haartje in het oog

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama81, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Gister was mijn zoontje lekker aan het spelen en ineens zag ik een haartje in zijn oog zitten, denk bijna een cm lang, hij heeft hele lange wimpers en denk dan ook dat dit een wimper is geweest, ik geprobeerd eruit te krijgen, maar dat lukte natuurlijk niet. Later weer geprobeerd, zonder succes, op een gegeven moment met een watje met afgekoeld gekookt water, weer niet. Maar, ik kan hem ook niet meer vinden, terwijl ik hem niet eruit gehaald heb!!:$ nu ben ik dus bang dat het haartje achter zijn oogbol terecht is gekomen en ik zie hem dus al op de ok liggen bij wijze van spreken hihi. Met andere woorden, ik maak me er dus een beetje zorgen om dat dat haartje gaat lopen etteren. Ik moet wel zeggen dat hij geen rood oog heeft en er geen last van schijnt te hebben, hij heeft ook gewoon goed geslapen.
    moet ik me zorgen maken?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het is absoluut onmogelijk dat het haartje achter de oogbol komt! Het enige wat eventueel zou kunnen is onder het bovenste of onderste ooglid, maar ik neem aan dat je daar hebt gekeken :) Ik denk eerder dat het met tranen eruit is gegaan en dat je kindje het daarna heeft weggeveegd. Over het algemeen komen dingen die in je oog zitten er vanzelf weer uit (doordat je veel gaat tranen), ik merk trouwens bij Thijmen altijd dat hij er lang niet zo veel last van heeft als ik zelf zou hebben...

3. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Kindjes knipperen iedere keer met hun ogen (duh... lekkere opmerking van mijzelf) en knipperen zo het haartje er wel uit. Eventueel met wat traanvocht. Mocht je het nog weer zien, even over zijn (dichte) oog wrijven van buiten richting neus. Zo duw je het haartje richting traanbuis. En gaat het er vanzelf uit.

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Dat heb ik gister dus gedaan, van buiten naar de neus gewreven, maar ik heb het haartje er niet uit zien komen. Maar het kan dus niet dat het haartje achter de oogbol verdwijnt? En idd, hij had er helemaal geen last van, terwijl het bij ons meteen gaat irriteren.
    Het zal wel meevallen hoop ik...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook weleens gehad. Eigenlijk hoef je niet eens zoveel te doen. Die haartjes spoelen er vanzelf wel uit. Dat gebeurde hier ook altijd.
    Als ik wilde vegen, dan was het 1 groot drama. Terwijl het haartje er zonder vegen ook al snel uitkwam. Dus meestal laat ik het, als hij geen last heeft.

Deel Deze Pagina