Misschien een hele stomme vraag. Toen ik het mirena spiraal vorig jaar liet plaatsen deed dat best veel pijn. De huisarts zei toen tegen mij dat ik deze pijn kon vergelijken met weeen als ik ooit zou moeten bevallen. (omdat het spiraal ook zeg maar door de baarmoeder wordt afgestoten.) Wie heeft ook het mirena spiraal gehad voor het eerste kindje en kan mij vertellen of dit zo is. Dan weet ik ongeveer waar ik rekening mee moet houden. Groetjes Vera
ik heb mijn spiraal na mijn kindjes gekregen, en het voelde idd als een wee toen ze hem plaatste, maar dat is een vervelend gevoel waar je niks mee kan, echte weeën hebben nut , dus daardoor vond ik ze minder erg, al duren die wel uren. Ik zou me er niet teveel druk over maken, ik heb altijd gezegt dat je niet meer zal krijgen dan je hebben kan
Ik heb na de geboorte van mn dochter de mirena laten plaatsen en afgelopen mei eruit laten halen Moet je helaas teleurstellen dat de weeen een stuk erger waren, van de mirena zelf heb ik niks nadda gevoeld met plaatsen en eruit halen.
Nou als dat echt zo voelt als weeen dan zie ik die bevalling wel zitten haha... Ik voelde er vorig jaar bijna niks van. Een beetje kramp maar niets bijzonders. Het verschilt misschien van persoon tot persoon.
Ik heb er best veel van gevoeld (ze moest een gaatje prikken in de baarmoedermond of zoiets) en toen trok ze hem ook nog weer eruit met het verwijderen van de houder.(moest ik de dag erna weer terug)
zover ik weet mag die al geplaatst worden als 6 weken na de bevallingje op controlle bent geweest. groetjes
Nou ik vond het plaatsen van die mirena best pijnlijk............. belooft echt weinig goeds. En ik was al bang voor de bevalling, slik! ale:
maak je geen zorgen daar over... wanneer je kindje is geboren en je kijkt er dan vol trots naar dan weet je waar je het voor hebt gedaan. En als het echt zo erg zou zijn dan zou het merendeel van de vrouwen het bij een kindje laten en dat is beslist niet zo... Komt allemaal wel goed hoor