Tandjes?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bessefles, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bessefles

Bessefles Lid

12 jun 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is bijna 7 maanden. Hij slaapt al een flinke tijd goed door, maar wordt sinds een week een paar keer per nacht huilend wakker. Ook heeft hij af en toe koorts, dan weer verhoging en dan weer normale temperatuur. Dit samen met een aantal andere symptomen lijkt erop dat er een tandje door gaat komen. Ik zie alleen nog helemaal niks, dus weet niet goed of het raadzaam is om dentinox of chamodent te gebruiken.
    Heeft iemand tips? Hoe lang kan het duren tussen het voordoen van symptomen en het doorkomen van een tandje?
    Bedankt!!!

2. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hier heeft het ongeveer 1 maand geduurd tussen de symptomen en het doorkomen van de 1e tand. En de symptomen zijn er nu nog, 2e tand komt achteraan.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zou gewoon chamodent gebruiken want dat werkt overal. . Dentinox is een beetje moeilijk omdat je niet weet waar het precies zeer doet..

Chamodent hielp hier heel goed de eerste tijd. .alleen zijn voortanden waren nog steeds een drama maar voor de ondertabden hielp het goed.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Niet helemaal on topic, maar...
    Mijn dochter is bijna een en nog geheel tandloos, maar ik heb wel aan mijn tandarts gevraagd welke eventueel goed zou zijn als pijnbestrijder.
    Hij gaf als antwoord dat hij als tandarts dentinox niet bij zijn kindje zou gebruiken, omdat daar ecnte verdovende middelen inzitten, hij raadde mij aan of vsm of een zakje kamillethee (het zakje dus) te laten afkoelen in de koelkast en dat deppen op de pijnlijke plaats (als het kindje dit toelaat natuurlijk).

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Hier duurde het na de symptomen zo'n 5mnd voor de 1e tand door was:D Hebben afentoe dentinox gebruikt daarvoor, werkte direct.

6. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Heel herkenbaar! Mijn dochter is dan de hele week hangerig, dunne poep luiers, beetje luieruitslag, en huilerig.
    Ze heeft toevallig weer tandjes gekregen afgelopen week.

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wil gewoon een koele bijtring ook niet helpen?

8. Bessefles

Bessefles Lid

12 jun 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar had ik mijn hoop ook op gevestigd, maar daar doet hij helemaal niks mee. :)
    En als hij 's nachts overstuur wakker wordt, heeft hij niet veel zin in een bijtring. Helaas dus niet de oplossing.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Helpt een voeding ook niet? Veel kindjes gaan rond die leeftijd weer om een nachtvoeding vragen. Gaat vanzelf weer over.

Deel Deze Pagina