bij mijn dochter heb ik voor het eerst der haartjes laten knippen met 1 jaar. vond het z'n moeilijke stap om der lange haartjes te knippen maar snel daarna was ik er zo blij mee. het haar groeide super hard en erg mooi terug. nu heeft ze een prachtige dikke lange bos haar tot ver over haar schouders. ze gaat nu elk half jaar mijn zoon is al 3x naar de kapper geweest omdat het zo hard groeit en heeft nu ook mooi dik zwart haar
mij zoontje heeft vanaf de geboorte haar gehad en is dit ook nooit kwijt geraakt. maar op ene gegeven moment kreeg hij ook van die pieken. en had echt van dat baby haar. toen heb ik het even bij laten knippen en het werd gelijk voller en heeft nu echt haar zeg maar. dus ik denk dat dat ook gebeurd bij een meisje. en hoe eerder je het kan laten knippen hoe sneller het een groot vol bos word. tenminste dat zegt mijn kapper. dan gaat dat baby haar eruit en krijg je echt vol haar terug. hij heeft nu een mooi vol bosje blond haar haha. bij de geboorte zwart maar dat is alleen wel veranderd in blond. ik zou het gewoon even bij punten. even de erge lange pieken er tussen uit knippen!
nee dan zou ik gewoon de piekjes bij knippen en je zult zien dat haar haar veel sneller groeit en een mooi bos haar word
Haar groeit altijd even hard hoor en niet sneller als je het laat knippen! Maar als je de fijne babyharen knipt, dan blijft er in verhouding steeds meer gewoon haar over en lijkt het dus dikker.
Dat vraag ik mij ook af! Heb het risico van een scene maar niet willen nemen. Heb het zelf gedaan op een goede dag.
geen idee, ben nog niet geweest. Maar ik kan me zo voorstellen dat ze het wel interessant vind en dat de kapper ook wel manieren weet om dit te doen. Of een speciale kinderkapper?
Ik heb het toen ik het zelf heb gedaan, haar in de kinderstoel gezet met een bakje druiven . Kan ze eindeloos mee spelen, eten, kliederen en dat vind ik voor een keer niet erg. Kon ik in de tussentijd zelf haar 'bob' knippen. Als ze straks naar de kapper gaat, gaat ze gewoon mee waar ik zelf ook ga. Die hebben een speciale kinderstoel en met al die spiegels rondom moet het wel lukken. Ga in ieder geval niet naar een speciale kinderkapper want dat vind ik net een stap te ver, is trouwens 25km rijden dus daar begin ik echt niet aan.
Ik heb het de eerste tijd ook gewoon zelf geknipt. Gewoon tijdens het eten of de televisie aangezet. Naar de kapper vond ze erg leuk en ging ook makkelijk. Vond het ook een beetje prijzig om steeds naar de kapper te gaan. En eens in het half jaar gaat ze naar de kapper die het model weer even goed knipt. Ze heeft toch vaak staartjes en een beetje krulletjes aan de onderkant, dus het valt niet echt op dat ik het zelf knip. Bij de kapper gaat het ook prima, ze vindt het allemaal reuze interessant en de kapper maakt leuke vlechtjes ofzo en dat vindt ze prachtig. Is trouwens geen speciale kinderkapper.
Geen idee of hier in de directe omgeving speciale kinderkappers zijn. Waar ikzelf heen ga, hebben de kapsters zelf ook kinderen dus die zullen er best vaardig in zijn. Als ik een speldje in wil doen bij haar is al een drama. Dus ik doe dat dan ook maar niet. Nou ja ik zie wel even.
Door dit topic toch maar besloten voor de vakantie al te gaan, dus zaterdag mag ze voor het eerst naar de kapper Al zullen het 5 knipjes zijn en klaar, ze heeft gewoon nog niet veel haar maar wel lang en piekerig dus gewoon even de puntjes eraf
Heb Charlotte vanmiddag bij mijn schoonmoeder opgehaald, heeft ze haar haartjes geknipt 'jaaaaaaaaaaa want dan groeit het beter!' :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x dus nu loopt ze met een heel korte pluk aan de voorkant en als er een speldje in kan, áls het al kan, zit het bovenop haar hoofd! Ben dus NOT amused!!! en dan druk ik me nog voorzichtig uit, ben razend! wat moet ik hier nou mee?!
Oh wat erg Chantal!:x Ik lees hier de raarste dingen over schoonmoeders, die doen net of het hun eigen kind is! Wat is dat toch?
Ja wat is dat, dat zeg je goed... Hier heeft schoonmoeder 1 zoon en nu een kleindochter erbij dus dat tutten bevalt goed denk ik :x:x:x Ben de vorige keer een goed gesprek aangegaan maar spring nu compleet uit mijn vel dus ik vrees dat het dit keer niet zo lekker gaat verlopen als ik haar spreek :x want ben echt razend.
@Chantal: wat erg!!!! Heb je haar zelf opgehaald? Wat zei je? Ik zou echt boos zijn! Over kappers: hier komt ook een kapper op het kinderdagverblijf! Handig maar ook eng want dan ben ik er zelf niet bij. En zometeen gebeurt er net zoiets als bij Chantal...
@Chantal, ik zou hier toch echt wel wat van zeggen! Knippen of beslissen wat er met de haartjes gebeurt, is nog altijd aan de ouders, niet aan een ander! Ik zou razend zijn!