Hoi dames Ons zoontje is nu 4,5 maand en sinds 4-6 weken heb ik enorme haaruitval. Heb echt weinig over van de bos haar die ik altijd heb gehad. Zo extreem heb ik het niet gehad na bevalling van onze dochter. Iemand enig idee hoelang het kan duren en of ik er iets tegen kan doen?
Hey mijn kindje is even oud en ik heb het ook flink te pakken. Haren wassen doe ik zo min mogelijk want dan komen er hele bossen uit. Bij mijn oudste begon het ook rond deze tijd en ik dacht tot een maand of 10. Hopelijk is het nu iets sneller over en hou ik nog wat over..
Ik had het ook! Aan mijn vriendin gevraagd of dat normaal was (kapster) en ze zei dat dit heel normaal was na een zwangerschap. In mijn zwangerschap had ik vrijwel geen haaruitval en mijn bos haar werd nog dikker dan het al was. Nu valt dat haar nu wel uit en dit is ook het 'seizoen' voor haaruitval.
Hier ook ongeveer 3 maand na bevalling... hele cavia's worden er bijna dagelijks uit het douche putje getrokken Ik gebruik een shampoo van 'de Tuinen'. Hairwonder tegen haaruitval en heb ook de lotion voor op je hoofdhuid voor na het douchen gekocht. Ook vitamine B complex gaat haaruitval tegen. Gebruik deze combi nu 3 weken en haaruitval wordt minder... dus wellicht helpt het of is het gewoon kwestie van tijd
Bij mij begon het ook 3 maanden na de bevalling. Heb er nu nog last van al word het eindelijk minder. Het was zo erg dat ik m'n lange haren echt kort heb laten knippen. M'n kapster zei ook dat het normaal was. Ze zag wel dat er allemaal nieuwe haren groeien dus dat was al een goed teken. Je kan er vrij weinig aan doen buiten extra vitamines slikken en je haar zo min mogelijk beschadigen (föhn,stijltang ed).
Bedankt voor jullie reacties. Ik wist dat t erbij hoorde maar zo erg schrikken ik wel van. Mn haar is flink uitgedund en is nog maar even aan de gang. Als dit nog paar maanden doorgaat... Ik heb al wel andere shampoo. Ik zal nog wat vitamines gaan halen 😃
Hier ook nog steeds haaruitval. Kapster zegt idd dat het normaal is. Bij zwangerschap,hou je ze vast en na de bevalling laten ze los.
Ik heb op aanraden van mijn kapper bloed laten prikken. Zij vond het niet normaal hoe veel ik verloor. Ik had een foto gemaakt van de 'vangst' na 1x borstelen. Ik bleek dus een enorm ijzer tekort te hebben. Na een maand ijzertabletten geslikt te hebben was het haaruitval helemaal gestopt.
Ik heb dit inderdaad ook gehad. Mijn jongste is nu 14 maanden en sinds een maand of 4 heb ik het niet meer zo erg. En van de week vertelde zelfs de kapster dat ze allemaal nieuw haar zag groeien! Dus het komt ook (gedeeltelijk) weer terug. Maar heb ook plukken vast gehad idd..bizar he.
Ja vreselijk ook mega haaruitval bij alledrie! Met een maand of 5/6 was het wel over. Wat ook hielp, een keer lekker naar de kapper en m'n haar weer even lekker in model geknipt. Of het nou toeval was..? Maar ik had het idee dat t daarna al minder werd..
Morgen ga ik naar de kapper. Doordat het zoveel dunner is geworden is hetecht gaan hangen. Dus morgen weer even volume erin laten knippen. En ik hoop dan maar dat t minder is daarna 😂
Hier is het ook echt extreem. De hele voor linie is uitgevallen met als gevolg dat ik nu een hele rand met stekeltjes heb nu het weer aangroeit (niet overdreven). Het lijkt nu ietsje minder te worden maar het is nog steeds veel. Heb echt nog maar een fractie over van wat ik had
Zoon is nu 8 maanden en merk dat het redelijk rustig is nu, maar er gingen ook hele plukken uit. En dan vindt die kleine boef het ook nog eens heel leuk om haar te pakken dus hij trok er af en toe ook een pluk uit
Met 8 maanden nog steeds erg veel haaruitval. Toen naar kapper geweest en aardig stuk afgeknipt. Daarna was het zoveel minder.
Herkenbaar, hier ook extreem haaruitval gehad. Half jaar na de geboorte trouwden wij, en de kapper schrok van de kale plekken op mijn hoofd. Ik werd gelijk vier weken na de bevalling ongesteld en meteen een regelmatige cyclus ondanks volledige borstvoeding. Pas na een maand of 10 stopte het uitvallen en kreeg ik weer meer haar, nu viel het me laatst op dat m'n haar nog voller aan het worden is, weer veel nieuwe korte haartjes erbij... Gelukkig! Na de geboorte van mijn oudste was het niet zo extreem!
Hier ook veel last van gehad na de bevalling, echt zo irritant. Na een maandje of 3-4 stopte het en nu krijg ik zelfs weer veel haartjes bij (zijn wel kort).
Hier begon het ook na de bevalling en nu, anderhalf jaar kater, heb iik er nog steeds last van helaas. Gelukkig niet meer zo extreem als eerst. Vooral onder de douche gleden hele dikke plukken over mijn rug. Hopelijk stopt het snel bij je!
Het klopt dat je haar uitvalt na de bevalling, ik heb het zelf ook gehad en ben kapster. Je verliest normaal ook ongeveer 80 haren per dag maar dit gaat door de dag door dus dit valt dan veel minder op. Tijdens je zwangerschap hou je veel haar dat normaal uit zal vallen vast. Hierdoor vierlies je een aantal weken / maanden na de bevalling meer haar dan je gewend bent. Zeker als je lang haar hebt lijkt dit extreem veel 😊. Bij de een word het haar weer zoals het was en bij de ander word het wat minder. Al die hormonen ;p Ook klopt het dat er weer nieuwe haartjes groeien hoor! Zo, heel verhaal.. maar ik bedoel dus te zeggen: maak je vooral geen zorgen haha!