veel harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door amundsen1978, 22 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet niet wat ik ermee moet doen eigenlijk, maar heb sinds vannochtend continue last van harde buiken en lichtelijk zeurende pijn..
    komt dat omdat mn placenta geheel op mn baarmoedermond ligt of is het wat anders?
    en wat kan ik het beste doen.. heb vanmiddag 2 uurtjes op bed gelegen en zelfs toen hadik het:(

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als je ze zoveel en al zolang hebt zou ik zeker even de vk bellen, ook omdat ze niet afnamen toen je ging liggen

3. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb het ook al wel nu, maar dan alleen als ik teveel doe dan ga ik even rustig zitten en dan zakt het vrij snel weer af.

De vk zei tegen mij als ik het alleen had als ik teveel dingen deed was het goed anders moest ik het toch aangeven bij haar.

Ik zal morgen de vk toch maar eens bellen voor info!

Succes.

4. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    En dit las ik bij medicinfo.nl:

Als dit niet je eerste kindje is, kan je soms al wat last hebben van harde buiken. Vooral als je druk bent geweest kan de baarmoeder protesteren door hard te worden. Een paar keer een harde buik per dag is niet erg. Maar heb je het veel vaker, dan is het toch echt een teken dat je het rustiger aan moet gaan doen.

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Je kunt eventueel een warme douche of bad nemen, als het dan niet minder wordt zou ik zeker de vk even bellen.

Weet verder niet of dit van je placente previa komt.

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik had dit mijn hele zwangerschap door, iets tillen harde buik, druk bezig harde buik. Tijdens het werk, druk bezig zijn harde buik. Pas toen ik met verlof ging werd het stukken minder. Ik vond het een rot gevoel alleen niet pijnlijk.

Ik heb dit wel steeds aangegeven bij de vk en ze vroeg of ik het vaak had, ik zei steeds dat het wel mee viel omdat ik me niet aan wilde stellen maar achter af gezien had ik het best vaak,vriendinnen hoor ik er namelijk nooit over

7. Trees

Trees Niet meer actief

#7 Trees, 23 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2010
    Ik had ook een voorliggende placenta (deze is sinds twee weken opgeschoven) en had tijdens het bloedverlies heel veel last van harde buiken. Teveel. Ik heb elke keer de gynaecoloog gebeld en werd meteen aan de CTG gelegd, want door het bloedverlies kan de baarmoeder teveel geprikkeld worden met als gevolg wee-en. Ben ook een paar dagen opgenomen geweest voor de zekerheid, omdat de harde buiken regelmatig waren en te vaak.

Ik weet niet of je bloedingen hebt (gehad) door de placenta, maar ik zou voor de zekerheid wel even de VK bellen. Beter teveel dan te weinig.

8. Dinnah

Dinnah Actief lid

9 mei 2008
    136
    0
    0
    Ik zou er zeker mee oppassen. Ik ben zelf vanaf week 22 opgenomen in het ziekenhuis vanwege aanhoudende harde buiken en dreigende vroeggeboorte.
    Dochterje is uiteindelijk met 29+5 geboren.

9. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben vannochtend naar ziekenhuis geweest.. ze dachten aan blaasonsteking dus hebben catheter gedaan, pff dat deed zeer, maar mn urine was goed..
    daarna hebben ze de baarmoeder iets opgemeten en dat was ook goed...
    toen mocht ik naar huis..
    maar nu ,vaanvond dus weer pijn, krampen en doet aan de zijkanten pijn. ik weet niet wat het is hoor. ik werk niet en doe niet druk. lig zelfs smiddags op bed:(
    heb geen bloedverlies nog gehad, maar dta kan na 24 weken komen als je placenta nog zo ligt las ik..
    wordt er een beetje moe van van die pijn:(

Deel Deze Pagina