Onze kleine Damian heeft luieruitslag en niet zo zuinig ook. Ik droog de billetjes bij verschonen en smeer er bepanthen op. Sinds vandaag sudocreme mss dat het beter helpt. Hij krijgt vaak genoeg een schone luier, alleen die poept hij meteen weer vol. Iemand nog tips hoe ik verder uislag kan voorkomen en zorgen dat het overgaat. \ snoet
Wat supergoed werkt is maizena! Geloof het of niet, maar mijn dochter had na veel diarree luiers ook echt haar billetjes kapot, zo zielig en sudocreme werkt meestal erg goed, maar als ze echt flink uitslag hebben dan is het meer zo'n broeikaseffectje vind ik.. Ik deed dan de billen voorzichtig wassen met water, drogen met een tissue en dan met een theezeefje de maizena uitstrooien op de billen! Vooral voor de nacht is het fijn, s'avonds erop en 's morgens is het al een heel stuk beter! Succes, is zo zielig he
Hier ben ik het tot op het een beetje voor... Bij een schraal ogend kontje doe ik er een lik sudocrem op en dan als baby balm. Dat laatste is een heerlijke creme voor babybilletjes, komt van de imkerij van een vriendin van mijn schoonmoeder. Ik gebruik die tegenwoordig overal voor!
En indien mogelijk zoveel mogelijk in zijn blote billen laten liggen!!! Dat werkt nog beter dan allerlei spulletjes smeren. Kachel dus iets hoger stoten, bij de kruitvat heb je eventueel van die matrasbeschermers waar je hem op zou kunnen leggen...
Beste werkt Waleda Billenbalsum. Kan het evt geen schimmeltje zijn? Dan 2x per dag smeren met anti-schimmel
Maizena helpt super goed, ook bij iedere luier diarree. Ik smeer de billetjes eerst in met bepanthene en daarna flink inkloppen met maizena. Bij iedere verschoning opnieuw, werkt super!
En als je rode pukkelige uitslag ziet die zich met de dag uitbreid dan kan het gemakkelijk een schimmelinfectie zijn. Paar dagen smeren met miconazol creme (te koop bij apotheek) en het is weg. Baat het niet, dan schaad het niet.
Daar ben ik.het niet mee eens. Miconazol is hormonencreme en mag niet langer dan 2 weken gebruikt worden. Het is niet zo onschuldig!! Maizena en sudo zijn betere oplossingen.
Naar mijn weten is Miconazol geen hormooncreme maar een antischimmel middel. Het mag dus gewoon gebruikt worden (hormooncreme ook, maar dat is een anders verhaal )
Miconazol is inderdaad een anti schimmel creme. Natuurlijk ook niet de bedoeling dat je dat overal en altijd smeert maar kan nooit kwaad als je vermoed dat je kindje een schimmelinfectie heeft op de huid rond de luier. Is daarom ook gewoon zonder recept te koop.