Haaruitval door pcos?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lievemama19, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Miekske op het forum had met dci ineens een eisprong spontaan. Dus het kan wel. Ik weet het van mij niet. Durf niet te stoppen met clomid om te checken. doe ik wel bij nr twee haha. Succes met alles!

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    Mijn bmi weet ik zo niet, maar daar heeft het iig niets mee te maken.. dit heeft de HA ook al bevestigd..

qua gewicht ed hoef ik helemaal niet meer te doen
    (MAG niet eens, reden paar berichten terug)

Tempen zou ik nog kunnen gaan doen, maar ovu testen hebben ook geen zin zonder eisprong.. zou zonde van het geld zijn..

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    En dat ik al een kindje heb, begrijp ik..

Helaas krijg ik die reactie vaker... ach, je hebt al een kindje..
    Echter zit er ook wel een verhaal achter..

Ik was 14 toen ik zwanger werd van mijn zoontje, 15 toen ik beviel..

Ik heb een moeilijke zwangerschap gehad, ben superblij hoor met mijn zoon..

Maar desondanks, en dat zal voor sommigen misschien verkeerd overkomen.. zal ik een tweede zwangerschap waars gaan ervaren als mijn eerste..

Dit omdat ik het nu echt wil, en het veel bewuster zou meemaken.. ook had ik gelukkig veel steun aan moeder en zusjes, maar tegelijk is er een hoop van me afgenomen...

Moeilijk uitleggen, maar hierdoor is mijn wens voor een tweede waars wel groot..

|Vrij snel wilde ik weer voor een tweede, was veel te jong en had de nodige veranderingen en problemen en hierdoor dus ook die wens op pauze gezet...
    (toen al 3 jaar onveilig gedaan en nooit raak) Je zou denken, beter ook zo jong, maar toen had ik dus mijn vermoeden al dat het niet klopte..

Nu zijn we tijden verder (3/4 jaar) en heb ik heel hard gewerkt aan mezelf en mn gezin, kan het eindelijk en kunnen we er voor gaan.. en dan krijg je te horen dat het nog weleens heeeeel moeilijk kan worden en kans erg klein is.. dat kwam als een klap..

Maar dan ook nog horen dat je nog een jaar moet aanmodderen, pff moeilijk hoor...
    en weet echt wel dat er vrouwen zijn, zonder kinderen, die ook lang moeten wachten... voor hen echt helemaal respect!

Voel me net zon zeur nu ;)

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nou gewicht is een hele grote reden voor pcos....over en onder gewicht trouwens!

Maar het kan dat dat voor jouw geen reden is nu, slechte voeding kan ook een reden zijn. Het gaat erom dat je heel goed op let op je voeding.....er zijn heel veel boeken enz over geschreven.

Geloof me dat helpt echt! Ook tegen de haaruitval dus..... Het is alleen makkelijker om die pil gewoon te pakken...maar als je het zo beter zou kunnen maken zou je dat echt wel liever willen...geloof me het is behoorlijk vermoeiend om 3x per week naar het ziekenhuis te moeten. Je te moeten laten porren in je prive delen door een echo staaf en je hele hebben en houden dus daar 3x bloot te geven...je iedere keer 8 buizen bloed af te moeten laten nemen...medicijnen te slikken die diverse vervelende bijwerkingen hebben.....en het geeft gewoon stress, wat ook niet bevorderlijk is voor je haaruitval weer.

;) Alleen maar tips hoor, wil niet betweterig zijn....maar heb mijn portie medische wereld er wel op zitten en ben ver gekomen en gegaan....of ik het nog eens zou willen doen, nee! Daarom veel in voeding en suiker level beheersing verdiept en dat helpt echt!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik snap het helemaal..toen ik voor de 2de kwam zei mijn gyn ook...waarom kom je nu al, je hebt er toch een geniet eerst daar van! Maar mijn gevoel dat het langer zou duren weer was correct.

Maar zo denken de gyns en ha enz helaas wel.....zo denk ik dus niet!

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Antares, heb jij jouw kennis ook zelf vergaard? Mijn ervaring is dat de gyns je graag hormonen geven en daarna maar weer op die pil zetten. Ik vind het ook jammer dat er weinig nederlandse literatuur over te vinden is.

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    alles...zat voor het eerst bij de gyn (na lang zeuren bij de ha) en opperde zelf maar, ik denk dat het pcos is...ziet u dat ook in het bloed? Want de kralenkransen waren heel duidelijk.....

en toen..ja het is pcos..maar je bent te zwaar val maar minstens 30 kg af en kom dan maar terug als je weer een half jaar daarna geprobeerd hebt...........dan gaan we wel eens kijken hoe of wat....:$

Toen heb ik zelf maar een andere gyn gezocht.....:) Ander ziekenhuis en al....

8. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    kort mijn reactie. toen ik begin van 2012 stopte met de pil en maar niet ongesteld werd vond ik dit raar, huisarts zei dat het normaal was en wel een jaar kon duren!

tot mijn haar als een malle begon uit te vallen! echt vreselijk!!
    toen (na veel googlen) wist ik het zeker dat ik pcos had!
    ik heb de pillen van dci gebruikt! top spul! mijn pcos verschijnselen waren beduidend minder, dit was ook op de echo's te zien.
    haaruitval is ook zo goed als over gegaan!
    als ik ben bevallen ga ik zeker weer aan de dci om te kijken of ik op natuurlijke wijze een eisprong krijg.
    het kost mij maar 25 euro per maand aangezien ik 1 tablet per dag gebruik gelukkig.
    maar ik vond het het geld dubbel en dwars waard!!

Deel Deze Pagina