Weinig slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elsje54, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Onze tweeling van bijna 10 maanden slaapt, naar mijn idee, echt weinig. Zowel Sochtends als smiddags met geluk 3 kwartier en Snachts van 8 tot , tegenwoordig weer, half 6.... vooral dat laatste gaat opbreken. Het was een tijdje 7 uur / half 8 maar het wordt weer steeds vroeger pfff houdt Mn hart al vast als de klok wordt verzet, dan zal het toch geen half 5 worden? Iemand herkenbaar of tips om ze langer te laten slapen? Ze worden overigens nietwakker vd honger

2. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik vind dat erg netjes hoor. Mijn zoon van 7 maanden slaapt eigenlijk alleen tussen de middag met geluk eventjes. In de ochtend soms een half uurtje. ..

En dan de nacht van 19.00-5.30 MAAR wel met 5x wakker ongeveer steeds een half uurtje.

Mijn dochter van 3 sliep Nog minder. Overdag niks en de nacht van 22-7.00 en ook minimaal 5 a 6 x wakker. Dus ik zou dromen naar zulke dagen/nachten als jij. Natuurlijk zijn er kinderen die nog meer slapen. .. Maar in mijn omgeving zie ikdat niet heel veel. Zeker zulke nachten niet.

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Half 6 is hier ook meer gewoon. Ook niet fijn. Werd hier ook steeds vroeger. Klappen in onze handen als het half 7 is! Ze is een jaar en van alles geprobeerd. Kinderarts zei laatst tegen mij, je mag van geluk spreken dat het nog geen 5 uur is. Zijn ook genoeg kinderen die dan klaar wakker zijn.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier ook geen goede slapers, maar met een tweeling lijkt me dat wel extra pittig.
    Slapen ze op 1 kamer? Ik weet dat mijn zus haar tweeling toen ze bijna 1 jaar waren, ieder een eigen kamer had gegeven, want ze werden van elkaar wakker.

5. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier de laatste tijd ook vroeg half 6 hij krijgt dan een beetje melk in bed en slaapt dan weer tot 8 Gelukkig!!
    Normaal sliep hij gewoon van 8 tot 8, hopelijk gaat hij dat snel weer doen :)

Overdag slaapt hij ook maar een uurtje!
    Maar ik kan me voorstellen met een tweeling dat het pittig is.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk inderdaad niet dat ze weinig slapen. Ze slapen 9,5 uur 's nachts en 1,5 uur overdag. Gemiddeld is 11 uur 's nachts en 3 uur overdag. Je kindjes zijn misschien niet gemiddeld, maar de winst lijkt mij overdag te halen en niet 's nachts. Ik neem aan dat ze tussentijds niet wakker worden, want anders had je dat er wel bijgezegd, maar dan kan je zelf toch ook enorm lang slapen? Je hebt in principe zo'n 7-8 uur slaap nodig als volwassene.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nou ik kan me wel voorstellen dat je het een beetje erg vroeg vind hoor.
    Onze zoon heeft de eerste 2 jaar altijd tot een uurtje of 8.00/8.30 geslapen (wel periodes met nachtvoedingen hoor, maar kont altijd nog weer even terug).
    Wat wij hier dus deden was alles voor 7.00 als nacht beschouwen, maar hebben dat al vanaf het begin gedaan, dus weet niet of het nu lastig is om dat in te bouwen natuurlijk.
    Was hij hier voor 7.00 wakker dan kreeg hij evt. een fles en na de fles ging hij weer terug naar bed, alles bleef donker en er werd niet gezellig gedaan. Vanaf een maand of 8 dronk hij die fles zelf leeg in z'n bed, draaide zich weer om op z'n buik en ging weer slapen. Bij gewoon kletsen of wakker liet en laat ik hem altijd gewoon liggen.
    Hij is nu ruim 2 en nog steeds kan ik hem prima een poosje laten liggen als hij wakker is, vaak kleed ik eerst mezelf aan enz en daarna haal ik zoontje er pas uit, kan gerust een half uur later zijn. Is niet altijd zo geweest hoor, het eerste jaar werd hij altijd huilend wakker, inmiddels gelukkig niet meer.

