Direct zwanger na miskraam totaal in de war

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Maneki, 21 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Hey,

Ik heb vorig jaar sep na een ma bij 11 wk een curettage gehad.
    Daarna volledig op Mn werk gestort totdat ik in apr dit jaar overspannen thuis kwam te zitten.
    Helemaal uitgeteld.
    In mei weer aan het werk gegaan, langzaam uren op bouwen.
    In juni weer een positieve test.
    Deze zwangerschap was helaas ook niet goed, 25-7 echo en heb 9-8 een mk gehad met behulp van misoprostol.
    Ik wilde graag bijkomen van dit alles...even geen gedoe aan Mn lijf en focussen op Mn herstel en reïntegratie van werk.
    Ik zit al vanaf 25-7 thuis van werk..ik werk in een kinder/positiekleding winkel...geen fijne plek na deze ellende.
    Ik kreeg rond 27-8 een soort van menstruatie...tenminste dat dacht ik...ik bloed nooit heftig en alles moet natuurlijk weer bijkomen na de mk.
    Dus ik kon beginnen met de pil...de tijd daarvoor het met condoom gedaan.
    Maar kreeg op een gegeven moment "klachten"
    Buik/rug/hoofdpijn. Totdat Mn borsten pijn gingen doen begon er een lichtje te branden.
    Toch maar een testje gedaan en die was positief.....
    Schok me een ongeluk...ik was aan de pil, heb veel gedronken en gerookt, bepaalde medicijnen gebruikt die je niet mag nemen tijdens de zwangerschap.
    Ik zou heel blij moeten zijn, maar nu ben ik super onzeker.
    De verloskundige zegt dat het wel mee zal vallen, wat is gebeurd kan je niet terug draaien en na de positieve test gelijk gestopt met alles wat schadelijk kan zijn ...afwachten en niet te veel piekeren...ja dat gaat heel goed na 2 miskramen :thumup:
    Ik had het graag goed willen doen over een paar maanden als ik was bijgekomen van alles en me weer wat stabieler zou voelen.
    Emotionele rollercoaster...ik hoop zo dat deze zwangerschap goed gaat en ik een gezond kindje krijg....ik heb al een zoon van 11...2e leg zeg maar ;)
    Ik moet Mn verhaal gewoon kwijt...ik kan het zelf haast niet bevatten.

2. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Is ook niet niks wat je mee heb gemaakt! Hopelijk gaat het nu allemaal goed en heb je over een paar maanden een gezond kindje in je armen! Hoeveel weken ben je nu?

3. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Week ik niet precies, 4 of 5 weken..waarschijnlijk was die bloeding die ik voor een menstruatie heb aangezien geen menstruatie maar een innestelbloeding...is er toch iets niet goed gegaan met de condooms denk ik. Ik sta voor een raadsel...ik heb na de miskraam nog een negatieve test gehad om te kijken of er geen hcg in Mn lijf meer zat omdat ik nog niet wist wat ik wilde doen, gelijk verder proberen zwanger te worden of effe rust voor een paar maandjes.
    20 oktober de 1e echo

4. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hee! Ik heb net op het andere forum bij zwangerschap ook gepost net zwanger te zijn direct na miskraam.. bizar gevoel he? Ik heb gelezen dat je na een miskraam juist minder kans hebt op nog eentje, omdat alles goed doorbloed is! T is gewoon een rotkansspel en je hebt echt pech gehad. Echo is wel laat, wil/kan je niet eerder?

5. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!!
    Bizar ja, van verdrietig naar blij, naar onzeker...ik heb er weinig vertrouwen in na 2 miskramen..deze onzekere periode wil ik er het liefst tussenuit knippen.
    Omdat het onduidelijk is hoe lang ik zwanger ben hebben we de echo afspraak laat gepland.
    Ik heb bij Mn vorige zwangerschap een echo gehad met 7 weken en daar was toen nog niet veel op te zien...geen kloppend hartje en het beeld zou overeen komen met 5 wk.
    Het klopte gewoon niet met mijn berekening en moest 2 wk wachten op de volgende echo....die 2 wk waren echt heeeeeeeeel lang en in Mn achterhoofd wist ik al dat het niet goed zat.
    De 2e echo was dus niet goed...er was wel een klein vruchtje te zien maar geen hartactie.
    Dus daarom ben ik nu heel terughoudend met vroege echo's.
    Als de echo 20 okt. niet goed is dan is het gewoon niet goed...is het wel goed dan blijft het nog onzeker natuurlijk...ik had bij de ma vorig jaar eerst een goede echo met mooi kloppend hartje, maar met de termein echo bleek het vruchtje al 2 weken niet meer te leven.
    De verleiding is groot natuurlijk om een vroege echo te laten maken...

Maar wanneer heb jij je miskraam gehad en hoe ver was je al?
    En wanneer heb jij je eerste echo?

6. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Hee! Ik had een miskraam met 7.5e week, maar had met 6.5e week een echo waarop net als bij jou een vruchtje werd gezien van iets meer dan 5 weken.. dat klopte dus niet! Ik had nog wel hoop maar ging idd mis. Ik heb nu wel weer met 5w6 dagen straks een echo, vind hertsowieso wel fijn om te zien hoe het er dan uit ziet en of dan alles iig klopt!

