Hoi meiden, Onze meid klimt sinds maandag continu uit haar ledikant. Heb haar al een slaapzak aangegeven maar nog lukt het. Hebben jullie ervaringen?? Groetjes
Ja. Tijd voor een gewoon bed. Dit is een gevaarlijke situatie. Dus ik zou zorgen dat ze asap in het grote bed ligt. Want je wilt niet dat ze er uit valt en verkeerd terecht komt met alle gevolgen van dien.
Heb je de bodem al helemaal naar beneden? Is je meid dan al zo groot dat ze daar qua lengte over heen kan?
Ik zou een peuterbed proberen idd, eventueel een matras op de grond ernaast mocht ze ook hieruit klimmen/vallen. Mag ik vragen hoe je dochter dat voor elkaar krijgt? Onze dochter is nu bijna 14 maanden maar zou met geen mogelijkheid haar ledikant uit kunnen klimmen, dus kan me dat lastig voorstellen. Gewoon interesse hoor, verder niks
Mijn dochter deed dat met 15 mnd, ook met slaapzak, toen meteen overgegaan op een peuterbedje. Ze trok zich op zodat ze met haar buik op de rand hing, benen erover en hops! Ze deed 't vaak in de hoek van het besje, dan kon ze zich aan beide kanten vasthouden en had ze genoeg ruimte om haar benen incl slaapzak over de rand te slingeren.
Ik zou nog even volhouden, eventueel met een matras ernaast. Dochter deed dat op die leeftijd ook, inclusief slaapzak. Na een week is ze ermee gestopt, en nu op 2,5 jaar slaapt ze nog steeds in haar kleine bedje.
Natuurlijk heel gevaarlijk, maar wauw, wat zijn die kleintjes handig en slim zeg! Als ik naar mijn dochter kijk kan ik me echt niet voorstellen dat zij dit voor elkaar zou krijgen. Maar aan de andere kant.. Dat heb ik vaker gedacht
Je kunt even kijken of je een paar spijlen uit het bed kunt halen aan de zijkant. Bij ons ledikantje kan dat, en dan hebben ze een "deurtje" om doorheen te kruipen maar vallen ze er niet per ongeluk uit in hun slaap. Ik snap dat je haar liever in bed houdt, maar daar heb ik geen tips voor helaas
Bedankt voor de reacties dames! Onze meid is nu 83 cm maar erg slim.. ze gooit haarzelf na voren en laat haar dan naar voren vallen. Mevrouw loopt nog niet echt alleen een paar stapjes of aan de hand. Is ze nog niet te klein voor een peuterbedje? Groetjes
Als je uit haar ledikant klimt is het tijd om over te stappen naar een gewoon bed. Hoe groot of klein ze ook is. Je wilt echt niet dat ze valt.
Mijn zoontje klom met 12 maanden eruit en heeft daarna een peuter bedje gekregen valrekje. Dat ging/gaat heel goed, hij is nu 21 maanden
ben blij dat ze dat nog niet heeft uitgevonden, terwijl ze verder eigenlijk overal opklimt wat niet de bedoeling is.... wel voorzichtig aan het kijken naar groter bed, maar ik hoop dat ze er nog even in blijft! mijn zus had ook een klimkampioen met 12 maand en peuterbed ging eigenlijk meteen goed
Er zijn ook babybedjes waar de zijkant af kan (ikea). Dat is precies de rede dat wij er zo 1 hebben, de zijkant kan eraf, valrek ervoor en klaar. Vind die tussenbedden zo onhandig, je blijft beddegoed en matrassen kopen 😳
Wat knap, hopelijk is onze uk voorlopig nog niet zo handig. (Bijna 10 maanden) Wij hebben een ikea bed waar de zijkant vanaf kan ,zou dit dan ook doen. Offtopic, Past een beschermrand ook op een babybed?