Haartips gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door alecia, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Oke een heel groot probleem bij vele dames.

Pluizig, dik,stug haar, wat je graag stijl wilt hebben, heb golven.
    En wat ik ook probeer, blijf altijd het pluizige houden, heeft iemand een goede tip? Mijn kapster is inmiddels ook al uit haar tips geraakt.

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb hetzelfde soort haar. Helemaal te redden is het niet. Ik heb een chi tang en van die liquid silk die erbij hoort (biosilk) en dat werkt. Verder niet elke dag wassen, regelmatig punten bij laten knippen. En verven maakt er een compleet disaster van, sinds ik niet meer verf zit het stukken minder slecht (beter is wat te positief)

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik douche wel elke dag maar me haar doe ik meestal maar x per week gebruik bijna nooit haarlak enzo.
    Verf is nog steeds aan het uitgroeien, best balen.
    Me eigen stijltang laat me al aardig in de steek geloof ik, ben al anderhalf uur bezig.
    Zal jou tip eens proberen, zodra belasting binnen is.
    Mijn haar wordt om de maand geknipt, na het knippen is het namelijk nog veel pluiziger

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    John Frieda shampoo en conditioner vind ik erg fijn. En het helpt om een goed stylingproduct gebruiken.

Wat ik ook pas hoorde bij mijn kapper is dat als je dik haar uit gaat dunnen het veel meer gaat pluizen. Dus dat doe ik nu niet meer.

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik dun het niet uit, toen ik klein was wel een keer gebeurd.
    Verder gebruikte ik water en styler, maar meer niet.

6. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik gebruik fructis hydra-liss shampoo en cremespoeling.
    Echt super spul!
    Verder moet je niet te vaak de stijltang gebruiken, daar wordt
    je haar ook dor/dof/droog/pluizig van. :(

7. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    haar olie!klinkt vet maar is het niet

8. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

idd een chi tang is super, en ik zelf gebruik van swarschkopf een haar serum echt super :D

9. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    idd wat olie en als jullie je haar stylen neem ik aan dat je dat ook niet droog doet toch?
    beter is om dan ook wat olie te gebruiken anders is het wel mega slecht voor je haar

10. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Silk in je haar doen (ik koop die van mij bij cosmo hairstyling; 30ml voor 19.95 euro)...daarnaast heb ik een stijltang gekocht van bijna 50 euro (voorheen haalde ik die van 20 euro), en dat werkt uitstekend :D. Ik deed er altijd 1 uur over om mijn haar stijl te maken en nu, met de nieuwe tang, 6 a 7 minuten. Door eerst de silk in je haar te doen en daarna te stijlen is het ook nog eens superzacht en niet pluizig :D:D.....

Ik gebruik ook shampoo/conditioner & Hairtherapy allemaal van zwarchkopf, alleen te krijgen in de kapsalon. Het kost allemaal een hoop, maar het is het waard :D:D

11. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    fructis ben ik allergies voor, wordt me hoofdhuid rood en vurig.
    Voor de rest kan ik idd wel eens har olie gaan gebruiken.
    Normaal styl ik me haar 1 x in de maand, nadat ik het gewassen heb met andre lon haarschampoo en cremespoeling.
    Mar goed, had dus gisteravond ook gestylt en nu al weer en bomdag. :S

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb kokosshampoo en conditioner (merk is me even ontschoten) die zijn geloof ik 4 of 5 euro voor een halve liter, en van datzelfde merk hebben ze ook spel tegen pluizen wat je voor het stijlen of fohnen gebruikt, dat ik een tube van 6 euro geloof ik. Ze hebben nog veel meer van dat soort spul, leave-in conditioner enzo.

Je kan het kopen bij de kruitvat en de tuinen ook geloof ik

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb niet zulk haar maar wel lekkere pluizebol met tijden (vooral swinters) en haar tot op mn kont.
    Ik doe er n paar druppels jojoba olie in na de wasbeurt (als t weer droog is...en dan ook ECHT maar druppeltjes die ik een voor een op mn hand verdeel en dan door mn haar verdeel...NIET op t haar vlakbij mn hoofd dat komt nml vanzelf goed door de hoofd huid)
    Verder niet fohnen enz maar gewoon lekker laten drogen. Van fohnen wordt je haar droog wat t nog springeriger maakt.
    Jojoba olie lijkt het meest op het natuurlijke vet wat je hoofdhuid aanmaakt. Dat vet zorgt er voor dat je haar niet springerig is en mooi glanst
    Vooral als je er met een varkensharen borstel n paar keer overheen gaat zodat alle olie netjes verdeeld wordt en de haar schubjes allemaal netjes plat liggen...scheelt ook enorm met klitten dan!
    Dat je haar niet vet hoort te zijn is een shampoo reclame fabeltje nml ;)
    (dan heb ik t natuurlijk noet over zo vet dat t met sliertjes naar beneden hangt!)

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik gebruik ook olie, drie druppels in mijn haar en het zit goed. ik was het 2-3 keer per week en gebruik nooit stylingtangen oid, als het stijl is, is het stijl, word ik wakker met krullen dan loop ik dus een dag met krullen rond. wat bij mij ook goed helpt is steeds wisselen van shampoo, mijn favoriet is de donkerblauwe van dove, maar ik wissel dus regelmatig.

15. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Oei wat een tips, ga vanalles even proberen baad het niet schaden kan het niet meer.

Gister had ik me haar redelijk uit de golven met gel
    ( ja heb gel gebruikt omdat we een feestdag hadden hier :S ) de pluizige weggehaald, nu ben ik net wakker, en jahoor overal krullen :S
    Wordt er zo gek van, mijn haar is stug en dik, maar als het er echt op aankomt is me haar veel te licht om styl te blijven.
    En hoelanger me haar wordt hoe meer krullen en golven :s

Mijn haar is nu los, met krullen net onder me schouderbladen en me haar is styl, tot op midden van me rug ( dus uitgerekt)

Morgen eerst ff weer laten knippen, anders heeft het misschien weer geen resultaat.

Zal nog iets stoms vertellen, mijn oma heeft zwart haar, mijn moede rood/blond mijn vader rood, ik ben geboren met zwart haar, na 3 dagen was het licht blond, en vanaf me 4e to me 11e styl haar gehad , daarna krullen en golven en pluizen.

16. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

:) dat is wel heel apart :p

17. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ja is het ook, van me geboorte tot al me 3e heb ik trouwens wel krullen gehad, was een schattige krullenkopje

18. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik ben fulltime kapster geweest (doe het nu alleen s avonds alleen nog maar)
    maar zoals meerdere al zeiden een goede serum in goed voor pluizig haar , en ja toch ook stylen met de style tang , kost ff tijd mja...
    en als je gaat douchen niet altijd je haar nat maken dan gewoon lekker een badmuts op :)
    en iemand kan het ene product goed vinden terwijl dat voor jou haar helemaal niks is je moet gewoon ook net het goede product voor jou haar vinden !

19. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.
    Ik ben er helemaal uit wat te doen, ga eerst die haar olie proberen, als het werkt dan bn ik weer dolgelukkih.

Deel Deze Pagina