Even een vraagje aan de andere moeders met één of meer kindjes op school en nog een kleintje thuis: Mogen jullie, als jullie een ouder kind naar school brengen, jullie kinderwagen of buggy met de jongste erin mee in school nemen? En zo niet, waar laten jullie de kinderwagen of buggy dan? Op het schoolplein of heeft jullie school een speciale ruimte hiervoor?
Bij ons op school mogen allen de kinderen van groep 1 door de ouders naar binnen gebracht worden (tot aan de kerstvakantie) en dan mogen de kinderwagens/buggy's ook gewoon mee naar binnen.
Tsja, hier is in de kleutergroepen spelinloop van 8.30 tot 8.45. De papa's en mama's maken dan samen een werkje met hun kindje. Onze jongste gaat dus in de buggy mee, krijgt een speeltje en wacht naast de tafel tot wij klaar zijn. Is hier heel normaal
Toen ik nog oppaskinderen naar/van school of psz bracht of haalde nam ik ook gewoon de buggy (of zelfs de duowagen) mee naar binnen. Dat was nooit een probleem. Kan toch moeilijk een kindje buiten laten staan
Ik nam de buggy gewoon mee naar binnen. Wel liet ik hem altijd staan bij de deur van de klas, en dan bracht ik onze dochter even naar haar stoel en was ik weer weg. Inmiddels gaat onze jongste meestal lopend mee naar school en het lokaal in. Die vind het er geweldig.
Hier moet je de wagen buiten laten staan. Daar staan dan ook twee personen bij van school die daar tijdelijk op passen zodat jij je kindje op kan halen. Ik zelf neem uk altijd mee in de drager ... heb ze het liefst zo dicht mogelijk bij me.
Ik neem de wagen mee tot in de grote gang en zet daar de wagen even neer. Dan loopt ze verder mee de klas in. Kleinere kindjes gaan gewoon met buggy en al mee de klas in.
Bij ons blijven de kinderwagens bij de deur. Met of zonder kind is vrije keuze. Conciërge en een juf staan bij de deur dus kinderen zijn niet alleen. Maar kind mee in de klas is ook geen enkel probleem. Hier bij de kleuters mogen de ouders 10 minuten een boekje lezen en dan schuifelt er altijd klein grut door de klas. Ook geen punt als ze met speelgoed aan de haal gaan trouwens. Of ze spelen op de gang even met de zandtafel. De hele kleintjes slapen nogal eens en blijven dan gewoon in de wagen.
Hier ook inloop van een kwartier, en ik neem de twee meiden gewoon mee de klas in, in de tweelingwagen.
Kinderwagens wel mee de school in, maar niet het klaslokaal (past ook niet hoor). Wagens staan dan in de gang, voor het lokaal.
Hier ook, kruipend grut speelt gewoon met de kleuters mee, dus wagen kon toen op de gang blijven. Afgelopen weken in groep 3 gewoon kar mee de klas in omdat de jongste in een gipsbroek lag. Beetje manoeuvreren en ik kan tot achterin komen. Nu gaat ze aan de hand of op de arm mee. Inloop groep 3 maat van 8.15 tot 8.30.
Bij ons op school is het alleen de eerste dag dat je eigenlijk mee naar binnen gaat.... normaal gesproken gaan de kinderen van alle groepen in de rij staan, twee aan twee en dan komt de juf hun ophalen. eerst groep 1/2 naar binnen, dan de juf met groep 2/3. Dan gaan de kindjes zelf hun jasje ophangen bij hun eigen plaatje (mogen ze zelf uitkiezen in het begin van het schooljaar) en dan gaan ze naar hun stoeltjes. De ouders staan dan nog voor het raam aan de andere kant van het gebouw te zwaaien. Dus hier voor de buggy's geen probleem....
Bij ons mocht de kinderwagen eerst wel mee maar ivm drukte later niet meer. Bij de deur heb je een afdakje waar je hem onder kan zetten. Kindje eruit en dragend naar binnen. Niet ideaal maar al die kinderwagens in de gangen was dat ook niet.
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de beschikbare ruimte. Bij ons zie ik het wel gebeuren. Maar het is niet bij alle lokalen even handig. (Sommige klassen hebben een breder stuk hal dan de andere.)
Hmm hier staan alle stoeltjes in een kring in de klas... Plus ouders plus kinderen.. Zelfs 1 wagen zou al niet passen. En op de gang is ook de doorloop naar nog 2 andere klassen dus als je die volparkeert met kinderwagens kunnen die mensen hun kind niet meer wegbrengen.
Tsja, ik heb een tweeling en de wagen gaat toch mooi mee naar binnen ik zou niet weten hoe het anders moest op het moment, ik laat ze echt niet buiten staan. Wel in de hal trouwens als ik m'n dochter naar de klas breng, net als de meesten, soms wordt er een buggy mee de klas in genomen maar dat vind ik dus wel vervelend, want zoveel ruimte is daar niet met de kring etc. Maar er is een ruime hal in verder maar een klein noodgebouw met 3 lokalen dus de boys vermaken zich daar die 5 minuutjes wel met rondkijken, op een rijstwafel knabbelen en naar andere kindjes zwaaien.