baby allergisch voor katten??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MiSe, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiSe

MiSe Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het twijfelen dus zou graag jullie mening willen.
    Mijn dochter niest al sinds haar geboorte erg vaak, ik hou de tel niet bij maar ik denk wel zeker 12 keer op een dag, elke dag. Nu hebben wij 2 katten en ookal probeer ik het zo schoon en haarvrij mogelijk te houden, dat lukt natuurlijk niet helemaal. Ik ben eigenlijk bang dat ze allergisch is/wordt voor de katten. Ik heb haar de eerste 11 weken bv gegeven maar zowel de papa als ik zijn wel wat gevoelig qua astma en allergie.
    Zou het een allergie voor de katten kunnen zijn? of is ze eerder gewoon wat gevoeliger voor stof/haar etc.? Ik heb het idee dat als ze echt allergisch zou zijn, ze waarschijnlijk ook last zou moeten hebben van b.v. rode ogen, hoesten, uitslag..
    Maar dus graag jullie mening!!
    Bedankt alvast! Liefs Mise

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    De enige manier dat baby's hun neus schoon kunnen maken is niezen...
    Gijs deed dat in t begin ook erg veel.. Nu niet meer...
    Er staat me ook iets van bij dat baby's nog geen neushaartjes hebben of dat ze nog niet functioneren op de manier zoals ze bij ons doen..

Ik denk niet meteen aan allergie.... eigenlijk helemaal niet..

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Ik sluit me bij Annemarie76 aan. Als het zo erg blijft gewoon even langs de huisarts en advies vragen en eventueel testen op allergie :)

liefsz

4. Kimmm

Kimmm Actief lid

14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    het schijnt dat als je zwanger bent en poezen hebt de kleine juist een verkleine kans heeft op poezenallergie.

heeeeeeel vaak niezen is normaal. alle stofdeeltjes die in het neusje komen zijn nieuw en daar moet het neusje aan wennen. daarom word er de hele dag geniest. word steeds iets minder als het goed is..

5. MiSe

MiSe Niet meer actief

Oke, klinkt inderdaad logisch, bedankt voor jullie reacties!!
    Dan zal ik het gewoon even in de gaten blijven houden voor de zekerheid ;)

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Ze kunnen kinderen toch niet testen onder de 4 jaar op een allergie van een huisdier? Volgens mij heb ik dat eens gelezen.

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ja hoor, dat kan wel. Uit een bloedtest is gebleken dat mijn dochter allergisch is voor katten. Het is alleen zo dat een test nog geen volledige zekerheid geeft: als er géén allergie naar voren, kán een kind nog wel allergisch zijn. Als er wel een allegie naar voren komt is het uiteraard wel zeker dat ze ook echt allergisch zijn.

Deel Deze Pagina