hartslag-->geslacht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meliske, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kun je dmv de hartslag van je kindje het geslacht achterhalen?

  1. Ja klopt ---> Lage hartslag ---> Jongen

  2. Ja klopt ---> Hoge hartslag ---> Meisje

  3. Nee klopt niet

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Kun je dmv de hartslag van het kindje nagaan wat het geslacht is?
    Ik heb gehoord dat een lage hartslag bij een jongen hoort en een hoge bij een meisje.
    Klopte dat bij jullie ook?
     
  2. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ben benieuwd wat hieruit komt! ;)
    Helaas moet ik nog ff geduld hebben wil ik hier antwoord op kunnen geven, hihi!
     
  3. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    toen ik zwanger was heb ik dit ook gehoord en dat blijkt een fabeltje te zijn.
    Niet geloven dus.
    Of je moet echt geluk hebben dat ze het goed geraden is maar ze kunnen in principe niet aan de snelheid van de hartslag zien of het een jongen of een meisje word.
    Heb het mijn vk gevraagd en die zei dat dat niet zo was.
     
  4. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Mijn mannetje had dinsdag een hartslag van 155 slagen p/m en Gisteren 158 p/m :D
    Dus das best snel, hij moet tussen de 130 en 160 zitten geloof ik !

    -x-
     
  5. berna1981

    berna1981 VIP lid

    10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    nee klopte niet
     
  6. Syl Rebecca

    3 jul 2006
    56
    0
    0
    In het begin van de zwangerschap is de hartslag veel hoger dan later, dus eerst was het een meisje, dan zou het nu een jongen moeten zijn (ong. 130 p/m).
    De echo zegt een meisje, de verloskundige zegt dat ik daar mijn geld op moet zetten ;)
     
  7. Vorige week heeft de verloskundige het hartje weer laten horen en bij mij klopt het wel rond de 160 en het is een meisje !
     
  8. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    KLOPT NIET

    als je kindje wakker is en actief gaat de hartslag omhoog dus dit kun je zo niet zeggen.

    Wat wel klopt dacht ik is als de basishartslag zeg maar een gemiddelde over de dag hoog is dan wordt het een meisje, anders een jongen
     
  9. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Mijn eerste had altijd een hartslag van 150-160 en is een jongen, nu ook weer 150-160 en weer een ventje op komst! :D
     
  10. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik denk dat het wel waar is, als je aan het bevallen bent, kan de verloskundige van te voren zeggen wat het word met behulp van de hartslag. maar das wel bij de bevalling pas.
     
  11. Ief

    Ief Bekend lid

    4 okt 2006
    531
    0
    0
    Die van ons is meestal zo rond de 145 als ze actief is, maar ze zit de laatste tijd op 130, dus het zegt naar mijn weten niks...
     
  12. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Bij ons klopte (wel het hartje ;)) het niet. Of de echoscopist moet het geslacht niet goed gezien hebben. In november weten we het zeker!
     
  13. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ok het is dus echt een bakerpraatje ;)
     
  14. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Harslag van mijn kleine meid zit continu op de 150, lekker stabiel. Vrij hoog, ik heb ook eerder gehoord dat een hoge hartslag bij een meisje hoort.. maar of het een fabeltje is?
     
  15. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    vanmorgen vk gevraagd en die zei dat het een bakerpraatje is.
     
  16. Bloem1972

    Bloem1972 Lid

    26 apr 2007
    29
    0
    0
    wel grappig die bakerpraatjes, ik heb juist ergens gelezen dat het net andersom is: laag een meisje en hoog een jongen....
    Tja het blijft leuk om met de bakerpraatjes etc. te gissen en alle voorspellingen bij te houden, daarom is de verrassing juist zo leuk !
     
  17. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    mijn meisje had vanaf het eerste keer hartje al een hoge hartslag en is dus idd ook een meid, en mijn zoontje zijn hartslag was tijdens de zwangerschap lager als dat van haar en dus een jongen.

    Maar vaak gebeurd er precies het tegenovergestelde hoor dus je moet je er niet op vast pinnen,.
     

Deel Deze Pagina