Ik snap wel dat je onzeker bent, maar 2 miskramen betekent echt niet direct dat het weer zal gebeuren of dat je uberhaupt meer kans hebt dat het mis gaat! Ik merk bij mezelf dat ik nu wel een stuk meer afwachtend ben, zo van "ik kijk over paar weken wel of ik nog zwanger ben". Wou dat ik de tijd kon vooruitspoelen!

7. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    En jij natuurlijk ook gefeliciteerd!!

Maneki vindt dit leuk.
  8. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    5w6 dagen is wel heel vroeg...er kan bij 5,5 hartactie te zien zijn maar de kans is wel klein. Vind je dat dan niet eng als er nog geen zichtbaar hartje klopt? Of iig de kans groot is dat er nog niet veel te zien is?

9. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ik verwacht ook niet een hartje te zien hoor! Als er al iets te zien is lijkt me fijn..

10. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Ok...ja dat kan natuurlijk...ik ben veel te gefocust op dat hartje ;)

Squarepants vindt dit leuk.
  11. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    @Maneki hoe gaat het nu met je?? Ik heb echt een rotdag.. voel me compleet niet zwanger. Geen misselijkheid, geen zere borsten, geen opgeblazen gevoel. Ben weer bang dat het mis is! Zo rot!

12. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Hey, wat vervelend die onzekerheid...hoeft niets te zeggen...hoe lang heb je al geen symptomen meer? Die heb wel al gehad?

13. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Ja, eigenlijk in week 3 echt al misselijk en gespannen borsten, maar afgelopen dagen wat minder. Was vorige keer ook zo dus ben er niet blij mee. Echt killing dit zeg, wil gewoon dat het goed gaat. Hoe staat t met jou?

14. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Je bent nog zo pril zwanger, het hcg moet nog stijgen.. ik weet hoe onzeker je je kan voelen als je ineens niet meer de symptomen voelt, maar het is allemaal nog in ontwikkeling en kan het af en aan zijn met de symptomen.
    Het hoeft dus niet mis te zijn.
    Ik heb ook wel eens dat Mn borsten geen pijn meer doen en dan ben ik gelijk onzeker.
    Bij mijn 1e zwangerschap had ik alleen een beetje buikpijn, verder helemaal niets en dat is de enige zwangerschap die goed ging.
    Dus dat zegt helemaal niets...maar ja als je van alles voelt dan geeft je dat wel hoop ,wat na een miskraam soms ver te zoeken is.

Ik heb eergisteren een bloeding gehad, gelijk in paniek..niet heel veel, wel helder bloed wat snel over ging in bruine afscheiding. Vandaag niets meer. Bij de vorige zwangerschap kreeg ik ook ineens oud bloed wat niet over ging tot aan de miskraam.
    Toen had ik er ook krampen bij die niet goed voelde...gelukkig nu geen krampen en heb veel hoofdpijn,de gebruikelijke zwangerschaps buik en rugpijn en pijnlijke borsten.
    Toen ik zwanger was van Mn zoon had ik ook 2 keer een bloeding, echt helder rood bloed...pffffff zenuwslopend

Bieni vindt dit leuk.
  15. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Spannend zeg. Snap dat je in paniek raakte. Over het algemeen houdt bij miskraam het bloedverlies aan geloof ik, dus goed teken dat je vandaag nergens last van hebt. En je andere zwangerschapssymptomen zeggen dat er iig nog genoeg aan het gebeuren is in je lijf! Voel jij nog wel beetje vertrouwen?

16. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Nou probeer ik me een beetje af te sluiten voor de onzekerheid. Ik zie wel wat er gebeurd...ik ben er rustig onder, ook omdat ik pas 20 okt de echo heb...tot die tijd probeer ik de knop om te zetten.
    Na 2 miskramen ben ik wat meer gehard in Mn gevoel lijkt het wel.
    En nu ik zwanger ben geworden direct na een miskraam, na al die ellende en ondanks de pil heb ik stiekem wel het gevoel dat het wel goed moet gaan.
    We gaan het zien...afwachten, meer kunnen we niet doen.

17. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Hey Raaf92 en Squarepants,
    Hoe gaat het met jullie?

18. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Hier gaat het goed, wel al een weekje af en aan misselijk en duizelig maar vandaag een goede dag! Dinsdag een mooie echo gehad:)! Hoe is het met jou?

Maneki vindt dit leuk.
  19. Squarepants

Squarepants Bekend lid

24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    @Maneki ik had woensdag een echo en die was goed! Was weinig op te zien, maar tijdsbepaling klopte precies met wat ik had berekend (5w6d) dus dat was een enorme opluchting.

Vandaag opeens geen symptomen meer (niet meer moe, niet misselijk, geen spanning in borsten), vind het echt verschrikkelijk!! Hoop dat t goed zit.

Hoe gaat t met jou??

Maneki vindt dit leuk.
  20. Maneki

Maneki Lid

21 sep 2017
    15
    3
    3
    Vrouw
    Sorry late reactie, melding over get hoofd gezien.

Ik heb wat kleine bloedingen gehad en nu nog wat bruine afscheiding.
    Geen krampen of heftig bloedverlies...de schik zit er weer in..
    Maar goed ik heb nog steeds gespannen borsten en erge hoofdpijn, dus dat geeft goede hoop. Ben nu ook zo af en toe een beetje misselijk...met vlagen.
    Ik heb maandag 16 okt ipv de 20e een echo.
    Nog een weekje en dan weet ik meer.
    Nu hopen dat ik geen bloedverlies meer krijg...

Deel Deze Pagina