,00 kost... Dacht, dan toch maar ophogen... Zal mij benieuwen dan, hopelijk valt het mee en heb ik verder dit jaar niets bijzonders.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ja dat snap ik. Ik hoop ook voor je dat het mee valt.

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Weet je zeker dat de extra premie opweegt tegen de extra kosten? als je bv 15 euro/mnd meer premie gaat betalen en de behandeling kost 400 euro, had je het bijv beter op 250 kunnen laten staan en de 150 zelf betalen..

Ik heb nog nooit een tandartsverzekering gehad.. Ik betaal 20 euro per jaar voor een controle, als ik iets heb betaal ik het zelf. Toch al zo'n 10 jaar lang 10 euro per maand uitgespaard zo.. Is 1200 euro..

Bij ongevallen met tandletsel ben ik wel verzekerd trouwens, zat er bij independer gratis bij..

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Zou niet weten of ze dat nu dan ook meteen vergoeden, weet dat het bij Menzis wel zo is dat je soms eerst een jaar verzekerd moet zijn in een pakket voordat ze bepaalde (dure dingen zoals beugel en kronen) vergoeden.

8. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.566
    2.031
    113
    Een wortelkanaalbehandeling kost je meer dan 500 euro...
    Ik had eind vorig jaar ook dat ik een wortelkanaalbehandeling moest hebben, maar ik had geen tandartsverzekering, ik heb hem toen uitgesteld naar het nieuwe jaar.
    Ik heb ik januari een reisverzekering van 500 afgesloten om de wortelkanaalbehandeling en ik vrees dat ik er nog meer nodig ga hebben...
    Het eerste gedeelte van de wortelkanaalbehandeling heb ik inmiddels gehad, volgende week deel 2

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.288
    1.444
    113
    Heb je vragen moeten invullen? Bij VGZ krijg je alleen een selectie bij het duurste pakket. Bij de andere 2 pakketten krijg je geen selectievragen. Je kunt je AV wijzigen tot en met 31-1-2019.

10. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    Weet je zeker dat een wortelkanaal behandeling gedekt is? Vaak is het laagste pakket voor controle, schoonmaken en gaatjes. Dan inderdaad vaak 100 of 80% met een max van 250 euro. Wil je hoger dan heb je meestal een verklaring van je tandarts nodig dat er de komende 2 jaar geen bijzonderheden in het vooruitzicht zijn.

11. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.532
    864
    113
    ah 80% van de wortelkanaal in jouw geval zie ik, tot 250

12. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik had ook altijd 250,- tot ik paradontitis behandelingen nodig had :(
    Vorig jaar mijn kies spontaan doormidden gebroken, getrokken, nu implantaat, kroon moet nog. Pff thank God heb buffer voor dit soort fratsen

13. Pisam

Pisam Niet meer actief

Ik heb geen vragen hoeven invullen, kon zo gewijzigd worden. Maar ai ai, meer dan 500 euro... Ik zal maar afwachten, was erg benieuwd of iemand dit toevallig wist, zou mooi zijn als dit vergoed wordt. Iig 80% dan. We zullen zien...

14. Pisam

Pisam Niet meer actief

In mijn geval zal ik €7,00 per maand meer betalen, zou dus wel voordeliger zijn dan zelf betalen. Maar gelijk heb je hoor, als je alle jaren optelt waarin je niks hebt, zou er heel wat bespaard zijn.

15. Pisam

Pisam Niet meer actief

Oei! Dat zijn flinke kosten inderdaad... Inmiddels wel hoger in de verzekering dan? Of ook niet mogelijk ivm wachttijd bijvoorbeeld?

16. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.559
    667
    113
    Bij mij kostte een wortelkanaalbehandeling een paar jaar geleden als zo'n 460 euro.
    Ik zou denken dat de behandeling wel onder de nieuwe verzekering valt.
    Zorgverzekering gaat van januari t/m december.

17. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Mwa 500,- nu ..
    Loont niet echt om idioot hoge verzekering erop te zetten.
    Maar tandarts is echt duur!

Kaakchirurg zei domme pech verder wel goed gebit

18. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Is dit bij alle verzekeraars zo? Kun je trouwens ook bij de ene een basisverzekering hebben en bij de ander er aanvullende, bijvoorbeeld tandarts of fysio?

19. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.288
    1.444
    113
    Nee er zijn een paar verzekeraars die geen selectiecriteria hebben voor de tandverzekering. Op internet kun je volgens mij wel ergens een lijst vinden. Je kunt inderdaad je basisverzekering bij verzekeraar X hebben en je aanvullende verzekering bij Y. Je kunt je basisverzekering nu niet meer wijzigen voor 2019 maar je AV kun je tot en met 31-1-2019 nog wijzigen. Ik zou denken dat je ook bij verschillende verzekeraars je AV kunt nemen (dus bijv bij de een tandpakket en bij de ander fysio). Voor de AV kun je overigens wel geweigerd worden. Dus voordat je je oude verzekering afzegt zou ik eerst even bellen of zij akkoord gaan.

Deel Deze Pagina