Wel heb ik ook altijd gemerkt dat de nachten samenhangen met hoe er op de dag wordt geslapen. Als hij overdag slecht/ weinig sliep werden de nachten er niet langer op.
    De periodes dat hij overdag goed sliep, werden de nachten ook beter.
    Dat was hier met 2 slaapjes van 2 uur die goed gingen tussen de 6-9 maanden, toen ook goede nachten.
    Vanaf 9 maaden werden 2 slaapjes gedoe, dus wij zijn rond de 10/11 maanden overgegaan naar 1 slaapje. Dat ging rond 1 jaar goed, in de zin van dat hij echt 1,5-2 uur sliep en vlak voor hij 1,5 was sliep hij de nachten ook weer goed van 20.00-8.00.

Dus ik zou kijken of het misschien nog een optie is om naar 1x slapen over te gaan. Al is dat natuurlijk lastig als ze 's morgens al om 5.30 wakker zijn... Dan wellicht al gelijk ontbijten en dan weer terug naar bed voor een uurtje en dan vervolgens rond 13.00 weer naar bed?!

8. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Ze komen Snachts ook nog regelmatig maar dat is dan tutje erin en verder slapen...dat is best om te doen. Ze krijgen pas om 7.00 de fles hoe vroeg ze ook wakker zijn. Ook gewoon omdat ze helemaal niet wakker worden vd honger maar uitgeslapen zijn. Ik wil ook het liefste zsm naar 1 slaapje omdat dat tweede slaapje ook steeds lastiger wordt. Maar als ze idd om 5.30 wakker zijn trekken ze dat niet. Heb weleens geprobeerd fles te geven en terug te leggen maar pikken ze niet (meer)

9. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier helpt warmer aankleden goed om langer te slapen in de ochtend.. En misschien toch proberen naar een slaapje te gaan? Zal een lastig poosje worden misschien maar misschien gaan ze als ze er aan wennen iets langere nachten maken?

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou echt zo veel mogelijk meegaan met wat ze zelf aangeven. Misschien is het de moeite waard te onderzoeken of ze wel doorslapen in een volgende slaap cyclus? Overdag maken ze er maar 1 per slaapje en als ze 's nachts ook zonder echte reden wakker worden zou ik het eerder in die richting zoeken.

11. Elsje54

Elsje54 Actief lid

14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Snachts kunnen ze t wel... slapen ook regelmatig wel hele nachten door... de keren dat ze Snachts komen vind ik ook niet erg...is goed te doen... alleen dat vroege wakker worden waardoor ze ook weer vroeg moe zijn en dan toch weer kort slapen... t zijn altijd al slechte slapers geweest...

12. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ja ik denk dat het ook vaak in het kind zit :)

13. boonanza

boonanza Niet meer actief

Pfff... het lijkt mij erg pittig. Vooral het gevoel dat je nooit uitgerust wakker wordt.

Mijn dochter was ook het eerste jaar een korte slaper. Overdag een kleine 45 minuten en 's ochtends vroeg wakker. Ook hier 's nachts speen erin en verder slapen. Maar toch ook het continu wakker worden (ondanks dat het op slaapwandelen lijkt) breekt toch ook op. Ik weet niet hoe jouw tweeling is, maar mijn dochter had dan ook dagelijks het humeur van een brombeer :x.

Na een jaar ging het beter! En werden haar dutjes overdag wat constanter. Zeker toen ze naar 1 slaap over ging. In het begin was het een vroege middagslaap (rond 11 / 11.30). Maar langzaamaan kon ze langer wakker blijven en ging ze later naar bed.

Helaas zien wij sinds 2 weken weer een nieuw patroon ontstaan. 45 minuten overdag en 's nachts veel wakker (soms een uur) en 's ochtends om 5.30/ 6.00 wakker. Met als resultaat opnieuw een brombeer overdag. En wat er aan de hand is? Geen idee. Ik ben geen mama die gedachten kan lezen.

Het zal morgenochtend ook wel dubbel feest zijn.... Wij zijn er alvast op voorbereid :)

Succes!

Deel Deze Pagina