haaruitval na 3 maanden :(

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door heppiedepeppie, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Zijn er meer meiden die hier last van hebben??

Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst ongesteld geworden en sinds die verlies ik ZOVEEL haren. Kom net weer onder de douche uit en heb gewoon hele plukken haar in mijn handen:$

Nu heb ik veel en dik haar, maar dit is echt bizar...

Hoe lang duurt dit en kun je hier echt kale plekken van krijgen??

2. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook gehad. Heel normaal na je bevalling. Het begon bij mij ook na een maand of 3. Ik weet niet precies tot wanneer het duurde maar heb er nu in ieder geval geen last meer van. Er komen inderdaad hele plukken uit, maar kale plekken krijg je er niet van (zover ik weet :))

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hier precies hetzelfde!
    Wel typisch, ook na 3 maanden en ook tijdens mijn menstruatie.

Ik stond onder de douche en na het wassen van m'n haren kon ik gelijk het putje ontstoppen....;)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dit is heel normaal! In je zwangerschap valt je haar niet of minimaal uit. Vandaar de mooie volle bos haar die de meeste zwangere vrouwen hebben. Nu komen al die "bewaarde" haren eruit en blijft je normale bos haar over!

5. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Nou ik verloor na de bevalling meer haar en ik had echt dunne plekken op bepaalde plekken op mijn hoofd terwijl ik anders vol haar heb. Het heeft tot ongeveer 9 maanden na de bevalling geduurd en daarna werd het langzaam aan weer normaal. Alleen nooit meer zo dik op bepaalde plaatsen als het ooit is geweest. Trouwens bij de eerste zwangerschap/bevalling nooit ergens last van gehad alleen na de tweede bevalling behoorlijk wat haar verloren. En sommigen hebben toch echt last van heel veel haarverlies met kale plekken.

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier ook gehad het hield na 9mnd een jaar op. Nu na 1,5 jr is mn haar weer op volle dikte.
    Alleen zijn mijn nieuwe haren helaas krullend :( (heb/had mega stijl haar) dus het is nu een beetje half stijl half krul.

7. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    erg vervelend!
    het begon bij mij ook na ong 3 maand en wordt nu iets minder
    ik heb dus allemaal korte plukjes in mijn nek (dus wel kale plekjes gehad) en mijn kapper zag laatst dat er op het midden van ijn hoofd ook kortere plukjes zitten dus ook daar is het flink uitgedund....
    heb wel eens staan huilen na het douchen van alle haren die uit mn hoofd vielen! :(
    het was net alsof ik extensions eruit trok... :$

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja elke keer als je handen door je haar deed met douchen stuk of 10 haren in je hand!

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb het ook heel erg gehad na 3 maanden! En afgelopen winter werd dat ook weer duidelijk, want al die haren groeien tegelijk weer aan. Dus had ik een enorme rand pluishaar in mn nek als ik een staart in deed (voor viel het gelukkig mee)...niet leuk!

Maar goed, het hoort er bij. En ik denk dat het deze keer nog erger gaat worden, want deze zwangerschap verlies ik nog minder haar dan bij mijn dochtertje. Dus dat zal straks waarschijnlijk ingehaald gaan worden ;)

10. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ook ik heb veel haaruitval gehad. Dit duurde totdat ik weer zwanger was:p, een ruime tien maanden dus.
    Daarna begon het weer te groeien, met inderdaad een rand pluishaar bij mijn voorhoofd:(.
    Je schijnt tabletjes te hebben tegen haaruitval.

Deze zwangerschap verlies ik meer haar dan de vorige keer, dus ik hoop dat de pluisrand mij deze keer bespaard blijft.

Hopelijk ben je er snel weer vanaf!

11. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik had het na de zwangerschap van onze zoon ook. Het begon ongeveer na 3 maanden tot een maand of 9 a 12. Daarna kwamen er "baby"haartjes voor terug. Vooral als ik mijn haar in een staart had zag dat er niet uit omdat al die haartjes ertussenuit piekten (soort stekelvarkentje)

Ik merk dat ik sinds een week of 3 bijna geen haar meer verlies dus waarschijnlijk zal ik na deze zwangerschap hetzelfde krijgen ;)

12. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Yep heel herkenbaar. Het heeft bij mij 4 maanden geduurd: vanaf 2 mnd tot 6mnd na de bevalling. Ik ben heeeeel blij dat het weer over is haha

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier duurde het tot een maand of 10. Mn haar was echt heel dun geworden.
    Nu in de zwangerschap is het weer voller, krult het ook weer wat en verlies weer niks. Dus bereidt me waar weer voor op straks...

Deel Deze Pagina