zitbadje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vogeltje1, Aug 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

Sep 12, 2008
    257
    0
    0
    Hallo,

Onze dochter is bijna 1 jaar en we gebruiken nog een babybadje. Dit gaat prima maar de laatste tijd spettert ze haar hele kamertje nat en wil ze nog wel eens gaan staan. Het badje staat op een standaard en dat begint een beetje gevaarlijk te worden.

Nou ben ik een beetje aan het rondkijken voor een ander zitbadje. We hebben geen bad in onze badkamer, alleen een douchecabine. Wie heeft er ervaring met kinder-zitbadjes? Ik heb gehoord van het bibabadje (ofzo) deze lijkt me ideaal maar is behoorlijk duur. Ik ben benieuwd!

Groetjes

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
  3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    dice kreeg van ons zo'n badring kun je ook gewoon onder de douche zetten maar k kreeg mijn ventje er niet meer uit hij was er te dik voor:(
    nu zet ik hem gewoon op z'n kont onder de douche

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    Ik zette gewoon het babybadje op de grond in de douchecabine, geen problemen mee gehad.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier ook zo.. al vanaf een maand of 7... en vanaf 3 maanden stond ze al in de badkamer omdat ze alles veel te nat maakte in haar slaapkamer ;)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier hebben we het badje ook op de vloer staan. En we gaan er zelf naast zitten.
    Wel hebben we een nieuw badje gekocht. De oude kon niet op de vloer door de afvoer. Nu hebben we eentje van de Ikea, die is best breed en niet zo hoog. En met antislip strips. Dus dat wiebelt ook niet zo.

7. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Wil je per se een badje gebruiken? Wij zetten Kyra gewoon zittend onder de douche en dat gaat ook prima. Maar als je wel een badje wil gebruiken zijn de bovenstaande tips heel goed.

8. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Speciekuip, voor minder dan 10 euro ben je klaar !

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    hier wel het bibabad en dat bevalt heel goed... kunnen lekker met zn 2en erin en dat scheelt mij ook weer tijd. Als ze ff snel gaan kunnen ze tegenwoordig ook douchen maar dat vond ik toen ze heel klein waren niet zo handig.

10. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier zet ik het badje gewoon op de grond in de badkamer en we blijven er dan bij staan tot ze uitgebadderd is.

11. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Hier ook,gewoon een stop in de douche bak en de sproeier aan!
    In het begin had ik een mini opblaas zwembadje in de douche bak staan maar gewoon op zijn billen in de douchebak gaat nu ook.

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Nathan gaat nu eigenlijk altijd al mee onder de douche. En inderdaad dan vaak de stop in de douchebak.

13. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

Sep 12, 2008
    257
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik eens ga rondkijken voor zo'n cementbak. Lijkt me toch het makkelijkst, ons babybadje kan niet op de grond staan ivm de afvoer.
    Hoe doen jullie dat dan als het water er weer uit moet? Hozen? Of kun je er een gaatje in boren met een stop, en wat voor stop gebruik je dan. Groetjes!

Share This Page