Hallo allemaal, Ik was eens aan het rond lezen over onrustig slapen van baby`s. Onze man ( gister 1 jaar geworden) heeft eigenlijk altijd goed doorgeslapen. Een enkele uitzondering als hij ziek was of in een sprongetje zat. Nu slaapt hij de laatste weken steeds slechter. Hij is vaak wakker en komt soms moeilijk weer in slaap. Als we hem in bed leggen wilt hij niet meer onder de deken / laken. Hij begint meteen al druk te draaien tot hij met zijn hoofd het boveneinde van het bed raakt. Voor hij in slaap valt hoor je kreunen en zuchten en merk je gewoon dat hij zich in een lekkere slaaphouding woelt. Maar het in slaap komen duurt hierdoor langer dan voorheen. Van mij mag hij echt liggen hoe hij wilt, op de rug, zij of buik. Maar we merken nu dat het ten kostte gaat van zijn nachtrust ( en die van ons ) Wie heeft ervaringen met de SafeTsleep bij een 1 jarige? Of heb je een ander trucje waardoor onze kleine beter de nacht door komt? Hij slaapt overigens wel in een zomerslaapzakje. Graag jullie ervaringen
Denk je dat je kindje dat nog 'pikt' op deze leeftijd? Als ik Irem in zoiets zou leggen, hebben we zeker weten de grootste problemen. Ik denk dat hij er alleen maar gefrusteerd door zal raken omdat hij vastligt (ik vind het sowieso niet echt veilig en nodig om kinderen op deze leeftijd nog vast te leggen in bed). Je zegt dat hij altijd goed heeft geslapen, dan is dit ongetwijfeld een fase die ook weer overgaat. Irem is altijd een moeilijke slaper geweest en ik merk juist nu de laatste maanden dat het slapen veel beter en makkelijker gaat, dus hoe ouder ze worden, hoe beter het gaat . Ik zou hem dus liever zelf nog wat laten aanprutsen met hoe hij in slaap valt/slaapt dan hem te dwingen in een bepaalde houding.
Ik zou het niet snel doen. Zou het niet gewoon een fase zijn? Misschien helpt een slaapzak ipv en deken al iets?
@Eylem, ik weet niet of hij dit "pikt" daarom vraag ik ook naar ervaringen van anderen. Voorheen vond hij het strak instoppen met de deken wel heel prettig. Maar nu schopt hij deze af. Ik ben ook maar op zoek om hem te helpen en zeker niet te pesten. Nogmaals hij hoeft van mij niet vast te liggen, maar hij heeft er zelf hinder van dat hij zo vaak wakker wordt `s nachts @ Jois, het zal zeker een fase zijn. Hij slaapt ook al in slaapzak. Toch alvast bedankt voor jullie meedenken.