Wanneer beginnen met werken aan figuur?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Wardi, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Dag dames,

Ben ergens benieuwd naar...

Inmiddels is het drie weken geleden dat ik bevallen ben. Afgelopen drie weken heb ik heerlijk genoten van mijn kleine man en heb ik goed voor mezelf gezorgd :)

Nu ik en de kleine al een aardig ritme te pakken hebben en we het beide heel goed maken wil ik ook weer wat aan mijn figuur gaan doen. Intensief sporten is nooit iets voor mij geweest. Ben altijd slank geweest en houd het bij een stevige wandeling en wat spieroefeningen. Ik heb mijn gewenste lichaamsgewicht in principe terug maar mijn buikje is nog wat blubberig.

Hoe, wat en wanneer hebben jullie er wat aangedaan? Wellicht kan ik wat met jullie tips en methoden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes,

Wardi

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Met kinderwagen lopen kan altijd..en elke keer een stukkie verder.

Ik had ook voor zwangerschaps-gym na gym...heerlijk onder begelijding wat pittige oefeningen gedaan...ook armspeieren is belabgrijk want je beeb wordt met de dag zwaarder :D

Gouden regel is 6 weken rustig aan beginnen. Je heupen en spieren zijn nog verweekt door het zw-hormoon...dus rustig aan...als je eerder gestopt bent met vloeien kan je ook rustig aan beginnen...en opbouwen. Suc6 enne luister goed naar je lijf ;)

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik begin maandag de 19e. Meer dan 2 maanden na de bevalling.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    In principe moet je 6 weken wachten. Maar die blubberbuik trekt de komende weken vanzelf een beetje weg hoor. Voordat ik überhaupt aan sport begon verdween het vanzelf. Ik dacht dat ik er nooit vanaf kwam, het ging vanzelf.

5. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Ow ik wist helemaal niet dat je 6 weken moest wachten joh. Dus ook met buik- en bilspieroefeningen moet ik voorlopig wachten?

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als je nu (fanatiek) gaat sporten en aan je buikspieren werken, gaan ze vreemd staan. Ze staan nu van elkaar af en moeten weer een beetje naar elkaar toe groeien. (als je je spieren een beetje spant, en je voelt in het midden tussen je ribben voel je vermoedelijk een 'gat')

Maar gewoon lekker wandelen enzo kan geen kwaad hoor, als je jezelf niet overbelast. Kon na een week of 2, 3 ook makkelijk weer een uurtje achter de kinderwagen lopen, deed me alleen maar goed.

7. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Buikspieren zou ik inderdaad mee wachten...die moeten eerst tot rust komen...bilspieren kan je volgens mij nooit genoeg trainen :)

8. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Far far away...
    Ow okee ladies, dan doe ik nog even lekker lui tot na de 6 weken! Af en toe lekker wandelen dan maar : )

Thanks!

9. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik ben afgelopen maanden begonnen met sporten. Ben vandaag ook geweest en ik voel me echt heerlijk na het sporten. Heb gewoon weer energie. Het is nu zo'n 10 weken na de bevalling dat ik ben begonnen.

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ga a.s zaterdag beginnen met sporten, 3 maanden na de bevalling. Ik doe al wel 3 weken aan gym 1 x per week, pittige oefeningen moet ik zeggen niet hetzelfde als zwangerschapsgym :) ik wil heel graag mijn buik plat hebben dus heb ik een abonement genomen bij de fitness voor onbeperkt :) en een jaar lang.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb nu pas, een jaar nadat Esmee geboren is weer de kracht en energie om wat aan mijn lijf te doen.. Doel 10-15 kilo afvallen..

Ik ga lekker veel wandelen en sonja'en.. ;)

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heb vandaag een spinningfiets gekocht dus ga lekker elke avond een half uur fietsen.
    voorderest wandel ik veel en ben ik aan t opletten met eten
    ik ben nu 9 weken na mijn bevalling

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn verloskundige zei van de week (een week na de bevalling) dat je al wel je schuine buikspieren mocht gaan trainen. Maar niet je rechte, omdat je dan een gat zou krijgen waar je baarmoeder heeft gezeten.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou lekker 6 weken wachten met spieroefeningen en daarna kiezen voor iets begeleids (nagym) ofzo.

Ik ben heel onsportief, maar weeg inmiddels (1 jaar na bevalling) bijna 5 kilo minder dan voor zwangerschap (nu 59,5 kilo :whistle:).

Hoe: borstvoeding blijven geven, heel veel wandelen (bijna iedere dag 1,5-3 uur), niet heel ongezond eten (maar als ik trek heb ik friet met dan eet ik friet met ;), maar dat is niet dagelijks natuurlijk)

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Moet nog steeds beginnen... :oops: :oops:

16. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ben deze week begonnen net opletten van eten en wil eigenlijk elke dag ff wandelen en buikspieren moet ik rustig doen, heb nog therapie en had keizersnee gehad en moet eerst onder buiks¨pieren doen en langzaam opbouwen maar ja wil 20 kilo kwijt in zeker half jaar.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde, ik kon echt de motivatie niet vinden... en nu snap ik niet dat ik die motivatie al die tijd niet heb gehad ;). Ik wil 20-25 afvallen... maar de eerste 2 zijn er al af!

Ik wandel nu ook veel (3x in de week probeer ik zo'n 2 uur te wandelen) en ik wil over een paar maanden weer thuis gaan steppen (als ik dus weer wat conditie heb). En verder 1 dag per week snoepen en niet teveel eten verder.

18. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hihi ik ben niet de enige die het uitstelt en uitstelt. Ik heb gewoon een hekel aan sport....
    En dan kijk in de spiegel en dan valt het best mee met kleren aan.
    ACh ik wandel wel lekker veel en met een kleintje zit ik ook niet echt stil.

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan niet wachten totdat ik mijn buikspieren weer kan trainen want die zijn echt onwijs slap op moment. Maar qua eten is het echt hopeloos, ik heb zo'n onwijze honger! Ben benieuwd of dat echt minder wordt als ik stop met borstvoeding.

Maar goed, ik zit wel bijna weer op mijn oude gewicht, alleen ga ik met dat gewicht mijn broeken nog steeds net niet passen denk ik omdat ik om mijn middel wat breder ben geworden. Ik krijg mijn broeken wel omhoog, maar ik krijg ze niet dicht!

20. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Dat trekt nog weg hoor. Ten minste bij mij wel. pas na een/twee maanden paste ik alles weer.

komt vast wel goed! ;)

Deel Deze Pagina