Niet huilen maar krijsen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bd81, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Ik snap niet wat er met ons kleine mannetje aan de hand is.
    Het is echt een super makkelijk mannetje, huilt alleen als er wat aan de hand is, maar de laatste paar dagen krijst hij het uit als hij savonds in bed ligt.
    We houden steeds zelfde ritueel aan, maar van een op andere dag krijst hij alles bij elkaar.
    Hij huilt heus wel eens als hij moet gaan slapen, maar nu is het echt krijsen.
    Vind het zo zielig :(
    Hij is echt moe, maar lijkt wel of hij zichzelf zo over zijn toeren helpt dat hij daardoor niet kan slapen.
    Word er zelf zo verdrietig van, maar wil hem ook niet iedere keer uit bed halen. Hij moet toch echt slapen voor zijn rust.

Jullie enig idee en misschien tips?????

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier is dat soms ook zo, mijn dochtertje heeft dat alleen als ze nieuwe indrukken heeft gehad op een dag, dan veranderd het gewone huiluurtje in een krijsuurtje :$ , alleen als ze zo krijst dan pak ik haar wel bij me en dan wordt ze gelijk rustiger, als ik haar dan weer terug leg huilt ze wel weer maar vaak al een stuk minder.

3. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Dat helpt helaas ook niet. Hij wordt wel rustig als we hem vast houden, maar ik wil hem niet aanwennen om in mijn armen in slaap te vallen. We proberen dus hem toch zelf te laten slapen in zijn bedje.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

is ook heel verstandig hoor, alleen als mijn meisje het zo op een krijsen zet dan is er vaak echt wat (behoefte aan mama vind ik ook echt een reden).
    wordt hij rustiger van een speentje? of misschien een muziekdoosje? het enige dat je kan doen als je hem wilt laten liggen is elke 5 a 10 minuten even heenlopen en laten merken dat je er bent.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hoe oud issie?
    Ons zoontje had ineens van de ene op de andere dag ineens minder slaapbehoefte aan het einde van de dag. dan lag hij na 3 kwartier slaap wakker en was het krijsen. in het begin liet ik hem liggen omdat ik wilde dat ie weer in slaap viel. Ik wilde hem in zn ritme houden enz. Maar op en gegeven moment er toch maar uitgehaald want al krijsen d zal dat slaapje ook niet gaan. En mee naar beneden genomen en stil was het! Meneer wilde er gewoon bij zijn! En wilde niet slapen! Hij was toen ca 3 maanden.
    Als hij zo overstuur is heb je toch niks te verliezen dus ik zou zeggen: probeer wat uit! Zo'n jong kindje kun je ook niet echt verwennen hoor met aandacht!

6. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Hier hetzelfde, vna het ene op het andere moment brullen na zijn laatste voeding. aan de borst in slaap zakken van vermoeidheid, maar na een paar minuten in bed brullen. Maar nu las ik dat het bij het zes maanden sprongetje kan horen, ms ook bij jou van toepassing? Dan is het gewoon een paar weken doorkomen en is het ineens weer over is mijn ervaring bij de oudste.

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Mijn zoontje is 11 maanden, dus dan zou hij een late 6 maanden sprong hebben ;)
    Gelukkig ging het vanavond weer redelijk. SLechts paar minuutjes gillen en toen viel hij in slaap.
    We proberen nu zijn vaste knuffel bij hem in bed te leggen en dat scheelt wel.
    Als hij erg huilt loop ik na minuutje of tien zijn kamertje in en wrijf een keer over zijn buik. Daarna geef ik hem een kus en ga ik weer weg. Gevolg natuurlijk weer even brullen, maar hij wordt dan wel wat rustiger.
    Snap alleen niet waar hij zo overstuur van raakt. We hebben 1 ritme wat we altijd aanhouden en daar wijken we ook nu niet van af. Kan dus niet liggen aan ander ritueel.
    Hopelijk gata het snel weer over.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben hier precies hetzelfde. De laatste 2 weken is het krijsen bij het naar bed gaan. En als je teruggaat is het goed, maar zodra je de kamer weer uit gaat begint het van voren af aan. Maar dan is ie na ong. 10 minuten stil en slaapt ie. Hopelijk gaat het snel over.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier ook gehad...gewoon vasthouden aan je ritme en idd om de 5 minuten even komen kijken en aaien, vasthouden als ze echt helemaal overstuur was en bijna geen adem meer haalde deed ik ook. Maar alles op haar kamertje en direct terug naar bedje..

Het ging na een paar weken gewoon weer over..en toen merkte ik dat ze ineens minder sliep overdag..meer kon...ennnnn...4 tanden erbij had...Ook een ooronsteking is toen ontdekt..

Dus of het nu om een sprongetje...de tandjes of de oorontsteking ging geeeen idee.

Maar het beterd...gewoon strak vasthouden aan je ritme, en op je eigen gevoel afgaan.....

Succes ermee...het is moeilijk om ze zo te horen huilen/krijsen...

Groetjes,
    Miranda

10. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ook hier ging dit vanzelf weer over, je programma aanhouden .... kan goed een sprong of zo zijn. Jill doet het ook nog af en toe, maar gelukkig niet meer zo kij hard krijsen (deed ze wel echt de eerste 3 maanden...) maar het komt vanzelf weer goed en soms mogen ze wel eens mopperuurtjes hebben toch? maar wat ik wel deed als ze echt ging krijsen er maar rustig ff bij gaan zitten en nu slaapt ze zonder een kik te geven! dus doe absoluut wat jij denkt dat goed voelt!

Deel Deze Pagina