Hallo dames, Ik weet niet of ik dit topic hier juist plaats. Ik heb vroeger nooit overgewicht gehad. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik maar 10/12 kilo aangekomen en dit was er zo weer af. Maar ik ben een emotie eter en daarna erg veel aangekomen. Even voor jullie beeldvorming, ik ben 1.68 en woog 84 kilo. Inmiddels ben ik langzaam weer aan het afvallen. Nu weeg ik 79 kilo bij 1.68. Ben niet gegroeid helaas Ik vind het erg ongezond van mezelf en wil daarom meer afvallen. Ik hoef geen maat 36, maar wel een gezond gewicht. Mijn streven is 68 kilo. Dat is een prima gewicht en dan ben ik niet meer te zwaar. Ik wil nu heel graag een tweede kindje, maar ik wil niet nu zwanger raken, omdat ik al te zwaar ben. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben, en ik vraag me af of veel afvallen vlak voor een eventuele zwangerschap invloed heeft/slecht is voor een kindje in je buik. Ik weet wel dat lijnen tijdens de zwangerschap niet mag. Nou, misschien een beetje een vaag verhaal. Maar ben gewoon benieuwd of jullie hetzelfde zouden doen, of denken, boeiend, die paar kilo's teveel, dat komt na een eventuele 2de zwangerschap wel. Bedankt voor het lezen.
Ik zou afvallen voor de zwangerschap. Tijdens de zwangerschap kom je al genoeg kilo's aan, en je moet alles continue mee sjouwen. Mijn tweede zwangerschap was ik niet heel zwaar, maar had ik echt n slechte conditie. Alles ging daardoor veel zwaarder en was echt niet leuk daardoor. Ik heb daar zo van gebaald de hele zwangerschap, want gaan sporten als je eenmaal zwanger bent, dat ging em ook niet worden. Sindsdien raadt ik iedereen aan om te zorgen dat je fit en gezond bent voordat je zwanger wordt. Heb het zelf ook gedaan met mn derde. En ondanks dat die zwangerschap ook zwaar was door BI, ging het toch n stuk beter.
Het is gezonder voor jou en een baby in je buik om op een gezond gewicht te zijn tijdens zwangerschap. Er is een link tussen overgewicht bij de moeder tijdens zwangerschap en de gezondheid van het kind later (overgewicht, suiker).. Verder is een zwangerschap inderdaad fijner als je op gewicht bent. Dan ben je energieker en fitter denk ik. Je raakt in het algemeen ook sneller zwanger met een gezond gewicht, dat zou een motivatie kunnen zijn! Ik zou nu lekker gezond gaan leven en er hard voor werken. Nu heb je 1 kind en lukt het waarschijnlijk beter en sneller dan na een bevalling met twee kinderen. Dan gaat het van kwaad tot erger. Ga ervoor en de beloning is groot straks toch
hoi ik heb ook overgewicht en wou ook graag afvallen was er al mee begonnen al 5 kilo kwijt in 2 mnd en ben nu zwanger dus helaas kan ik niet meer afvallen wel pak ik nu als ik tek heb eerder een rijstewafel of een sultana tussen door dan die zak chips of lekkere pak koekjes en water veel water ipv prik zo kun je het ook een beetje in de hand houden en dan gaan we daarna maar op een streng dieet en lekker veel wandelen en nog fietsen
Ik heb dezelfde lengte en ben nog wat zwaarder. Toch gewoon voor een 2e gegaan. Twee maanden geduurd en toen zwanger. Ben in de zwangerschap nog geen 10 kilo aangekomen en dat was er meteen weer af na de bevalling. Qua gezondheid heb ik er niets van gemerkt dat het zwaarder was. Ik zou er dus voor gaan hoor! Je weet nooit hoe lang het duurt voordat je zwanger bent.
hier ook druk aan het afvallen!! voor eerste zwangerschap 63 kilo, na zwangerschap 78 kilo nu vanaf maart aan het afvallen en zit nu op 72 kilo maar wel bezig met zwanger worden dus we zullen zien hoe ver we komen
Ik ben bewust af gaan vallen toen ik wist dat we voor een kindje wilde gaan. Mijn cyclus was altijd lang en onregelmatig, ook al was ik niet eens zo heel veel te zwaar. Na 5 kilo merkte ik al verschil, mijn cyclus was nog steeds lang, maar wel regelmatiger. Ik wilde nog verder afvallen, maar na 8 kilo bleek ik zwanger te zijn! Die zitten er nu nog net niet allemaal aan. Ik kan het iedereen aanraden! Ik voelde me een stuk fitter en lekkerder in mijn lijf en voor mezelf vond ik het ook gezonder. Ik ben nu wel aangekomen, maar tegelijkertijd ook weer niet, omdat wat er nu aan zit, er eerst af is gegaan zeg maar
Hey meiden, Bedankt voor jullie reacties. Vind het fijn om te lezen hoe jullie dit doen. Ik schaam me nogal voor m'n gewicht. Al ben ik niet giga dik ofzo, maar heb wel overgewicht. Mijn dochter wordt zondag 2 jaar. Aanvankelijk wilde ik voorlopig nog geen tweede. Maar gek genoeg komt het de laatste tijd toch wel, dat gevoel. Het begint echt te kriebelen nu. hihihi Mijn man en ik willen dit jaar iig nog gaan proberen zwanger te raken van een tweede kindje. Vind het zo spannend en gek idee. Jullie allemaal gefeliciteerd (voor de zwangere) en succes met de eindeloze extra kilo's pffff hahahaha
Ik ben 12 kilo afgevallen voordat ik zwanger werd en ben daar erg blij om!Was nog steeds te zwaar, dat wel. Ben 19 kilo aangekomen tijdens zwangerschap maar is er gelukkig weer af. Nu de rest nog. Heb bmi van 34 ofzo nu. Ik wil voor volgende kindje graag meer afvallen omdat ik tijdens vorige zwangerschap vanaf week 30 bekkenklachten kreeg en je bij volgende zwangerschap meer kans hierop hebt. Dan helpt overgewicht niet mee EN je hebt er nog 1 rondlopen. Dus deze zomer knallen! En daarna hopelijk stoppen met pil
Ik zou het gewoon combineren afvallen en proberen zwanger te worden. Want je weet niet hoelang het duurt voor het raak is! En dan is elke kilo meegenomen En je hebt geen ernstig overgewicht ofzo
Dank je. Was vanmorgen weer wat kwijt. Dus nu 78,5 kg. Ik denk dat ik vanaf het najaar ga proberen. Jullie zijn lieve dames