Mijn dochter heeft erg veel haaruitval. Zodra ik haar haren kam, ligt mij hele schoot vol, en dat doe ik nog voorzichtig. Als ik haar haar dan eindelijk vast heb, nv vlechtjes, hangen er nig losse haren aan. Ze heeft gelukkig erg dik haar, dus dat is het probleem niet, maar ik vind het wel apart bij zo'n jong meisje? Ik heb er zelf ook erg veel last van, ook dik haar, maar bij volwassenen hoor je het natuurlijk veel vaker. Iemand hier ervaring mee en mogelijk een oplossing?
Ik heb het zelf ook wel eens, bij mij helpt vitamines bijslikken en dan met name vitamine B. Als ik dat een paar dagen doe stopt de haaruitval. Ik eet verder wel redelijk gezond maar blijkbaar loop ik soms toch een tekort op.
Ik zou het even met de huisarts bespreken. Misschien heeft ze ergens toch tekorten. Krijgt ze dagelijks kindervitamines? Heeft ze ook andere klachten zoals vermoeidheid? Onze dochter heeft het ook met fases maar zij is nu bijna 9 en het begon met 7 jaar. Als je bedenkt dat een haar een levenscyclus heeft van 7 jaar dan is het wel normaal dat ze rond die leeftijd haren wisselen maar ik vind 4,5 best jong om veel haar te verliezen. Maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.
Mijn dochtertje heeft er ook last van. Zij is bijna 7 jaar, dus dan zou het wel logisch zijn gezien bovenstaande, maar toch zit het mij niet zo lekker. Hier wel vaak vermoeid etc. Maar een vitaminetekort kan het hier haast niet zijn. Ze eet zo gezond en ook vaak nog extra vitamines.
Ja ik denk toch eerst aan supplementen enzo. Ik bedacht me toen ook dat we weinig eieren eten bijvoorbeeld en dat ik mijn dochter altijd nog 50 gr. vlees gaf ipv wat meer voor een kind van 7/8 die veel sport. Klein beetje ijzer tekort kan bijvoorbeeld al gauw voor haaruitval zorgen maar aan de andere kant hebben kinderen geloof ik niet zo gauw tekorten aan vitamines. Vraag het maar even na! En andere even twee maanden een goed multi vitamine voor kinderen geven en kijken of het helpt.
Ik heb het zelf. Bloed laten onderzoeken en mijn ijzer is echt heel laag. Dat kán een oorzaak zijn. Ik ben overigens ook nog aan het ontzwangeren maar dat is niet relevant voor jouw dochter. Zou dus zeker eens op vitamines en mineralen laten prikken.
Ik heb gebeld, maar omdat ze verder geen klachten heeft, moest ik me geen zorgen maken. Ze eet opzich steeds beter, dat heb ik ook gezegd. Alleen nu jij het over vlees hebt.... Dat eet ze eigenlijk niet, ze wil daar niets van weten, alleen soms een stukje kip ergens doorheen. Zou het dag misschien zijn? Wat zou ik precies kunnen kopen voor haar? Bij de kruidvat zie ik andets morgen door de bomen het bos niet meer denk ik... Bedankt iig!!
Wat je kan koper om ijzer op te krikken en wat gewoon altijd ok is is Floradix. Maar je moet even kijken of kinderen van 4 dat ook mogen. Staat wel op de verpakking. Etos en kruidvat hebben het en anders online. Er bestaat ook Floradix speciaal voor kinderen. Het is sowieso vloeibaar en kan gewoon door de sap. Het is alleen niet goedkoop. En anders zou ik een wat duurdere mulitvitamine proberen. Kangavites van Solgar of zo. Wel even een maand of 2 doorzetten. Bij mijn dochter hielp dat goed. Heeft ook veel mineralen erin zitten die je minder terugziet in de standaard kindervitamines van Etos. Houd ze wel van ei? Ijzer zit ook gewoon in brood maar voor opname van ijzer is vitamine C nodig maar daar komen kinderen via fruit wel gauw aan.
Ik zou het toch even bespreken met de huisarts. Buurmeisje hier bleek een chronische ziekte hebben waardoor haar haren uitvielen, ook de wenkbrauwen, ze heeft nu helemaal geen haargroei meer en vanaf 7 jaar ging ze pruiken dragen. Het is echt maar heel zeldzaam en de kans is heel klein Maar toch gewoon voor het uitsluiten zou ik het wel even aankaarten bij de huisarts, indd kan ijzer te kort ook een oorzaak zijn dan weet je iig dat je bijv extra vitamine e.d kunt geven
Ik heb vandaag van die kauw vitamine's gekocht van Davitamon. Ze vind ze iig lekker, haha, dus even kijken of dit wat doet. Volgens huisarts moest ik me geen zorgen maken, en het vakt echt alleen op haar hoofd uit. Misschien moet ik het maar eens helemaal kort knippen, maar vind ik ook weer zo zonde.. Nogmaals bedankt voor de tips!